پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229410
سپردن کارها به نااهلان آسيبي که انقلاب را تهديد مي‌کند
تاریخ انتشار : 1397/03/21 10:48:58
نمایش : 1167
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: ازجمله آسيب‌هايي که انقلاب را تهديد مي‌کند، سپردن کارها به نااهلان است، نااهلاني که در درون کشور به اشکال مختلف اهليت مسئوليت‌پذيري، نگاه انقلابي و متعهدانه ندارند و نگاه حزبي، جناحي، مقام طلبانه، فرصت‌طلبانه و امثال اين‌ها دارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام محمدعلي نکونام، نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري در گردهمايي فعالان مردمي و نخبگان فرهنگي استان، اظهار کرد: روز بيست و سوم ماه مبارک رمضان هم گذشت و ان‌شالله خداي مهربان و تبارک و تعالي لطف ويژه‌اش را در اين ايامي که گذشته شامل حالمان کرده باشد و اگر خداي نخواسته هنوز آن ظرفيت در ما ايجاد نشده است که مشمول عناياتش شده باشيم بايد به ذات جل جلالش پناه برد و در اين چند روز باقيمانده هم نبايد مايوس و نااميد بود بلکه بايد تلاش کرد که ان‌شالله در اين باقيمانده ايام از اين مهماني پرفيض بهرمند بشويم.

امام جمعه شهرکرد افزود: الحمدالله امروز يک جهاد عظيم صورت گرفت و بعد از آن هم اين جمع بسيار خوب و آنچه را شنيديم در اين جمع ارزشمند و پردغدغه و تلاشگر؛ يکي از کارهاي واقعا ضروري در مسير حرکت انقلاب اسلامي، شکل‌گيري اين جبهه بود که رهبر انقلاب به وضوح اين ضرورت را حس کردند و به موقع جرقه آن را زدند و اين جمع را فعال کردند، البته بي‌سر و صدا و بدون تظاهر به بسياري از حرکت‌هايي که معمولا در درون کشور صورت مي‌گيرد که پر سر و صدا و معمولا کم‌خاصيت است.

نکونام ادامه داد: الحمدالله اين جمع بي‌سرو صدا ولي به فضل الهي پرخاصيت و مفيد در لايه‌هاي زيرين فعال و تلاشگر شکل گرفت و صنف هاي مختلف را در کنار هم نشاندند و هم‌افزايي و فعاليت‌هاي خوب که انصافا من به نوبه خودم در اين ايام در استان و البته به همين ميزان در سراسر کشور آثار اين جبهه را به وضوح ديده‌ايم و مي‌بينيم و جداً جاي دارد تقدير و تشکر کنم از همه عزيزاني که در اين جهت فعال بوده و ورود داشتند و نقش‌آفرين بودند.

نماينده ولي‌فقيه در استان اضافه کرد: اينکه چرا چنين ضرورتي اقضا کرد، آسيب‌هايي است که متوجه انقلاب شد و آن آسيب‌ها را هم هيچ‌گاه نبايد مورد غفلت قرار داد و يک انقلابي بايد مدام و مستمر به آسيب‌هاي انقلاب نگاه کاملا تحليل‌گرانه داشته باشد و آسيب شناسي کند تا بتواند راه را درست ادامه دهد.

وي افزود: متاسفانه يک سري دنياگرايي‌ها دامن انقلابمان را گرفت، گرايش‌هاي دنيايي و اشرافي‌گري‌ها و گرايش‌هاي مادي و زرپرستي، همان چيزي که در صدر اسلام هم دامن مسلمان‌ها را گرفت و آن شد که نبايد بشود، اين يکي از آسيب‌هاي مهم بود و کم کم مي‌رفت تا انقلابيون ما را هم در اين محدوده قرار دهد و اين آسيب دامن انقلابيون ما را هم بگيرد و همه کم کم اهل دنيا و غافل از وظيفه و آنچه پيش‌رو دارند بشوند و همچنين اختلاف‌ها و اين چند قطبي شدن جامعه از آسيب‌هاي مهمي بود که الان هم هست و مدام رهبري هم به عنوان يکي از محکمات راه امام و هم به‌عنوان يکي از محکمات برنامه خودشان توجه مي‌دهند که از دو قطبي شدن جامعه پرهيز جدي شود زيرا در نتيجه دوقطبي شدن ايجاد شکاف و بعد در اين شکافي که ايجاد مي‌شود قطعا آن که بهرمند مي‌شود دشمن است و آنکه مي بازد انقلاب و جبهه انقلاب است لذا آسيب مهمي بود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: نوع نگاه‌ها به انقلاب و محتواي انقلاب نيز از آسيب‌هاي بسيار مهم ديگري بود که همچنان هست؛ آيا بايد به درون و ظرفيت‌هاي دروني نگاه کرد و مشکلات را با تکيه و اعتماد به مردم دنبال و حل کرد يا به بيرون؟ متاسفانه نگاه به بيرون داشت غالب مي‌شد و در نتيجه روحيه ياس و ضعف و سستي در درون و نااميدي بر مردم و جبهه انقلاب حاکم مي‌شد و کم کم جبهه انقلاب در برابر آن سيل دشمني‌ها و تبليغات سوء استکباري خودشان را ببازند و به جايي برسند که بگويند خب چاره‌اي نداريم جز اينکه برويم درب خانه کدخدا زانو بزنيم، اين داشت به عنوان يک فکر در انقلاب جا باز مي‌کرد و هنوز هم هست، علي‌رغم اين همه تلاش‌هايي که صورت گرفته است از آسيب‌هاي مهمي بود که انقلاب را تهديد مي‌کرد.

نکونام ادامه داد: من با عنايت اين‌ها را در اين جمع عرض مي‌کنم و بايد براي اين آسيب‌ها، جبهه انقلاب اسلامي فکر کند و کار اساسي و برنامه‌ريزي شده انجام دهد؛ ازجمله آسيب‌هاي ديگري که انقلاب را تهديد مي‌کند، سپردن کارها به نااهلان است، نااهلاني که در درون کشور به اشکال مختلف اهليت مسئوليت‌پذيري، نگاه انقلابي و متعهدانه ندارند و نگاه حزبي، جناحي، مقام طلبانه، فرصت‌طلبانه و امثال اين‌ها دارند که متاسفانه ما آسيب‌هاي فراواني از اين ناحيه خورديم و هنوز هم داريم از اين ناحيه که کار دست يک سري نااهلان است آسيب مي‌بينيم، حالا اين فصل مفصلي است و الان نمي‌خواهم اين معنا که چرا و چگونه کار به دست اين‌ها قرار مي‌گيرد و چه بايد کرد؟ خودش بحثي مفصل و تحليلي دارد که بايد نشست و درباره‌اش بحث کرد و کم و بيش بحث هم شده است اما يکي از آسيب‌هاي انقلاب است که بايد به شدت نسبت به آن مراقب و حساس بود.

نماينده ولي‌فقيه در استان تاکيد کرد: سخن از مسئله منظومه فکري حضرت امام شد؛ يکي از منظومه‌هاي فکري حضرت امام اين بود که کار دست اهل باشد، کار دست انسان‌هاي صالح باشد؛ عمل صالح امام چه بود؟ اگر ما بخواهيم براي امام عمل صالح بيان بکنيم، مهم‌ترين عمل صالح امام اين بود که اسلام را از دست نااهلان نجات داد، شبيه همان کاري که حضرت اباعبدالله (سلام الله عليه) انجام داد و اسلام را از دست منبر و محراب به دست نااهلان و شراب‌خواران و قمار بازان و امثال اين‌ها افتاده بود رهايي بخشيد، حضرت اباعبدالله (ع) با انقلابش به اسلام جهت داد و از دست نااهلان نجات داد، يکي از کارهاي مهم امام همين بود که اسلام را از دست نااهلاني که مي‌رفتند محراب و منبر را هم بدست بگيرند و آخوندهاي درباري درست کنند و جهت‌دهنده باشند نجات داد لذا اگر آن ها که فرصت پيدا کرده بودند چه ها که به سر اسلام نمي آوردند و از اسلام چه مي گذاشتند بماند؟

وي تاکيد کرد: از اعمال صالحه و مهم امام (رضوان الهي بر او باد) اين بود که اسلام را از اين ورطه نجات داد و به دست اهلان سپرد، شهيد رجايي‌ها، شهيد باهنرها، شهيد بهشتي‌ها و انسان‌هاي بزرگ در اين عرصه آمدند و ميدان دار شدند و اين‌ها در اين سال‌ها به فضل پروردگار در پرتو انقلاب تربيت شدند بنابراين نبايد اين از دست برود و بگذاريم چنين دستاورد عظيمي که امام راحلمان براي ما به ارغوان آورد به راحتي دست خوش نابودي شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: اين ها دغدغه رهبر معظم انقلاب هم بود و اين دغدغه‌هاي مهم، جبهه انقلاب فرهنگي را شکل مي‌دهد که اين جبهه در دورن نظام فعال بشود و در مجموعه نظام کار جدي بکند؛ يکي از مشخص‌ترين مسائلي که جزء منظومه فکري رهبر معظم انقلاب هست و ايشان عنايت و توجه هم دارند، انقلابي ماندن است.

نکونام ادامه داد: خيلي بايد روي اين انقلابي ماندن تامل کنيم، خود رهبري هم فرمودند که بعضي‌ها انقلابي ماندن را بد معنا مي‌کنند و به‌عنوان زدن و شکستن و خراب کردن و پرخاشگري مي‌دانند در حالي که اين‌ها نيست و انقلابي بودن يعني متعهد و پردغدغه بودن نسبت به آنچه امام پيش پاي ما گذاشت و رهبري آن را دنبال مي‌کند و تکليفي که همه ما داريم.

وي اضافه کرد: انقلابي بودن يعني آن شاخصه اصلي که انقلاب براي آن شکل گرفت و حال انقلاب براي چه شکل گرفت؟ اگر شما بخواهيد روح و حقيقت انقلاب را در يک کلام خلاصه بکنيد، چه مي‌گوييد؟ انقلاب شکل گرفت تا نگاه توحيدي، ايماني و اعتقادي بر جامعه حاکم شود و اين شاخصه و مسئله مهم انقلابي بودن يعني مراقب باشيم اين نگاه توحيدي مخدوش نشود و دست خوش بسياري از مسائل و آسيب‌ها قرار نگيرد.

وي افزود: من در اين بحث‌هاي حلقه‌هاي صالحين که توفيق دارم معمولا ماهي يک بار (کمتر يا بيشتر) در جمع اساتيد، مربيان و دست‌اندرکاران اين مجموعه هستم و يکي از چيزهايي که مدام تاکيد کرده‌ام اين است که رهبر معظم انقلاب مي‌خواهد حلقه صالحين تشکيل بدهيد و مهم‌ترين کار در اين حلقه اين است که شما يک جوان موحد، خدانگر و خداباور تربيت کنيد، جواني که اين حس در درونش شکل بگيرد که آني و لحظه‌اي از مرئي و منظر پروردگار دور نيست و اگر مسئوليت پذيرفت، بداند در محضر خداست، اگر مديريت در اين کشور را پذيرفت بداند در محضر خداست و اگر در اين انقلاب خدمت مي‌کند، بداند در محضر خداست؛ اين‌ها از اصول انقلاب ماست و کار اصلي جبهه انقلاب اسلامي اين است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: من يک دغدغه هم نسبت به جبهه انقلاب اسلامي دارم؛ ضمن اينکه واقعا تحسين مي‌کنيم و شاهد کارهاي فراوان‌شان هم هستيم اما دغدغه دارم که مبادا ما هم گرفتار همين تشکيلات بشويم، ما هم گرفتار و سرگرم همين طيف‌بندي‌ها و دسته‌بندي‌ها که يک جمعي اينگونه و يک جمعي آنگونه بشويم و از محتوا و انسان متعهد تربيت کردن بمانيم؛ همه اين کارها براي اين است که ما انسان تربيت کنيم و خروجي کارهاي ما در تمام اين نشست‌ها و برخاست‌ها و جلسات آن است که انساني متعهد، سالم، باورمند، معتقد به راه امام، معتقد به مرام و شيوه رهبري، معتقد به اصول توحيدي نظام و خداباوري تربيت کنيم.

وي خاطرنشان کرد: اگر شما بخواهيد امام را در يک جمله تعريف بکنيد، بايد بگوييد يک باورمند تمام عيار به خداوند تبارک و تعالي؛ هر کاري کرد، گفت: خدا؛ ذره‌اي و لحظه‌اي براي خودش چيزي نديد و از همه چيز بريد و فقط به خدا پيوست و جامعه را در اين مسير هدايت کرد و سوق داد؛ اين بسيار مهم است.

نماينده ولي‌فقيه در استان تاکيد کرد: اگر ما با همين نگاه حرکت بکنيم و با همين سير حرکتي و ظايف‌مان را دنبال کنيم که انسان موحد تربيت کنيم و جامعه را به اين شاخصه اصلي انقلاب يعني نگاه توحيدي توجه بدهيم، همان مي‌شود که رهبر معظم انقلاب مي‌گويند.

نکونام ادامه داد: يکي از شيوه‌هاي مستمر رهبر معظم انقلاب اميد است و مرتب از اميد دم مي‌زنند؛ اين دم زدن از اميد از کجا نشئت مي‌گيرد؟ از کجا مرتب مي‌فرمايند ما حتما پيروزيم و حتما تا چند سال آينده صهيونيست نخواهد بود و حتما آمريکا رو به اضمحلال است و حتما پرچم به دست شما در دنيا برافراشته مي‌شود؟ اين‌ها از اميد صادق نشئت مي‌گيرد، نه از اميد کاذب؛ فکر نکنيد رهبري فقط مي‌خواهند شعار دهند و سر ما را گرم کنند و بخواهند ما قدري نشاط پيدا کنيم و اميدوار بشويم، نه، اين باور است و اين باور از مکتب و همان اعتقاد توحيدي و اخلاص و ارتباط عميق با خداوند تبارک و تعالي نشئت گرفته است، مگر مي‌شود کسي درست حرکت بکند و پاسخ نگيرد؟ مگر مي‌شود کسي با باور حرکت کند و نتيجه نگيرد؟ اين‌ها از مسائل مهم جبهه انقلاب اسلامي است که همه ما بايد حتما نسبت به آن‌ها توجه داشته باشيم.

امام جمعه شهرکرد افزود: مطالباتي که شما عزيزان داشتيد مطالبات خوب و قابل توجهي هستند که البته بسياري از اين‌ها در عرصه‌هاي مختلف انجام مي‌شود، بسياري از چيزهايي که شما فرموديد خوب است که صورت بگيرد ولي اين پيوستن با جبهه شما خلا بوده است و اين خلا بايد برطرف بشود؛ شما بايد در اين ميدان بياييد و با اين کارهاي قرآني، فرهنگي و کارهاي مختلفي که در شوراي فرهنگ عمومي دارد صورت مي‌گيرد و اين نشست‌هاي فراواني که من معمولا در خدمتشان هستم و اين جا تشريف مي‌آورند، شما بايد به اين جبهه بپيونديد و پيوند با اين فعالين مختلف فرهنگي و با هيئت‌هاي مذهبي و با برنامه‌هاي مختلفي که داريم، بايد اين پيوند شکل بگيرد و قوت پيدا بکند و طبعا آثار اين نشست ها هم مي‌تواند همين ها باشد.

نکونام اضافه کرد: من بار ديگر به‌عنوان يک خادم کوچک تقدير و تشکر، شور و شعف و رضايت خودم از تلاش شما بزرگواران و عزيزان را ابراز کنم و اينکه حتما بايد اين فعاليت‌ها و به‌هم‌پيوستگي‌ها روز به روز گسترش پيدا بکند و انشالله از خداوند متعال مدد بطلبيم و خسته نشويم و همچنان اميدوار و با نشاط راه را دنبال کنيم، قطعا بدانيد خداوند تبارک و تعالي هم ياري‌گرمان خواهد بود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html