پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229417
آمار کشفيات دارو و تجهيزات پزشکي قاچاق/سهم لوازم آرايشي و بهداشتي
تاریخ انتشار : 1397/03/22 09:15:47
نمایش : 1763
مديرکل دفتر بازرسي، پاسخگويي به شکايات و امور حقوقي سازمان غذا و دارو، به تشريح آمار کشفيات قاچاق کالاهاي سلامت در سال گذشته پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر شهريار اسلامي تبار، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آمار قاچاق کالاهاي سلامت، شامل دارو و مکمل، تجهيزات و ملزومات پزشکي، آرايشي و بهداشتي و غذا است.

وي در ابتدا به کشفيات قاچاق دارو و مکمل در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۷ هزار و ۹۰۸ مورد بازرسي دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور در سال گذشته، ۲۲۲۰ مورد منجر به کشف دارو مکمل قاچاق شد.

اسلامي تبار، گفت: در اين بازرسي ها، ۱۹۶ ميليون و ۷۱۹ هزار و ۲۸۷ عدد انواع دارو و مکمل قاچاق به ارزش ريالي قريب به ۸۸ ميليارد ريال کشف شده است.

وي در ادامه به در ادامه به تشريح کشفيات تجهيزات و ملزومات پزشکي قاچاق در کشور پرداخت و افزود: از ۵۵۰۸ مورد بازرسي دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور در سال گذشته، ۹۸ مورد منجر به کشف سه ميليارد و ۱۸ ميليون عدد کالاي قاچاق به ارزش ريالي ۷ ميليارد و ۳۶۰ ميليون ريال گرديده است.

اسلامي تبار به کشفيات لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق در کشور طي سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، بر اساس آمار دانشگاه هاي علوم پزشکي سراسر کشور، ۲۲۰۲۰ مورد بازرسي انجام شده که ۳۰۹۶ مورد آن منجر به کشف کالاي قاچاق گرديده است.

وي تأکيد کرد: در اين بازرسي ها، ۵۲۹ هزار و ۶۶ قلم لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق به ارزش ريالي ۳۹ ميليارد و ۷۸۰ ميليون ريال کشف شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html