پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229374
به زودي پشت پرده افزايش قيمت دلار را اعلام خواهم کرد
تاریخ انتشار : 1397/02/03 09:30:11
نمایش : 1825
حاجي دليگاني بيان داشت: افزايش قيمت دلار يک پشت صحنه اي داشته است که در حال بررسي آن هستم و به موقع به اطلاع مردم خواهم رساند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسينعلي حاجي دليگاني عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با انقلاب نيوز اظهار داشت:  افزايش قيمت دلار يک پشت صحنه اي داشته است که در حال بررسي آن هستم و به موقع به اطلاع مردم خواهم رساند.

وي بيان داشت:  اما بايد گفت کليت افزايش و نوسان قيمت دلار در بازار اين است که دولت اين موضوع را درست تدبير و مديريت نکرد و نه پيش بيني ها دولت درست از آب در آمد و نه وقتي که مشاهده کرد اتفاقاتي در حال رخ دادن است به موقع عمل کرد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس  افزود: به آقاي سيف هم گفتم شما با اين همه سوابق بانکي که داشتيد و مسئوليت بانک مرکزي يک کشور را عهده دار شديد که جايگاه بسيار بالايي دارد و به اعتقاد من جايگاه رئيس بانک مرکزي از يک وزير هم بالاتر است و شخصيت خود اين مسئول مي تواند باعث ثبات اقتصادي در کشور شود زيرا سرو کارش با پول ملي کشور است چرا نتوانستيد اين اتفاقات را کنترل کنيد.

حاجي دليگاني خاطر نشان کرد: اگر رئيس بانک مرکزي نتوانست پيش بيني کند که چنين مسائلي در بازار ارز پيش مي آيد خيلي بد و غير قابل قبول است  که يک فردي در چنين جايگاهي نتواند پيش آمدن چنين وضعيتي را داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: از طرفي اگرچه پيش بيني هم مي کرد بايد اقدام به موقع انجام مي شد که نشد کما اينکه رئيس بانک مرکزي در مجلس آمد و گفت فلان کار و فلان کار را مي شد انجام داد تا چنين اتفاقاتي در بازار ارز رخ ندهد، خوب اگر مي شد کاري انجام داد و به قانون جديد هم نيازي نداشت ، چرا انجام ندادند و تدبيري نشد اينها نکاتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس تاکيد کرد: دولت به موقع تدبير نکرد و کارهايي هم که مي توانست انجام دهد به موقع اقدام نکرد و سهل انگاري و کوتاهي در بازار ارز و کنترل قيمت دلار يک بحث کاملا روشن است.

حاجي دليگاني در پاسخ به اين سوال که افزايش قيمت دلار به يکباره باعث افزايش قيمت کالاهايي شد که بعضا ربطي به دلار هم نداشت اين مسئله چرا رخ داد؟ گفت: دولت اين مسئله را بايد يکبار براي هميشه حل کند، اينکه کم کم قيمت قيمت گذاري شود و به اين صورت دستوري اثري ندارد و هيچ اعتمادي و اطميناني به سرمايه گذار نمي دهد که روي حرف هاي دولت حساب باز کند.

وي افزود:  فعالين اقتصادي در صدد  اين هستند که قيمت ها بالاتر برود در اين صورت طبيعي است که کالايي که وارد کرده اند را توزيع نمي کنند بنابراين قيمت ها بالا مي رود.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس بيان داشت: دولت در شرايطي که وجود داشت مي توانست به يکباره تصميمي که به نفع اقتصاد کشور بود را يکجا با برنامه ريزي عملياتي کند و از طرفي يارانه اي هم که بايد به برخي از خدمات و کالاهايي براي برخي از اقشار ضروري است را  با يک روش درست د که مسئله رانت هم پيش نيايد به انجام برساند که متاسفانه اينطور نشد.

حاجي دليگاني بيان داشت: در حال حاضر اين حالت که هنوز اعتماد در بين فعالين اقتصادي به وجود نيامده خود اين موضوع به ضرر کشور است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html