پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229443
گراني، صداي شکستن استخوان‌هاي مردم را بلند کرده است/مسئولان جلوي فقرِ بيشترِ مردم را بگيرند
تاریخ انتشار : 1397/03/29 11:05:38
نمایش : 1422
مدتي است که شاهد افزايش قيمت‌ها در بازار هستيم و همين امر مشکلاتي را براي بسياري از مردم و به‌ويژه اقشار ضعيف و متوسط بوجود آورده است.
به گزارش جهانبين نيوز؛ با کمي قدم زدن در بازار شهرکرد، حقايق تلخي آشکار مي‌شود، زنان و مرداني که براي خريد مايحتاج خود سري به مغازه‌ها مي‌زنند اما زماني که از قيمت‌ها مطلع مي‌شوند بدون هيچ خريدي مغازه را ترک مي‌کنند.

آشفتگي در بازار مدت‌هاست به چشم مي‌آيد، اما تبعات آن، اين روزها بيش از هر زمان ديگري گريبان‌گير مردم شده است؛ از اوج گرفتن قيمت طلا و سکه گرفته تا افزايش قيمت مسکن و اهتکار کالاهاي اساسي مثل لوازم خانگي و... .

اقتصاد ايران همواره دست‌خوش فاکتورهاي مختلفي بوده است، زماني با قيمت نفت، در برهه‌اي با بالا و پايين شدن قيمت ارز و گاهي به بهانه فشارهاي خارجي دچار تکانه‌هاي شديدي مي‌شود، اما همه اين‌ها بهانه‌هايي است براي افزايش قيمت‌ها.
مواد غذايي اولويت خريدمان است/ شرايط زندگي‌مان دشوار شده

يکي از شهروندان شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: بسياري از کالاها افزايش قيمت داشته و وقتي قيمت‌ها را با چند وقت پيش مقايسه مي‌کنم مي‌بينم اين افزايش در برخي از موارد تا چند برابر بوده است.

وي با اشاره به اينکه مجبوريم فقط مواد خوراکي را در اولويت خريدمان قرار دهيم تا از گرسنگي نميريم افزود: متاسفانه مواد غذايي هم، افزايش قيمت داشته است و با درآمد کارگري تامين همين اين مواد هم برايمان دشوار است و زندگيمان به سختي سپري مي‌شود.

کاسب‌ها در واويلاي گراني منصف باشند

حسيني يکي ديگر از شهروندان شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: امروز براي خريد لوازم خانگي به يکي از مغازه‌ها در شهرکرد مراجعه کردم و زماني که قيمت را از فروشنده سوال کردم با اين پاسخ مواجه شدم که "صبر کنيد تماس بگيرم و آخرين قيمت را بگويم"!.

وي با بيان اينکه حداقل کاسب‌ها در اين واويلا منصف باشند و رعايت مردم را بکنند ادامه داد: چرا بايد جنسي که به قيمت پايين خريداري شده با قيمت روز به فروش برسد و چرا کسي بر اين اوضاع نظارت ندارد.

اين شهروند شهرکردي ادامه داد: بعد از عيد هيچ يک از قيمت‌ها ثابت نبوده و من که مجبورم براي دخترم جهيزيه بخرم مشکلات بسياري دارم، چون قيمت‌ها لحظه‌اي تغيير مي‌کند و از زماني که قيمت لوازم را مي‌گيرم تا زماني که پول براي خريد تهيه کنم که بيشتر از يک ساعت هم طول نمي‌کشد شاهد افزايش قيمت هستم.‌

مشتري‌ها فقط قيمت مي‌گيرند/ با اين شرايط مجبورم مغازه را تعطيل کنم

يکي از مغازه‌داران لوازم خانگي در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مراجعه‌کننده زياد داريم اما فقط قيمت مي‌گيرند و کسي خريد نمي‌کند.

وي با اشاره به اينکه براي سفارش جنس جديد اقدام کردم اما به علت افزايش قيمت‌ها فعلا دست نگه داشتم افزود: سعي کردم کالاهايي که از قبل خريداري کردم را با همان قيمت قبل به فروش برسانم اما با اين وضعيت بازار حتي اجاره مغازه هم در نمي‌آيد و به احتمال زياد مجبور شوم مغازه را تعطيل کنم.

اين مغازه‌دار شهرکردي بيان داشت: مردم براي خريد مراجعه مي‌کنند اما وقتي قيمت‌ها را مي‌بينند منصرف مي‌شوند و با سوالاتي چون "الان بخريم بهتر است يا بعد"، "اين آشفته‌بازار تا کي ادامه دارد" و... مغازه را ترک مي‌کنند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ ضرب‌المثلي در فرهنگ ايرانيان وجود دارد با اين مضمون که "سواره از حال پياده بي‌خبر است و سير از گرسنه"، اين ضرب‌المثل نقل اين روزهاي آن‌هايي است که به دنبال گرفتن درشت‌ترين ماهي از اين آب گل‌آلود هستند و خريداراني که مثل هميشه سنگ زيرين آسياب بوده و در اين دوره کمر مي‌شکنند.

مي‌طلبد مسئولان امر وارد عمل شوند و اجازه ندهند بيش از اين مردم فقير شوند چون بسياري از خانواده‌ها در ايران با حقوق کارگري زندگي مي‌گذرانند و حتي براي نيازهاي اساسي زندگي‌شان هم مشکل دارند، گرچه سنگيني گراني اين روزها کمر کارمندان و اقشار متوسط را هم خم کرده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html