پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229415
رهبران آمريکا و کره شمالي ساعاتي قبل با يکديگر ديدار و مذاکرات دو جانبه را آغاز کردند.
تاریخ انتشار : 1397/03/22 09:12:26
نمایش : 1973
ترامپ: مفتخرم از اين ديدار/ اون:اميدوارم سوء تفاهمات رفع شود
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رئيس جمهور آمريکا و رهبر کره شمالي در هتل کاپلا سنگاپور محل مذاکرات با يکديگر ديدار کردند.

اين ديدار در شرايطي انجام مي شود که تا چند ماه قبل دو طرف به شدت يکديگر را به حمله نظامي تهديد مي کردند.

هيچ رييس جمهوري آمريکايي در دوران دولتش با يک رهبر کره شمالي ديدار نکرده است.

سال گذشته تنش ميان واشنگتن و پيونگ يانگ به شدت بالا رفته بود تا جايي که دو طرف يکديگر را به جنگ تهديد کردند.

دونالد ترامپ رهبر کره شمالي را "مردک موشکي" و "مجنون" خواند و کيم جونگ اون رهبر آمريکا را "آشفته روان" توصيف کرد.

ديدار روز سه شنبه تغيير قابل توجهي در رويکرد دو کشور نسبت به يکديگر محسوب مي شود.

آمريکا اميدوار است ديدار دو رهبر آغاز روندي باشد که نهايتا به خلع سلاح هسته‌اي شبه جزيره کره منجر شود.

کره شمالي گفته است حاضر است به خلع سلاح هسته‌اي پايبند شود اما راه رسيدن به اين هدف و يا خواسته متقابل پيونگ يانگ از آمريکا هنوز مشخص نيست.

اجلاس دو رهبر در هتل سنتوزا، جزيره اي توريستي در چند صد متري خاک سنگاپور برگزار مي شود.

ترامپ شنبه شب قبل از ترک کانادا به مقصد سنگاپور، گفته بود اگر فکر کنم ديدار نتيجه اي ندارد، وقت خودم و او (رهبر کره شمالي) را تلف نخواهم کرد.

«مايک پمپئو» وزير خارجه ايالات متحده چند ساعت پيش از اين ديدار گفته بود که ايالات متحده آماده است تا در صورت قدم مثبت کره شمالي، به اين کشور تضمين امنيتي بدهد.

مايک پمپئو  در جمع خبرنگاران گفته بود: خواسته مشخص ما خلع سلاح کامل کره شمالي است و در مقابل حاضريم به پيونگ يانگ تضمين امنيتي بدهيم. ما تنها يک خلع سلاح کامل با امکان راستي آزمايي را مي پذيريم و امکان لازم را براي اينکار داريم.

پمپئو درباره برداشتن تحريم هاي آمريکا عليه کره شمالي گفت ما به طور روشن گفته ايم. تا امکان هسته اي و خطر کره شمالي از بين نرود، تحريم ها برداشته نمي شود.

جزييات اخبار اين نشست در ادامه به روزرساني مي شود:

پيام ترامپ پيش از ديدار با «اون»: به زودي خواهيم فهميد توافقي واقعي انجام مي‎‌شود يا نه

دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا در يک پيام توئيتري گفت: ديدارها بين مقامات و نمايندگان آمريکا و کره شمالي خيلي خوب و سريع پيش مي رود. اما اينها نهايتاً تعيين کننده به شمار نمي روند.

وي در اين پيام گفت: همگي به زودي خواهيم فهميدآيا توافقي واقعي انجام خواهد شد يا نه.

مايک پمپئو: براي امروز آماده هستيم.

ترامپ هتل محل اقامت را به سمت محل مذاکرات ترک کرده است.

در همين راستا «کيم جونگ اون» نيز هتل محل اقامت خود را به منظور شرکت در اين نشست ترک کرده است. در همين حال بر اساس گزارشها رهبران آمريکا و کره شمالي وارد محل مذاکرات شده اند.

رهبران آمريکا و کره شمالي لحظاتي پيش در هتل محل مذاکرات به يکديگر دست دادند و مذاکرات را آغاز کردند.

دونالد ترامپ در حضور اون: خيلي احساس خوبي دارم. مذاکرات بزرگي خواهيم داشت و فکر مي‌کنم به طرز چشمگيري موفقيت‌آميز خواهد بود. مايه افتخار من است و شک ندارم که روابط عالي‌اي برقرار خواهيم کرد.

کيم جونگ اون در حضور ترامپ: رسيدن به اينجا راحت نبود. گذشته و قضاوت‌هاي قديمي بر سر راه مانع ايجاد کرده بود. اما بر تمام آن مسائل غلبه کرديم و الان اينجا هستيم.

دو طرف بعد از اين سخنان وارد اتاق مذاکرات محرمانه شدند. در اين اتاق علاوه بر ترامپ و اون، فقط مترجمان حضور دارند.

ساعاتي پيش از ديدار ترامپ و کيم جونگ اون، آنتوني گوترش دبير کل سازمان ملل اين ديدار را اتفاقي مهم براي صلح جهاني دانست.

مذاکره محرمانه ميان ترامپ و اون به پايان رسيده و دو طرف دقايقي را در هتل کاپلا سنگاپور که محل مذاکرات است قدم زدند.

مذاکرات دو طرف با حضور نمايندگان رده بالاي دو کشور شروع شد. اين مذاکرات پشت درهاي بسته در حال برگزاري است. در تيم آمريکا مايک پمپئو وزير خارجه امريکا حضور دارد. اين جلسه با حضور خبرنگاران آغاز شد اما بعد از چند جمله کوتاه خبرنگاران مجبور به ترک اتاق شدند.

با اتمام اين دور از مذاکرات، ناهار کاري ميان دو طرف برگزار خواهد شد. در اين ناهار کاري تعداد بيشتري از اعضاي دو تيم مذاکره کننده حضور خواهند داشت.

خبرنگاراني که براي پوشش اين ديدار به سنگاپور رفته‌اند مي‌گويند فقط خبرنگاران و عکاسان رسانه‌هاي غربي در مراسم حاضر هستند و از کره شمالي خبرنگاري در جلسه نيست.

گفته مي‎شود ظاهراً کيم جونگ اون از پاسخ به اين سوال که آيا حاضر به خاتمه برنامه تسليحات هسته‏اي پيونگ‎يانگ هست، طفره رفته است حال‎‌آنکه ترامپ مي‎گويد قرار است در همکاري با يکديگر به اين موضوع رسيدگي کرده و از پس اين مشکل بزرگ يا به قول وي دوراهي بربيايند.

از سوي ديگر، کيم در وصف تاريخي بودن لحظه ديدار خود با ترامپ گفته: بسياري از مردم جهان به اين موضوع به چشم يک صحنه‎اي از يک فيلم تخيلي نگاه مي‌کنند.

وي در ادامه مي‌افزايد: البته چالش‎هايي پيش‎رو است اما من آماده رويارويي با اين موضوع هستم.

پايان نشست و شروع ناهار کاري

آخرين خبرها حاکي از آن است که ترامپ و کيم بالاخره به مرحله صرف ناهار کاري رسيده‎ و مذاکره را از پشت ميز غذا ادامه مي‎دهند.

از ديگر اعضاي حاضر در اين ناهار کاري مي‎توان به «مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا، «جان کلي» رئيس کارکنان کاخ سفيد و «جان بولتون» مشاور امنيت ملي کاخ سفيد اشاره کرد.

در ميان هيأت همراه رهبر کره شمالي نيز «کيم يونگ چول» مشاور ارشد وي که چندي پيش براي مقدمه چيني مذاکرات جاري به واشنگتن سفر کرده بود؛ حضور دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html