پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229386
پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور از مهر سال جاري راه اندازي مي شود
تاریخ انتشار : 1397/03/13 08:50:19
نمایش : 1563
مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از سال تحصيلي آينده پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود، گفت: کمبود کارگاه در اين پايه در قالب تکميل ظرفيت در روز پنج‌شنبه يا نوبت بعدازظهر برگزار مي‌شود .
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  بام ايران خبر ؛ "بهروز اميدي " مدير کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در آئين رونمايي پوستر نوزدهمين جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي در شهرکرد، اظهار داشت : استان افتخار ميزباني نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي را دارد که نيازمند همکاري وبرنامه ريزي دقيق براي اين امر مهّم هستيم.

مدير کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن تشکر از مسئولين وزارت آموزش و پرورش بخاطر حسن اعتماد به استان بابت ميزباني اين جشنواره مهم ، گزارشي از افتخارات و عملکرد آموزش و پرورش استان ارائه داد .

سپس ، محسن حسيني‌مقدم با اشاره به اينکه مهمترين سياست وزارت آموزش و پرورش ارتقاي کيفيت آموزشي است، عنوان کرد: برگزاري جشنواره‌ها و کارگاه‌هاي کشوري و ارائه توليدات دانش‌آموزي به جامعه يکي از راه‌هاي ارتقاي کيفيت آموزشي است .

وي افزود: عليرغم نياز کشور به نيروي کار و فرمايشات مقام معظم رهبري و ديگر مديران در اين خصوص، فرهنگ مهارت‌آموزي در جامعه جايگاهي ندارد .

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمايل خانواده‌ها به تحصيل دانش‌آموزان در دو رشته خاص و آمار بالاي بيکاري در ميان تحصيلکرده‌هاي دانشگاهي در کشور از جمله معضلات جامعه است .

حسيني‌مقدم با بيان اينکه در مهارت‌آموزي، جرأت کار کردن در دانش‌آموزان ايجاد مي‌شود، اضافه کرد: معرفي مهارت دانش‌آموزان به جامعه، ارزيابي کيفي آموزشي، معرفي رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و معرفي توانمندي‌هاي استان ميزبان به کشور از جمله اهداف برگزاري جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي‌ است .

وي با اشاره به اينکه اين جشنواره در هشت رشته و چهار درس برگزار مي‌شود، گفت: سينما، نمايش، گرافيک، فتوگرافيک، معماري داخلي، نقاشي و طراحي دوخت از جمله رشته‌هاي نوزدهمين جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي‌ است.

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه آثار دانش‌آموزان در حوزه‌هاي ديني، فرهنگي، هنري، اجتماعي، سياسي، بهداشتي و محيط زيست به جشنواره ارائه مي‌شوند، افزود: تاکنون هشت هزار اثر در سراسر کشور در سامانه دبيرخانه اين جشنواره ثبت و از دو روز گذشته مراحل داوري آغاز شده است.

حسيني‌مقدم با اشاره به اينکه کمبود نيروي انساني، فضاي آموزشي و تجهيزات فيزيکي از جمله مشکلات آموزش فني و حرفه‌اي است، اضافه کرد: در سال ۹۷، ۳۷.۵ ميليارد تومان بودجه براي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: از سال ۹۵، دو درصد از درآمدهاي حاصل از فروش گاز براي تأمين تجهيزات هنرستان‌هاي کشور هزينه مي‌شود.

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه از سال تحصيلي آينده پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه هر پايه درسي هنرستان نيازمند دو روز کارگاه آموزشي است و اين آموزشگاه‌ها تا چهارشنبه فعاليت دارند يک روز کارگاهي در قالب تکميل ظرفيت در روز پنج‌شنبه يا نوبت بعدازظهر برگزار مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html