پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229445
به بهانه عدم پاسخگويي برخي از نمايندگان استان به خبرنگاران
نماينده مورد نظر در دسترس نيست!/ لطفاً هرگز تماس نگيريد!
تاریخ انتشار : 1397/03/30 18:39:28
نمایش : 1508
از آنجايي که خبرنگاران رابط ميان مردم و مسئولان هستند، مسئولان بايد خود را موظف به پاسخگويي به آن‌ها بدانند، اما متاسفانه چندي است که برخي از نمايندگان مجلس در استان شماره خبرنگاران را به ليست سياه گوشي خود داده و از پاسخگويي درخصوص عملکرد و اقدامات خود امتناع مي‌کنند.
به گزارش جهانبين نيوز؛ نماينده مجلس، شخصيتي حقوقي است که رسالت وکالت مردم براي قانونگذاري و نظارت بر کار قوه مجريه را دارد تا با تدوين قوانين منطبق بر موازين شرعي و قانوني آيينه دموکراسي باشد و از سويي ديگر دولت را در نيل به اهداف ترسيم شده در شرح وظايف او کمک و ياري کند.

روزهاي پرجنب و جوش تبليغات نمايندگي که فصل رنگارنگ تبليغ است و پوسترهاي گلاسه رنگين بر در و ديوار شهرها و روستاها جلوه‌اي همچون رويش گل‌ها بر دامن طبيعت در فصل بهار را زنده مي‌کند و هياهوي شعارهايي چون خدمت صادقانه، پاسخگويي مدبرانه و مديريت مجاهدانه بسان آواز خوش قناري‌ها، دل رهگذران سبزه‌زاران را صفا مي‌بخشد اما همين که درب بهارستان به روي وکلاي کت و شلوار اتوکشيده باز مي‌شود خزانستان بي‌مهري و فراموشي، دل مردم اميد بسته به شعارهاي روزهاي پرتلاطم تبليغ و تمجيد را آزرده مي‌سازد و ملاقات وکيل مي‌شود حسرت و آرزويي بر باد رفته!

دو سال از دوره دهم مجلس شوراي اسلامي مي‌گذرد و نيمي از اين ره چهارساله که چون باد مي‌گذرد طي شده است و وجدان وکلاي مردم در خانه ملت و افکار مردمي که صندلي نمايندگي را زيرپاي آنان گذاشته‌اند درباره عملکرد مثبت يا منفي بهارستان نشينان قضاوت خواهد کرد، اما آنچه در پيوند عملکرد نماينده و مردم نقش رابط دارد و موکلان را از کارکرد وکلاي خود آگاه مي‌سازد، رسانه‌ها هستند که نقش بسيار موثري در شفاف‌سازي وقايع و رخدادهاي کشور و حتي مجامع بين‌المللي دارند و امروز که عصر رويايي ارتباطات است و هر فردي خود حکم خبرنگار دارد و هر گوشي موبايل چونان روزنامه‌اي، انبوهي از اطلاعات درست يا غلط و حتي شايعات را به آساني و در کوتاه‌ترين لحظه در فضاي مجازي منتشر مي‌کند و مردم در ميان کوهي از داده‌هاي سقيم و سليم سر در گم مي‌شوند، رسانه‌هاي معتبر، چراغي هستند براي روشن کردن راه از بيراه.

رسانه‌هاي متعهد استان نيز که رسالت خود را در اطلاع‌رساني دقيق از عملکرد مديران و در بعضي جاها هم نقد منصفانه از کارکرد مسئولان مي‌انند تمام تلاش خود را صرف آگاه‌سازي عمومي مي‌کنند تا حتي به عنوان تريبوني براي انعکاس کار مديران، حرف آنان را به مردم انتقال داده و از سويي ديگر به‌عنوان سنگ صبور مردم، مرهم دردهاي ملت براي انتقال خواسته‌هاي آنان به مسئولان باشند، هر چند که هم مسئول پاسخگو و هم مسئول فراري از پاسخ آرايه‌هاي فضاي رسانه استان بوده‌اند و چه بسا خبرنگاراني که به مصداق فرمايش يکي از رجال سياسي که گفته بود: نشکنيم قلم‌ها را، نبنديم دهان‌ها را، فقط و فقط به‌عنوان نقد منصفانه از برخي مديران کل استان، در معرض تهديد شکايت هم قرار گرفتند، اما شيريني کار رسانه در همين التهاب‌هاست که قلمي که مي‌لغزد دلي را شاد و قلبي را محزون مي‌سازد.

روزها و هفته‌هاي اخير نمايندگان ما در دسترس نيستند و اين نگراني را در ميان اصحاب رسانه به وجود آورده است که نکند وکيل در محلي گير افتاده باشد که نياز به کمک ما دارد؟!

خدا کند گوشي موبايل نماينده‌اي که با اولين زنگ، تماس خبرنگار را پاسخ مي‌داد، خراب شده باشد نه اينکه شماره خبرگزاري يا خبرنگار در ليست سياه گوشي همراه او باشد.

حال که گوشي نماينده خراب است، در دسترس نيست يا ليست سياه آن فعال است، از اينجا پيام مي‌دهيم نماينده عزيز؛ لطفا اگر به شما بر نمي‌خورد، ليست سياه گوشي خود را چک کنيد شايد دست بچه‌اي به دکمه‌اي خورده و شماره خبرنگار بيچاره در بلک ليست قرار گرفته، يا اگر صلاح مي‌دانيد با وزارت ارتباطات در ميان بگذاريد شايد دوباره در دسترس قرار گرفتيد خوب نيست از اوضاع بي‌خبر باشيد يا ما را بي‌خبر بگذاريد.

نماينده محترم! گوشي موبايلت زنگ مي‌خورد، نگاهش کن شايد اين بار خبرنگار نباشد، شايد دست لرزان پيرمردي، نگاه معصوم طفلي آب مي‌خواهد! استان ما تشنه است! کوهرنگ رمق ندارد! زاينده‌رود، مرده‌رود است و بن، بروجن، افسانه نانوشته شاهنامه شده است!

موبايلت زنگ مي‌خورد تا بگويد چرخ صنعت استان زنگ زده است!

موبايلت را جواب بده، خبرنگار نيست شايد کارگري مي‌خواهد درد دل کند و از اميد روز انتخابات که با دست‌هاي پينه بسته‌اش نامت را با هزار اميد بر برگه راي نوشت و بر صندلي نمايندگي نشاندت بگويد
نماينده محترم، موبايلت را نگاه کن!

ديگر هيچ خبرنگاري نمي‌خواهد بگويد چرا دومين استان بيکار کشور هستيم؟! نمي‌خواهد بگويد چرا مديران شهرستاني و استاني غيربومي در چهارمحال و بختياري منصوب مي‌شوند؟! نمي‌خواهد بگويد چرا کشاورزي استان و سفره‌هاي زيرزميني حاصل از الگوي نادرست کشت در حال نابودي است؟! نمي‌خواهد بگويد چرا جاده‌هاي استان قتلگاه انسان‌هاي بي‌گناه شده‌اند؟! نمي‌خواهد بگويد چرا سهم استان از صادرات ناچيز است؟! نمي‌خواهد بگويد چرا فضاي ورزشي و فضاهاي آموزشي مطلوب نداريم؟! نمي‌خواهد بگويد چرا در سال‌هاي اخير مهاجرت از استان افزايش يافته است؟! نمي‌خواهد بگويد چرا اعتياد، طلاق، بيکاري و ديگر آسيب‌هاي فرهنگي-اجتماعي جامعه را فراگرفته است و برنامه مدون فرهنگي براي حل اين مشکلات نيست؟! نمي‌خواهد بگويد چرا عشاير و دامداران استان اميدي به ادامه زندگي ندارند؟! نمي‌خواهد بگويد چرا سوال از رئيس جمهور را پس گرفتيد؟! نمي‌خواهد بگويد چرا گردشگري و ميراث فرهنگي استان در آستانه نابودي است؟! خبرنگار نمي‌خواهد از وعده‌هاي رويايي زمان تبليغات بپرسد و خاطر شما را مکدر کند، اصلا مگر خبرنگار نمي‌داند کم کم وقت تبليغات غيررسمي فرامي‌رسد و شما اصلا وقت نداريد؟

ديگر هيچ خبرنگاري تماس نمي‌گيرد چراکه مي‌داند نماينده مورد نظر در دسترس نيست! و اي کاش اپراتور همراه اول به جاي لطفا بعدا تماس بگيريد مي‌گفت: لطفا هرگز تماس نگيريد!
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html