پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229376
شاعران اهل بيت (ع) و مداحان در اشعارشان از مسئولان مطالبه‌گري کنند
تاریخ انتشار : 1397/03/10 09:37:20
نمایش : 1496
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري گفت: اگر ما از مسئولان مطالبه نکنيم آن ها هم خيال مي کنند کارشان درست است و همه چيز گل و بلبل است، بايد جوان، مرد، زن و هيئت هاي مذهبي مطالبه کنند ولي مطالبه همراه با بصيرت و بينش باشد نه اختلاف انداختن و حرمت ها را شکستن.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ حجت الاسلام محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري، در ديدار جمعي از ذاکرين، ماحدين و شعراي آييني و مذهبي استان، با تبريک ميلاد سراسر نور و فضيلت حضرت امام حسن مجتبي (ع)، اظهار کرد: از اينکه اين امکان داده شد و اين توفيق براي ما فراهم شد که بتوانيم محضر شما خوبان و عزيزان، مادحين و ذاکرين حضرات آل الله و تلاشگران در عرصه‌هاي هيئات مذهبي باشيم و از اين فضاي معنوي و نوراني استفاده کنيم تشکر مي‌کنم.

امام جمعه شهرکرد افزود: از آنجا که اين بزرگواران نور محض‌اند و از باري تعالي نور گرفته‌اند خودشان، کلامشان، مجالس‌شان و هر چه گفتگو در اين زمينه صورت بگيرد نور است لذا انشاءالله اين جلسات هم جلسات نوراني و پرفضيلت است و من اعتقادم اين است که نشستن در اين جلسات و شنيدن اين فضائل نوراني و شعر و سروده و ستايش اين بزرگوران، لحظه لحظه‌اش نمره الهي و فضيلت حضرت باري تعالي را در پي دارد.

وي اضافه کرد: در ايام سالگرد ارتحال حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه)، سالگرد ۱۵ خرداد و در آستانه ليالي بسيار پرفضيلت قدر و شهادت حضرت مولي الموحدين امير مومنان(ع) قرار داريم که همه اين‌ها فرصت‌هاي مغتنمي است که شما عزيزان نقش ايماني و اعتقادي و دغدغه مندانه خودتان را ايفا کنيد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري ادامه داد: من معتقدم اين ويژگي در شما هست البته جوانان در بين شما کم هستند ولي شما طبعا به جوانان ميدان مي‌دهيد و حتما براي جوانان در مجموعه‌هاي هيئتي و برنامه‌هاي سروده، شعر، متن، سرايش و ميدان‌داري در مجالس فضاي قبال توجهي را باز کرده‌ايد؛ انشاءالله خداوند متعال عمر طولاني به شما بدهد و ساليان سال بمانيد ولي امثال بنده رفتني هستيم و طولي نمي‌کشد که مومنين بايد زير تابوتمان قرار بگيرند.

نکونام افزود: بايد جوانان لايق، ارزشمند، متعهد و ميدان داران قوي و قدر و دغدغه‌مند داشته باشيم و پرورش بدهيم که الحمدالله و در جامعه اين جوانان کم نيستند اما هر کدام از ما بايد به نوبه خودمان د ر اين جهت نقش بيافرينيم و سهم خودمان را ايفا بکنيم؛ هر يک از شما ببينيد توانسته‌ايد چند جوان را پرورش بدهيد؟ اگر توانستيد در اين عرصه جواناني را به عنوان جايگزينان خودتان پرورش بدهيد و جايگزين خودتان بکنيد، بدانيد راهتان را ماندگار کرده‌ايد و اين راه ادامه پيدا کرده است والا اگر اين راه نوراني به خود ما تمام بشود حيف است.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: اين جايگاه بلندي که شما داريد و نقش بلندي که شما مي‌آفرينيد حيف است که فقط براي خودتان باشد، جواناني هستند و اين جايگاه را پر مي‌کنند ولي حيف است که براي خودمان جايگزيناني ايجاد نکنيم لذا هر کدام از ما در پرورش نسل جوان بايد سهيم باشيم و جوانان مومن و متعهد در اين عرصه پرورش بدهيم.

نکونام خاطرنشان کرد: يک امري که خيلي مهم است و من اعتقادم اين است که شما در اين عرصه به اين امر حتما متصف هستيد، آن دغدغه‌مندي است؛ من اعتقادم اين است که شاعر اهل بيت، مادح خاندان رسالت و گرداننده مجالس آل‌الله حتما سراسر دغدغه است اما دغدغه‌اش چيست؟

وي ادامه داد: قطعا دغدغه عزيزي که مجلس آل‌الله را اداره مي کند، جايگاه خود و به به و چه چه به خود گفتن و تعريف از خود کردن و دست و پا زدن براي موقعيت تراشي و امثال اين‌ها نيست، اين اصلا در شان مادح و شاعر و ذاکر اهل بيت و گرداننده مجالس اهل بيت نيست و شما قطعا دغدغه تان خودتان و هيئت و جمع خودتان و اين مسائل شيطاني و نفساني نيست و حتما دغدغه‌تان اين است که فرهنگ اهل‌بيت عصمت و طهارت ترويج بشود، ارزش‌هاي اين خانواده رنگ و جلا پيدا بکند، فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت در هيئت‌تان، اشعارتان، مديحه سرايي‌هايتان، رفتارتان، تعامل‌تان و برخوردهايتان تبلور داشته باشد.

نکونام افزود: من مي خواهم بگويم بايد در چهره يک يک شما، اهل بيت عصمت و طهارت ديده بشود يعني بايد آينه تمام عيار اين خانواده باشيم ولي فاصله داريم؛ بنده خودم را مي‌گويم که با آنچه که مي گويم و با آنچه که بايد باشم خيلي فاصله دارم اما حداقل دغدغه‌مان اين باشد و تلاشمان را اين قرار بدهيم که به شکل آن بزرگواران دربياييم و خلقيات‌مان، سبک زندگي‌مان، نوع معاشرت و برخودهايمان، طرز تفکر و انتخاب‌هايمان به اين بزرگواران نزديک باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: هر کدام از ما در زندگي انتخابگر هستيم و به اشکال مختلف روزمره انواع انتخاب ها را داريم لذا انتخاب هايمان به انتخاب هاي اين بزرگواران نزديک باشد؛ بايد اين دغدغه بر من و شما به طور برجسته خودنمايي کند؛ حال از خودمان بپرسيم ببينيم دغدغه مان چيست؟ پاسخش را براي خودمان داشته باشيم، اگر دغدغه ما ترويج ارزش هاي اين خانواده، نوع فکر، خلقيات، عبادت و بندگي اين ها در پيشگاه خداوند متعال، سلم و تواضع اين ها در برابر اوليا الهي و در برابر ذب‌الحقوقين و انواع مسائلي که وظيفه مندي يک مومن است، واقعا به خودمان بباليم ولي اگر غير از اين است جا دارد که مقداري تجديد نظر بکنيم.

وي اضافه کرد: به صرف اينکه ما شعر بگوييم يا مديحه سرا باشيم نمي توانيم اميد به نجات داشته باشيم زيرا وجود نازنين پيامبر (ص) فرمودند به صرف اينکه به ما منسوب هستيد اميدوار نباشيد، اينکه فرزند ما هستيد، از نسل ما هستيد و به ما نزديک هستيد مايه نجات نيست و آنچه مايه نجات است همان نگاه خاضعانه، خالصانه و مومنانه و همين يکپارچه دغدغه مندي است که مايه نجات است.

نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: امروز انقلاب اسلامي، شهدا، امام راحل و اين فضاي نوراني اي که امروز به برکت انقلاب جلوي پاي من و شما قرار گرفته است از من و شما خيلي انتظار دارد، مبادا يک ذره از مسير شهدا فاصله بگيريم و يک ذره دغدغه مندي شهدا در ما نباشد و بي تفاوت بشويم و در اثر بي تفاوتي ما ديگران ميدان دار بشوند.

نکونام ادامه داد: يکي از چيزهايي که رهبر معظم انقلاب مدام بر آن تاکيد مي کنند روحيه مطالبه گري است؛ روحيه مطالبه گري از چه؟ يعني نان و آب مطالبه کنيم، بايد نان و آب و مشکلات را مطالبه کرد اما مطالبه گري يعني روح انقلاب را مطالبه کنيم.

امام جمعه شهرکرد افزود: روح انقلاب چيست؟ روح انقلاب همين ولايت اهل بيت داشتن است، همين کمرنگ شدن ارزش ها و شعائر والاي ديني و کمرنگ شدن پايبندي به ارزش هاي ديني است که متاسفانه دارد جامعه را فرا مي گيرد؛ اين ها بايد مطالبه جدي من و شما و هيئت هاي مذهبي ما باشد.

نکونام ادامه داد: اگر از دولتمردان و مسئولين در شعرها و جهت گيري هاي هيئتي شان و در انواع برنامه هاي تبليغي شان مطالبه نکنيم و روحيه ديني و معنوي نباشد و نهضت تبيين گري را مدام و مستمر بيدار نکنيم و مطالبه نکنيم، اين ها خيالشان راحت است؛ اين بي‌عارهاي امروز که به بيت المال مسلمين چنگ انداخته‌اند و متاسفانه بعضي ها آنقدر حرام خورده اند که ديگر نه موعظه در آن ها اثر مي گذارد و نه نصيحت در آن ها کارگر است و امام، راه امام و شهدا را نمي فهمند و شکم هايشان از حرام و لذت خوردن بيت المال و مقام و امثال اين ها پر شده است و اصلا نمي فهمند.

وي خاطرنشان کرد: اگر ما مطالبه نکنيم آن ها هم خيال مي کنند کار درستي مي کنند و همه چيز گل و بلبل است، بايد جوان، مرد، زن و هيئت هاي مذهبي مطالبه کنند ولي مطالبه همراه با بصيرت و بينش باشد نه اختلاف انداختن و حرمت ها را شکستن، حريم ها را حفظ کنند اما اينکه به جامعه بينش بدهيم و به معناي واقعي کلمه روحيه انقلابي حاکم باشد جز وظايف و جز برنامه هايي است که من و شما نسبت به آن ها مسئوليم و هيئات مذهبي بايد نسبت به اين معنا پردغدغه باشند.

نکونام اضافه کرد: بنابراين دغدغه مند باشيد و دغدغه تان هم فقط دين باشد زيرا در سايه دغدغه‌مندي ديني، همه چيز هست و در صورت بي تفاوتي خداي نخواسته همه چي از دست مي رود و امروز انقلاب و شهدا اين را از ما مي خواهند و انتظار دارند و اين راهِ امروز و آينده من و شماست.

امام جمعه شهرکرد در پايان تصريح کرد: من از اين جمع خيلي خوب و از مطالبي که گفته شد و سروده هاي خوبي که داشتيد، از مرثيه، نوحه و مداحي هاي زيباي شما تشکر مي کنم و انشاءالله درهمين مسير نوراني بمانيم و با اخلاص در اين مسير و مکتب جان تقديم کنيم و سرفراز و بالنده باشيم.

در ابتداي اين ديدار نيز تعدادي از ذاکرين، ماحدين و شعراي مذهبي استان در وصف ولادت امام حسن مجتبي(ع) مديحه سرايي و نغمه پردازي کردند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html