پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229441
کي روش: در اين ۳۶ سال بازيکناني به پايبندي تيم ملي ايران نديده ام
تاریخ انتشار : 1397/03/28 08:55:17
نمایش : 1793
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با بيان اينکه بازيکنان فروتن و دور از غروري داريم، گفت: در اين ۳۶ سال تجربه کاري‌ام تاکنون با چنين بازيکناني با اين پايبندي کار نکردم
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  سايت فدراسيون فوتبال، وزير ورزش و جوانان پس از پيروزي تاريخي تيم ملي فوتبال ايران برابر مراکش با حضور در اردوي تيم ملي از عملکرد اين تيم در ديدار نخست جام جهاني تشکر و قدرداني کرد.

در ابتداي اين ديدار  که سفير ايران در روسيه و همچنين دکتر محمود اسلاميان نيز در آن حضور داشت، محمدرضا ساکت دبيرکل فدراسيون فوتبال با قدرداني از تلاشهاي کارلوس کي روش و اعضاي کادر تيم ملي اظهار کرد: تيم ملي ما بهترين فرزندان اين کشور را به خود مي بيند. زحمات شبانه روزي آقاي کي روش و کادرشان که ۲۱ ساعت در روز کار مي کنند را اين فرزندان و قهرمانان ايران در زمين پياده کردند و هشتاد ميليون ايراني را شاد کردند. شاد کردن قلب هشتاد ميليون ايراني در جهان بزرگترين پاداشي بود که در اين بازي اتفاق افتاد.

پس از صحبتهاي دبيرکل فدراسيون فوتبال، کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي هم با قدرداني از حضور وزير ورزش، دکتر اسلاميان و سفير ايران در روسيه در اردوي تيم ملي اظهار کرد: آقاي ساکت لطف دارند اما در اينجا سوپرمن معنا ندارد. در اينجا گروهي از بازيکنان زحمتکش و مربياني حضور دارند که توانايي ابرکارها را دارند. جناب آقاي دکتر سلطاني فر! اگر اجازه دهيد مي خواهم خدمتتان عرض کنم که بنده با بيش از ۳۶ سال تجربه در مربيگري، هيچ وقت با چنين بازيکناني کار نکردم که دريافتي شان انقدر کم باشد و ارائه و پايبندي شان انقدر زياد. 

وي افزود: بازيکنان و پسران فروتن و به دور از غروري داريم که هميشه به ايران پايبند و متعهد هستند ولي استحقاق توجه بيشتر و محبت بيشتري از طرف مقامات ورزش و فدراسيون در اين چند سال دارند. از حضرتعالي خواهش مي کنم که اين اتفاق بيفتد. ما اين بردمان را نه تنها با بازيکناني که امروز اينجا حضور دارند بلکه با بازيکناني که در گذشته تيم ملي بوده اند تقسيم مي کنيم. از صميم قلب هم آرزو مي کنم که اين برد و موفقيت جامعه فوتبال ايران را متحدل تر و همدلتر کنار هم قرار دهد.

کي روش با قدرداني از حضور وزير ورزش در اردوي تيم ملي اظهار کرد: همانطور که قبلا همه گفته ام پسران ما زحمتشان را کشيدند اما امروز قبل از تمرين هم به آنها گفتم که مطلبي براي جشن گرفتن نداريم و هدفمان تحقق روياهاي ملت ايران است و اميدواريم اين اتفاق بيفتد. نگرش و طرز تفکر من از روز ابتدايي که در اينجا حضور دارم اين بوده که هيچ بازيکني صاحب پيراهن تيم ملي نيست و فقط اين اجازه را پيدا مي کند که اين پيراهن را بر تن کند با يک ماموريت و هدف و آن اينکه پيراهن مقدس تيم ملي را در جايگاه رفيع تري قرار دهد.

او سپس از بازيکنان تيم ملي پرسيد، آماده ايد که بازيکنان با صداي بلند به نداي سرمربي تيم ملي پاسخ مثبت دادند.

در ادامه دکتر مسعود سلطاني فر ضمن تبريک ايام عيد فطر، پيروزي تيم ملي ايران برابر مراکش را بسيار بزرگ خواند و افزود: اين پيروزي باعث شادي يک ملت شد و نشاط و شادي سراسري را بين همه مردم ايران در کل دنيا به وجود آورد. عملکرد شما برابر مراکش باعث شد ايرانيان سراسر جهان از داشتن چنين تيمي به خودشان ببالند. من از همه شما اعضاي تيم از بازيکنان تا کادر فني و به ويژه آقاي کي روش تشکر مي کنم. شما مورد حمايت و پشتيباني يک ملت بزرگ، تاريخ ساز و فرهنگ دوست هستيد و آنها با عشق و حمايت از شما به دنبال غرورآفرينيهاي ديگري هستند.

وزير ورزش با اشاره به ديدار اعضاي تيم ملي با دکتر روحاني اظهار کرد: در آن جلسه آقاي کي روش و اعضايي که حضور داشتند، خاطرشان است که بنده گفتم که اولين ديدار ما در جام جهاني همزمان با روز عيد فطر است و بچه ها قول مي دهند که عيدي بزرگي به ملت ايران بدهند. خوشبختانه اين اتفاق افتاد و ديديد چه شور و شوقي در کشور ايجاد شد.

دکتر سلطاني فر افزود: وقتي آن جلسه تمام شد در جلسه اي که به صورت خصوصي با آقاي کي روش داشتم به او گفتم که جداي از تعارفات، من اعتقاد دارم که شما مربي بسيار توانمند و مسلطي هستيد و مطمئن هستم که در روسيه نتيجه مي گيريد. گفتم که هم خود شما با تجربه و توانمند هستيد و هم اينکه بازيکناني با عزمي داريد. اين را کارنامه تيم ملي در رقابتهاي انتخابي جام جهاني به خوبي نشان داد که بدون اما و اگر به جام جهاني صعود کرد. چيزي که مهم است ايتکه اين تيم مصمم است و عزم و اراده ويژه اي براي شاد کردن دل مردم ايران و دفاع از حيثيت ايران دارد.

وي افزود: اين اعتقاد را داشته و دارم و الان هم مي گويم که شما دو بازي دشوار ديگر داريد. حريفان ما قهرمانان جهان و اروپا هستند و از بهترين بازيکنان دنيا استفاده مي کنند اما فوتبال قابل پيش بيني نيست. نتيجه اي که در روز يکشنبه اتفاق افتاد و مکزيک آلمان را شکست داد قابل پيش بيني نبود. من به عنوان کسي که فوتبال را از ۴۰، ۴۵ سال قبل به دقت پيگيري مي کردم و مسابقات جام جهاني را از سال ۱۹۷۰ و اوج برزيل با پله به ياد دارم، هميشه در خلال جام جهاني اتفاقات و وقايع زيادي مي افتد. تيمهايي که مسابقات را خوب شروع نکردند قوي شدند و تيمهايي که کسي روي آنها حساب باز نمي کرد، نتايج خوبي گرفتند. الان هم خيلي اميد داريم که پس از نتيجه خوبي که تيم ملي در بازي اول گرفت و با اين اعتماد به نفس فعلي به همراه تدابير ويژه سرمربي تيم ملي و پشتيباني يک ملت بتوانيم اين عملکرد خوب را تداوم ببخشيم.

دکتر سلطاني فر ادامه داد: من يکي از دلايلي که به اردوي تيم ملي آمدم اين بود که فکر کردم به قولهايي که به بچه ها مي دهيم خيلي سريع عمل کنيم. هر چند شايد به دليل تعطيلي يکي دو روز تامين پاداش خيلي راحت نبود اما من تاکيد داشتم و مصممم بودم که بتوانيم پاداش پيروزي اول را قبل از بازي دوم تقديم کنيم. اگرچه تلاش و نتيجه اي که شما به دست آورديد ارزش آن بسيار بسيار بيشتر از پاداشهاي مادي است و اصلا قابل قياس نيست اما خواستم به شما بگويم همانطور که تا به حال حمايت و پشتيباني کرده ايم تا پايان هم با شما هستيم.

او افزود: البته همانطور که گفته ام همين که توانستيم صعود مقتدرانه اي به جام جهاني داشته باشيم و به جمع  تيم برتر دنيا بپيونديم يک پيروزي بزرگ است و پيروزي در ديدار برابر مراکش هم حماسه بزرگي بود. دو بازي ديگر را هم با تمام توان، انگيزه و ظرفيت به مصاف حريفان برويم تا بتوانيم دل مردم را شاد کنيم. به اميد روزهاي بهتر و شادتر و به اميد روزهايي که هر قدمي که بر مي داريم باعث شادي دل مردم شود و باعث شود يک ملت احساس غرور و انسجام کند و ايران در مسير توسعه، ارتقا و پيشرفت گام بردارد.

وزير ورزش در پايان با اشاره به تلاشهاي رييس فدراسيون فوتبال و محمدرضا ساکت اظهار کرد: آقاي تاج با وجود شرايط جسمانيشان روزانه هفت، هشت بار با من تماس مي گيرند تا تيم ملي با پشتيباني کامل بازيهاي باقي مانده را انجام دهد و تيم ملي بتواند روند رو به رشدش را ادامه دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html