پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229381
پيروزي تيم ملي ايران برابر آرژانتين/ ولاسکو به شاگردانش باخت!
تاریخ انتشار : 1397/03/12 08:45:12
نمایش : 1520
تيم ملي واليبال ايران که در هفته نخست ليگ ملت ها به يک پيروزي و دو شکست دست پيدا کرده بود در نخستين ديدار از هفته دوم برابر آرژانتين به يک برد نزديک دست پيدا کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هفته دوم از رقابت هاي ليگ ملت هاي واليبال از ساعت ۰۴:۴۰ دقيقه امروز شنبه با ديدار تيم ملي واليبال ايران و آرژانتين آغاز شد که طي آن ملي پوشان کشورمان موفق شدند برابر تيم سرمربي پيشين خود به برتري ۳ بر ۲ دست پيدا کنند.

ملي پوشان ايران که در سه ديدار گذشته خود برابر فرانسه و ژاپن تن به شکست داده بودند و ديدار با استراليا را با پيروزي به پايان رسانده بودند، به اميد کسب نتايج بهتر گام در هفته دوم گذاشتند و در نخستين ديدار تيم ميزبان هفته را شکست دادند.

نتايج ست هاي ديدار آرژانتين و ايران:
۲۵ بر ۲۱ - ۲۲ بر ۲۵ - ۲۲ بر ۲۵ - ۲۶ بر ۲۴ و ۹ بر ۱۵

ست نخست؛ تلاش ها به جايي نرسيد
بازيکنان تيم ملي واليبال ايران ست نخست را در شرايطي آغاز کردند که سرمربي حريف شناخت خوبي از آنها داشت و با آناليز دقيقي که انجام داده بود نقاط قوت ايران را به خوبي پوشش داده بود. ولاسکو که چند سالي هدايت تيم ملي ايران را برعهده داشت در ست نخست به خوبي تيمش را هدايت کرد و با وجود تلاشي که ملي پوشان کشورمان انجام دادند اما در نهايت اين ست را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.

ست دوم؛ کم اشتباه با تمرکز بيشتر
ملي پوشان واليبال کشورمان ست دوم را با دقت و تمرکز بيشتري شروع کردند و در همان امتيازات ابتدايي موفق شدند از حريف فاصله بگيرند. شاگردان کولاکوويچ در دريافت ها بسيار بهتر عمل کردند و روي تور هم با دقت بيشتري به توپ ضربه زدند و در طول گيم از حريف پيش افتادند.

آنها علاوه بر اينکه توانستند دو وقت فني استراحت را به سود خود خاتمه دهند در امتياز ۲۰ فاصله خوبي از آرژانتين گرفتند و به پيروزي در ست دوم اميدوار شدند. ايران در اين لحظات اختلاف چهار امتيازي را حفظ کرد و هر چند حريف در لحظات پاياني تلاش زيادي کرد اما در نهايت ست دوم ۲۵ بر ۲۲ به سود ايران به پايان رسيد.

ست سوم؛ رقابت نزديک را ايران برد
سومين ست از اين مسابقه با عملکرد خوب ملي پوشان ايران آغاز شد به گونه اي که آنها با دفاع خوب روي تور توانستند وقت استراحتي فني اول را ۸ بر ۵ به سود خود خاتمه دهند. اما در برگشت به زمين خوليو ولاسکو با تعويض هايي که انجام داد شرايط را تغيير داد و توانست فاصله امتيازي را جبران کند و دو تيم را در امتياز ۱۰ برابر کند.

اين رقابت در چند امتياز ادامه داشت تا اينکه ايران مجددا توانست اختلافش با شاگردان ولاسکو را بيشتر کند و ۱۵ بر ۱۲ پيش بيفتد. وقت دوم استراحت فني هم با دو امتياز اختلاف به سود ايران به پايان رسيد.

با اين حال پس از وقت استراحت دوم بازهم اين آرژانتين بود که بهتر عمل کرد و علاوه بر امتيازات عقب افتاده توانست در امتياز ۲۰ از ايران پيش بيفتد. ملي پوشان ايران که امتيازات حساسي را از دست داده بودند تلاش کردند تا مجددا از حريف پيش بيفتند اما حريف روي تور نمايش بهتر و هوشمندانه تري داشت. در امتياز ۲۱ تيزهوشي موسوي باعث شد کار دو تيم با تساوي ادامه پيدا کند. موسوي در امتياز بعدي هم تاثيرگذار بود و با دفاع خوب روي تور ايران را پيش انداخت.

ملي پوشان ايران که در امتيازات پاياني بسيار پرانرژي بودند با نمايشي دلپذير توانستند ست سوم را ۲۵ بر ۲۲ به سود خود خاتمه دهند تا در آستانه پيروزي برابر شاگردان خوليو ولاسکو قرار بگيرند.

ست چهارم؛ ايران پرفراز و نشيب
در چهارمين ست شاگردان ولاسکو شروع طوفاني داشتند و با چند امتياز اختلاف از ايران پيش افتادند. ملي پوشان کشورمان در برخي لحظات بازي تمرکز کافي را نداشتند و آرژانتين به خوبي از اين ناهماهنگي استفاده کرد و فاصله امتيازاتش را زياد کرد.

روند خوب حريف و البته نگران کننده تيم ملي ايران تا امتياز ۱۴ براي آرژانتين ادامه داشت اما ملي پوشان کشورمان به خود آمدند و فاصله را به حداقل رساندند اما وقت استراحت فني دوم را ۱۶ بر ۱۴ به حريف واگذار کردند تا در ادامه براي رسيدن به پيروزي در اين ديدار به عملکرد بهتري نياز داشته باشند.

در ادامه ايران به بازي برگشت و رقابت با حريف را نزديک و فشرده دنبال کرد. دو تيم با يک امتياز اختلاف کارشان را ادامه دادند که آرژانتيني ها در امتياز ۲۱ اختلاف را به دو رساندند و با گرفتن امتياز ۲۲ در آستانه برد در اين ست قرار گرفتند. با اين حال نمايش خوب ايران در چند امتياز که با توپ گيري خوب مرندي هم همراه بود فاصله را نزديک کرد و دو تيم در امتياز ۲۳ مساوي شدند.

در ادامه دو تيم در امتياز ۲۴ مساوي شدند تا حساسيت بازي بيشتر شود. آرژانتين به امتياز ۲۵ رسيد تا کولاکوويچ درخواست وقت استراحت کند. در بازگشت به زمين آرژانتين امتياز ۲۶ را هم گرفت و خطاي تور بازيکنان ايران باعث شد اين ست ۲۶ بر ۲۴ به سود حريف به پايان برسد.

ست پنجم؛ ايران با قدرت برنده شد
شروع ست حساس پنجم براي حريف خوب بود و توانست به نخستين امتياز دست پيدا کند اما ملي پوشان کشورمان در ادامه نمايش بهتري داشتند و توانستند از ميزبان هفته دوم ليگ ملت ها پيش بيفتند. ايران ۶ بر ۴ پيش بود که حريف يک امتياز را جبران کرد اما در امتياز هفتم بازيکن آرژانتين سرويس را به تور زد تا اختلاف دو امتياز شود.

ملي پوشان کشورمان با اينکه نمايش خوبي داشتند اما در حالي که مي توانستند اختلاف را به سه برسانند مرتکب خطاي تور شدند تا فاصله کم شود اما در امتياز ۱۱ بازهم دو امتياز اختلاف را حفظ کردند و با آبشار خوب عبادي پور به امتياز ۱۲ رسيدند تا ولاسکو ناچار به گرفتن وقت استراحت شود.

در ادامه ايران دو امتياز ديگر هم گرفت تا در آستانه بردن ست پنجم و پيروزي در اين ديدار قرار بگيرند. در نهايت ملي پوشان کشورمان امتياز ۱۵ را هم گرفتند و ست پنجم را ۱۵ بر ۹ به سود خود خاتمه دادند.

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html