پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229388
پرستاري بايد از افراد فاقد صلاحيت پاک شود/سايه سنگين وزارت بهداشت
تاریخ انتشار : 1397/03/13 08:55:31
نمایش : 1518
معاون پارلماني حقوقي سازمان نظام پرستاري، گفت: مردم به اين نکته مهم پي برده اند که خدمات پرستاري برخلاف برخي از خدمات حوزه سلامت، يک سرمايه گذاري است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وحيد نصيري در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: هنوز بسياري از مراکز خصوصي و بعضا دولتي و مهم تر از همه در بخش پرستاري جامعه نگر، استفاده از افراد با صلاحيت را يک الزام ملي نمي‌دانند و همچنان شاهد حضور افراد بدون صلاحيت در اين بخش ها هستيم.

وي افزود: اين امر که در نهايت بي تفاوتي دستگاه هاي نظارتي و نواقص اساسنامه اي سازمان نظام پرستاري، افرادي غير متخصص با عنوان يک پرستار با صلاحيت وارد حوزه خدمات پرستاري در سطح جامعه شده اند، تعدي به حقوق شهروندان است. در حالي که بايد متناسب با نياز جامعه و خانواده ها از نيروهاي پرستاري داراي صلاحيت و پروانه کار و با تخصص استفاده کنيم و راه را بر افراد فاقد صلاحيت ببنديم.

رئيس کميسيون حقوقي شوراي عالي نظام پرستاري، ادامه داد: بايد از دستاوردهاي سازمان صنفي جهت اعتلاي پرستاري استفاده کنيم و بتوانيم سطوح مختلف خود را که نيازمند بازبيني است، تغيير دهيم.

نصيري با عنوان اين مطلب که بايد در موضوع خدمات سلامت مسئوليت پذير باشيم، افزود: در مقابل تمامي نارضايتي‌هاي دريافت کننده و ارائه دهندگان خدمات پرستاري به طور کامل مسئوليت را بپذيريم و براي حل آن چاره انديشي کنيم.

وي گفت: اولين حوزه مسئوليت پذيري آن است که چرخه خدمات پرستاري را براي حضور افراد ذي صلاح مهيا کنيم، چرخه خدمات پرستاري در همه سطوح بايد براي افراد فاقد صلاحيت بسته شود و ما بتوانيم مانع ورود اين افراد شويم.

معاون پارلماني حقوقي سازمان نظام پرستاري کشور، تاکيد کرد: بايد بناي مسئوليت پذيري را در حوزه پرستاري به ويژه در سطح جامعه روشن کنيم، و مي بايست در اساسنامه سازمان نظام پرستاري مشخص شود تا اين سازمان بتواند خدمات پرستاران خود را در سطح جامعه تضمين کند.

نصيري افزود: ورود مسائل حاشيه‌اي به سازمان نظام پرستاري باعث شده تا در سطح نهادهاي حکومتي تنها به مسائل حاشيه‌اي پرستاري بپردازند، در حالي که بايد مسائل را از سطح کلان و براي مملکت حل کنيم، ولي متأسفانه تمام انرژي خود را صرف درگيري مسائل حاشيه‌اي مي‌کنيم و همين موضوع باعث شده تا مسائل را پيچيده در نظر بگيريم.

رئيس کميسيون حقوقي شوراي عالي نظام پرستاري، گفت: متأسفانه در حوزه کلان و عمومي نمي‌توانيم با يکديگر صحبت کنيم به اعتقاد بنده از بدو تشکيل سازمان نظام پرستاري، وزارت بهداشت مونولوگ بوده و ما ديالوگ.

وي ادامه داد: بدون ترديد اگر وزارت بهداشت بخواهد نه از باب حمايت بلکه محدوديت و کنترل، سايه خود را بر سازمان نظام پرستاري و هيأت مديره ها بگستراند، اين سازمان به اهداف تعيين شده نخواهد رسيد. بنابراين ضرورت دارد که نمايندگان مجلس با تاييد اصلاح اساسنامه سازمان نظام پرستاري به کساني که در اين ساختارها فعال هستند آزادي عمل دهند تا با تکيه به دانش خود زمينه رشد و توسعه سلامت کشور را فراهم کنند.

نصيري افزود: جاي شگفتي است که برخي مسئولان نگاهي متفاوت با آنچه اعضاي نظام پرستاري به دنبال آن هستند، نسبت به سازمان صنفي پرستاران دارند و چون اين سازمان با تکيه بر سرمايه هاي مادي و معنوي خود توانسته جايگاهي براي خود ترسيم کند، محدوديت هايي براي سازمان و اعضاي آن قائل هستند.

معاون پارلماني حقوقي سازمان نظام پرستاري، اظهارداشت: مردم به اين نکته مهم پي برده اند که خدمات پرستاري برخلاف برخي از خدمات حوزه سلامت در حقيقت يک سرمايه گذاري است نه هزينه، و سازمان نظام پرستاري سرمايه اي ملي و اجتماعي است که هدفي جز ارتقاء و اعتلاي پرستاري کشور به منظور حمايت قاطع از سلامت مردم ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html