پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229370
شاخص‌هاي سلامت بايد در جامعه و بين مردم ارتقا يابد
تاریخ انتشار : 1397/02/03 08:54:40
نمایش : 1509
رئيس دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم اجتماعي شدن پديده سلامت،گفت: شاخص‌هاي سلامت بايد در جامعه و مردم ارتقا يابد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، ارسلان خالدي‌فر  امروز در جمع اصحاب رسانه با  بيان اينکه در هر جامعه‌اي بايد چهار بعد روحي، رواني، جسمي و اجتماعي سلامت مورد توجه باشد، اظهار کرد: آمار بالاي ابتلا به بيماري‌هاي رواني به دليل وجود استرس‌هاي موجود در زندگي اجتماعي است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم اجتماعي شدن پديده سلامت، اضافه کرد: شاخص‌هاي سلامت بايد در جامعه و مردم ارتقا يابد.

خالدي‌فر از کلنگ‌زني بيمارستان ۵۴۰ تختي در منطقه رحمتيه شهرکرد در اواخر هفته جاري خبر و ادامه داد: قرارداد تجهيز بيمارستان آيت‌الله کاشني شهرکرد و شهداي لردگان به دستگاه ام آر آي بسته شده و با تأمين اعتبارات مالي اين تجهيزات به استان منتقل مي‌شوند.

وي با بيان اينکه بيماري‌هاي غيرواگير در کشور و استان روز به روز شايع‌تر مي‌شوند، گفت: بايد به ورزش به عنوان اهرم کنترل‌کننده اين بيماري‌ها توجه بيشتري شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حودود ۲۷ درصد از جمعيت استان فشارخون بالا دارند، افزود: اين بيماري در ۵۰ درصد از موارد علائم خاصي ندارد و گاهاً اولين نشانه آخرين نشانه بوده است.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در ادامه اين نشست گفت: سالانه ۲ هزار نفر در  استان بر اثر بيماري هاي قلبي و عروقي جان خود را از دست مي دهند

وي ادامه داد: همچنين ۴۴ هزار و ۴۱۱ بيمار مبتلا به فشار خون بالا، ۱۶ هزار و ۸۵۸ بيمار ديابتي و ۹ هزار و ۳۰۰ بيمار با کلسترول و چربي خون بالا در استان شناسايي شده است.

فدايي در ادامه با گراميداشت هفته سلامت از برگزاري ۱۱ ويژه برنامه به همين مناسبت در استان خبر داد.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري شعار هفته سلامت امسال را 'پوشش همگاني سلامت براي همه در همه جا' عنوان کرد و افزود: سلامت همگاني يک رويکرد جهاني است تا در قالب آن عدالت در سلامت و کاهش هزينه هاي درمان محقق شود.

فدايي با اشاره به اجراي طرح تحول سلامت در استان، از ارتقاي برخي شاخص هاي بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: ميزان نرخ باروري قبل از اجراي اين طرح در استان ۱.۷ درصد بود، درحالي که اين نرخ در سال گذشته به ۲.۴۵ درصد رسيد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html