پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229367
پرديس پارک علم و فناوري در چهارمحال و بختياري ساخته مي‌شود
تاریخ انتشار : 1397/01/30 09:09:06
نمایش : 1700
رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري گفت: با حمايت‌هاي استاندار توانستيم زمين ۴/۵ هکتاري براي ساخت پرديس پارک علم و فناوري از راه و شهرسازي دريافت کنيم که مطالعات ساخت اين پرديس انجام شده و با اعتبار يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان از اوايل ارديبهشت به مناقصه گذاشته خواهد شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ اسماعيل پيرعلي رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پارک‌هاي علم و فناوري مراکز تخصصي هستند که وظايف ذاتي‌شان اين است که ايده‌ها و را از افراد مبتکر و خلاق جامعه اخذ کرده و در يک اکوسيستم قرار داده تا اين ايده وارد چرخه توليد شود و به توليد ثروت منجر شود.

وي با بيان اينکه تاريخچه ايجاد پارک‌هاي علم و فناوري در دنيا به سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ باز مي‌گردد افزود: در ايران پارک‌ها طي يک دهه اخير و با توجه به تجارب دنيا شکل گرفته و يک اکوسيستم ايده‌پردازي تا توليد روي کار آمد.

پيرعلي خاطرنشان کرد: در کشور مجموعا ۳۸ پارک علم و فناوري فعال است و مراکز رشد زيرمجموعه پارک‌ها هستند.

وي با اشاره به روند رسيدگي به ايده‌ها در پارک‌هاي علم و فناوري بيان داشت: پذيرش ايده‌ها از طريق کاربرگ‌ها صورت گرفته، مشاوره در اين زمينه انجام مي‌شود، سپس ايده‌ها داوري شده و بعد از پذيرش تسهيلات از طريق قرض‌الحسنه ارائه شده و آموزش‌هاي لازم براي راه‌اندازي شرکت دانش‌بنيان ارائه مي‌شود.

رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري به حمايت صفر تا صدي از ايده‌پردازان در پارک علم و فناوري اشاره و تاکيد کرد: در پارک علم و فناوري فضاي مطلوبي در اختيار صاحبان ايده قرار مي‌گيرد و فضاي مفرحي است که به فراخور نياز مخاطب امکانات لازم را ارائه مي‌دهد.

پيرعلي يادآور شد: با روي کار آمدن پارک‌ها، دانشگاه‌ها از حالت تئوري محض خارج شده و به سمت تبديل ايده به عمل پيش‌ مي‌روند، يکي از ضرورت‌هاي ايجاد پارک علم و فناوري نياز جامعه و بيکاري فارغ‌التحصيلان بود.

وي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري ۱۲۷ هسته، واحد و شرکت پارکي وجود دارد افزود: از اين تعداد ۶۵ شرکت فناور و دانش‌بنيان فروش محصول دارند، همچنين تعداد دانش فني توليد شده ۲۲۰ است که از اين تعداد ۷۰ دانش فني تجاري‌سازي شده و به فروش رسيده است.

رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري از صادرات محصولات دانش‌بنيان به مبلغ ۱۷۴ هزار و ۳۵۰ دلار در سال ۹۶ خبر داد و گفت: گردش مالي شرکت‌هاي مستقر در پارک ۷۳۰ ميليارد ريال است.

وي تسهيلات اعطايي را به صورت قرض‌الحسنه دانست و يادآور شد: تاکنون ۲ ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان تسهيلات به متقاضيان اعطا شده است.

پيرعلي فضاي شرکت‌هاي دانش‌بنيان را ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع عنوان و اضافه کرد: خدمات ما در پارک‌هاي علم و فناوري بيشتر به صورت ارزش افزوده است و اين بدان معناست که با يک فضاي کارگاهي کوچک ارزش افزوده بالايي داريم.

وي با اشاره به اشتغال‌زايي براي ۷۲۵ نفر در کل دوره فعاليت پارک علم و فناوري تاکيد کرد: بيشتر اعضاي پارک فارغ‌التحصيلان کارشناسي ارشد و دکتري بوده و نيروهاي فعال در شرکت‌ها از دو نفر به بالا هستند، همچنين يکي از شرکت‌هاي اين استان جزء ۱۰ شرکت برتر دانش‌بنيان در کشور قرار گرفته است.

پيرعلي برگزاري استارت آپ‌ها و معرفي پارک به دانشجويان، فرهنگ‌سازي در اجتماع و معرفي پارک‌ها به خانواده‌ها و دانش‌آموزان و تجاري‌سازي و ارتباط با صنعت، کمک به فروش محصولات و معرفي محصولات دانش‌بنيان به صاحبان صنايع و ادارات دولتي را ازجمله مهم‌ترين وظايف پارک علم و فناوري برشمرد و افزود: سال گذشته پارک علم و فناوري موفق به عقد ۱۹ قرارداد به مبلغ يک ميليارد و ۴۸۰ ميليون تومان شد، که در حوزه کنتر هوشمند، پرتال‌هاي خورشيدي و... هستند.

رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ساختمان پارک علم و فناوري استيجاري است ادامه داد: درحال حاضر با حمايت‌هاي استاندار توانستيم زمين ۴/۵ هکتاري براي ساخت پرديس پارک علم و فناوري از راه و شهرسازي دريافت کنيم که مطالعات ساخت اين پرديس انجام شده و با اعتبار يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان از اوايل ارديبهشت به مناقصه گذاشته خواهد شد.

پيرعلي از اخذ مجوز صندوق پژوهش و فناوري خبر داد و افزود: ۳ ميليارد تومان از سرمايه اين صندوق آورده بخش خصوصي و دولتي استان و ۳ ميليارد ديگر از صندوق نواوري و شکوفايي کشور دريافت خواهد شد و اين درحالي است که در کل کشور فقط ۵۰ درصد استان‌ها اين صندوق را دارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html