پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229347
پيام‌رسان‌هاي داخلي شرايط امنيتي خوبي دارند/ وزارت ارتباطات در حال تهيه لايحه حمايت از حريم خصوصي کاربران است
تاریخ انتشار : 1397/01/18 10:22:39
نمایش : 1473
گفتگوي ويژه خبري شب گذشته با حضور عضو شوراي عالي فضاي مجازي به بررسي آينده تلگرام پرداخت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ رسول جليلي عضو شوراي عالي فضاي مجازي و مجيد شاکري کارشناس اقتصادي دو مهمان برنامه گفتگوي ويژه خبري 16 فروردين بودند که با موضوع آينده تلگرام؛ تهديدها و فرصت‌ها به روي آنتن رفت.

رسول جليلي با اشاره به اينکه الان تلگرام هيچ هويتي ندارد، گفت: تلگرام چتر جديدي است که دسته اين چتر معلوم نيست که در دستان چه کسي قرار دارد لذا اين دسته، دسته‌ي دولت، احزاب، مجلس و مردم نيست.

وي با اشاره به اينکه چتري آمده و زير آن زندگي مي‌کنيم ولي اگر اين چتر دستش را کنار بکشد آفتاب سوزان دست همه را مي‌سوزاند، ادامه داد: سازماني که بتواند پشت اين پيام رسان باشد وجود ندارد لذا اسناد ما در دست کسي ذخيره شده که به آن دسترسي نداريم.

جليلي با اشاره به اينکه ۵۰ - ۶۰ کشور اصلي در دنيا داريم که براي پيام‌رسان هاي خود مقرراتي قائل شده‌اند، افزود: تنوع پيام رسان‌ها در همه جاي دنيا وجود دارد در کشور ما هم اينگونه است، بيش از ۱۰ پيام رسان در کشور داريم که هر کدام بيش از چند صد هزار مشترک دارند.

وي بيان کرد: انحصار جدي و بزرگي توسط شخصيت گمنام حقوقي مستقل از قوانين داخلي با طرح زيرساخت‌هاي بزرگ در فضاي مجازي ظهور پيدا کرده است.

جليلي با اشاره به اينکه ۵ پيام رسان داخلي بين ۵۰۰ هزار تا ۴ ميليون مشترک دارند لذا از نظر امنيت پيام رسان هاي ما شرايط خوبي  دارند، خاطرنشان کرد: نگراني در خصوص امنيت نرم افزار براي پيام رسان‌هاي داخلي وجود ندارد، حريم خصوصي کاربران در پيام رسان‌هاي داخلي به شدت مهم است.

اين عضو شوراي عالي فضاي مجازي تاکيد کرد: وزارت ارتباطات در حال تهيه لايحه حمايت از حريم خصوصي کاربران است که با تصويب آن در مجلس هيچ نگراني براي آحاد جامعه، نهادها و کسب وکارها وجود نخواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه رفع انحصار را بايد براي تلگرام مطرح کرد، گفت: اگر اين پيام رسان از قوانين جمهوري اسلامي ايران تمکين کند مي‌تواند فعاليت داشته باشد، اگر تمکين نکرد مردم بايد بدانند که داده هايشان در خارج از سرزمين اصلي است.

مجيد شاکري کارشناس اقتصادي در ادامه برنامه با اشاره به اينکه از طريق رمز ارزها مي‌توانيم به نتايج خوبي برسيم، افزود: در مورد گرام با همه گيري مواجه هستيم. تلگرام ارز اوليه در ايران نداشت. اصل مشتريان تلگرام در ايران است و اين پيام رسان اصل پهناي باند را در اختيار دارد.

وي اظهار داشت: اگر به اميد سرمايه گذاري در ارز ديجيتال و گرام هستيد قدرت ريسک و خطر پذيري خود را بسيار بالا ببريد.

شاکري با اشاره به اينکه تلگرام مي‌تواند در کنار تحريم‌هاي آمريکا  قرار بگيرد، عنوان کرد: البته خزانه‌داري آمريکا نشان داده است که مي‌تواند کانال‌هاي ديگر را ببندد و تلگرام را باز بگذارد.

وي با اشاره به اينکه تلگرام ايده خوبي براي خودش دارد گفت: براي يک رمز ارز بايد برنامه ريزي کرد تا بتوانيم پايه بسياري از طرح‌ها را به وجود آوريم، وقتي برنامه داشته باشيم نگران اين گونه پيام رسان‌ها دنخواهيم بود

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html