پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229382
رياض: درصورت تجهيزقطر به اس-۴۰۰ آماده اقدام نظامي عليه دوحه هستيم
تاریخ انتشار : 1397/03/12 08:46:41
نمایش : 1648
روزنامه فرانسوي «لوموند» نوشت: رياض از پاريس خواسته است با هدف جلوگيري از تجهيز قطر به سامانه پيشرفته دفاع موشکي اس - ۴۰۰ اين کشور را تحت فشار قرار دهد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از روزنامه لوموند، عربستان سعودي به تازگي در نامه اي به کاخ اليزه اعلام کرده است که در صورت دستيابي قطر به سامانه ضد موشکي اس- ۴۰۰ روسيه، رياض آماده اقدام نظامي عليه قطر است.

لوموند مي نويسد: فهد بن محمد العطيه سفير قطر در مسکو ژانويه ۲۰۱۸ در اظهاراتي گفته بود که دوحه قصد دارد سامانه موشکي اس ۴۰۰ روسيه را از اين کشور خريداري کند و مذاکرات براي خريد اين سامانه موشکي به مراحل پيشرفته اي رسيده است.

اين روزنامه مي افزايد: در نامه اي که به رئيس جمهوري فرانسه ارسال شده آمده است که سلمان بن عبد العزيز پادشاه عربستان نسبت به مذاکرات ميان دوحه و مسکو در اين خصوص بسيار نگران است.

لوموند نوشته است: پادشاه عربستان از عواقب استقرار سامانه موشکي در خاک قطر نگران است و نسبت به افزايش تنش ها هشدار داده است.

بر اساس اين گزارش، عربستان سعودي بر آمادگي کامل رياض براي اتخاذ تمام تدابير لازم جهت نابودي اين سامانه موشکي تاکيد کرده است.

پادشاه عربستان در پايان از امانوئل ماکرون رئيس جمهور فرانسه براي جلوگيري از فروش اين سامانه و حفظ ثبات در منطقه در خواست کمک کرده است.

اين در حالي است که به نوشته لوموند، وزارت خارجه فرانسه تاکنون از اظهارنظر در خصوص اين نامه خودداري کرده و مقامات سعودي نيز که از سوي لوموند مورد پرسش قرار گرفته اند، تا اين لحظه نسبت به انتشار اين اخبار هيچ واکنشي نشان نداده اند.

 گفتني است که عربستان سعودي، مصر، امارات و بحرين از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ با متهم نمودن قطر به حمايت از تروريسم، روابط ديپلماتيک با اين کشور را قطع کرده اند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html