پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229406
راهکار جديد دولت براي جذب ارز پتروشيمي‌ها/خوراک ۳۸۰۰توماني بگيريد
تاریخ انتشار : 1397/03/19 08:51:36
نمایش : 1485
يک مقام مسئول از تصميم جديد براي ارايه خوراک ارزان به پتروشيمي‌ها خبر داد و گفت: شرکت‌هاي پتروشيمي در قبال دريافت خوراک با نرخ دلار ۳۸۰۰ توماني، ارز خود را ۴۲۰۰تومان به دولت مي‌دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پتروشيمي‌ها هنوز هم حاضر نيستند که ارز خود را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به بانک مرکزي بدهند. اين اولين باري نيست که البته آنها از ارايه ارز حاصل از صادرات خود به دولت سر باز مي‌زنند. زمستان گذشته بود که دولت با شکل‌گيري بحران ارزي و رسيدن نرخ دلار به مرز ۶۰۰۰ تومان، از پتروشيمي‌ها درخواست کرد که ارز خود را در بازار بفروشند. آنها نيز با ارايه ارز خود در بازار، توانستند چند روزي بازار را آرام نگاه دارند. اما باز هم با تلاطمات ارزي، وسوسه نگهداري براي فروش به نرخ بالاتر به جان پتروشيمي‌ها افتاد و عرضه ارز آنها متوقف شد.

در اين ميان البته دولت هم با اجراي سياست يکسان سازي نرخ ارز که از بيست و يکم فروردين ماه امسال از سوي اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور اعلام کرد، تلويحا بارها و بارها اعلام کرد که نمي‌تواند صادرکنندگاني را از معافيت مالياتي و ساير مشوق‌ها از جمله جوايز صادراتي و نرخ‌هاي ترجيحي در نظام بانکي براي تسهيلات بانکي، برخوردار کند که حاضر نيستند ارز خود را به بازار عرضه کنند.

اما حتي با اين محدوديت‌هايي که دولت در دوران يکسان سازي نرخ ارز از فروردين ماه تا به حال اعمال کرده است، باز هم صادرکنندگان پتروشيمي حاضر نيستند که ارز خود را در داخل کشور و در سامانه نيما ارايه کنند؛ يا حتي اگر برخي از صادرکنندگان پتروشيمي هم عرضه مي‌کنند، اما همه آنها اين کار را انجام نمي‌دهند.

حال دولت مي‌خواهد با مشوق‌هايي که به صادرکنندگان پتروشيمي ارايه مي‌دهد، ارايه ارز به نرخ ۴۲۰۰ توماني را براي آنها جذاب کند.

يک مقام مسئول در نظام بانکي در گفتگو با خبرنگار مهر با تائيد تصميم جديد دولت بعنوان مشوق به واحدهاي پتروشيمي مي‌گويد: دولت تصميم دارد که خوراک پتروشيمي‌ها که تا پيش از اين با نرخ دلار ۴۲۰۰ توماني ، در اختيار آنها قرار مي‌گرفت، اکنون با نرخ ۳۸۰۰ توماني همانند کالاهاي اساسي در اختيار آنها قرار دهد.

وي مي‌افزايد: در ازاي دريافت خوراک با ۴۰۰ تومان کمتر از نرخ قبلي، قرار بر اين است که پتروشيمي‌ها ارز خود را به نرخ ۴۲۰۰ توماني به دولت بفروشند.با اين حساب، دريافتي هر دلار براي صادرکنندگان پتروشيمي چيزي حدود ۴۶۰۰ تومان خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html