پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229346
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با دانا:
نرخ سود تسهيلات براي واردکنندگان 8 درصد و براي توليد کنندگان 18 درصد است!
تاریخ انتشار : 1397/01/18 10:19:49
نمایش : 1482
عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در بيان ديگر مشکلات توليد کنندگان کشور نيز بيان کرد: يکي ديگر مشکلاتي که بخش توليد کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است موضوع نرخ بالاي تسهيلاتي که به توليد کنندگان ارائه مي شود که اخيرا تغييراتي در آن ايجاد شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمد انارکي محمدي، عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به راهکار هاي تحقق شعار سال " حمايت از کالاي ايراني" اظهارداشت: حمايت از کالاي ايراني را بايد در دو بخش حمايت از مصرف کننده و حمايت از توليد کننده خلاصه کنيم که در ادامه به صورت جزيي به بيان آنها مي پردازيم.

 

وي با اشاره به مشکلاتي که در بخش توليد کشور وجود دارد گفت: بازار داخلي کشور براي توليد کنندگان کشور نيست و در اختيار ساير کشور ها قرار داد؛ دليل اين امر هم واردات بيش از حد و غير ضروري است که در کشور وجود دارد، بايد بازار 80 ميليوني کشور در اختيار توليدکنندگان خودمان قرار گيرد نه در اختيار ساير کشور ها.

 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در بيان ديگر مشکلات توليد کنندگان کشور نيز بيان کرد:  يکي ديگر مشکلاتي که بخش توليد کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است موضوع نرخ بالاي تسهيلاتي است که به توليد کنندگان ارائه مي شود که اخيرا تغييراتي در آن ايجاد شده است.

 

انارکي محمدي ادامه داد: نرخ سود تسهيلات براي واردکنندگان 8 درصد و براي توليد کنندگان 18 درصد است که اين امر دست و پاي توليد کنندگان را تا حدودي بسته است ؛ بايد بانک مرکزي شرايطي را براي توليد کنندگان فراهم آورد تا نرخ سود ها متانسب با نرخ تورم باشد .

 

وي افزود: در خصوص قانون ماليات در راستاي حمايت از توليد کننده نيز بايد گفت که پيش بيني مي شود ماليات بر عملکرد به ۲۰ درصد کاهش يابد که انجام اين مهم، به بخش توليد کمک مي کند؛ همچنين بايد قوانيني در راستاي اولويت بندي واردات به کشور از سوي وزارت صنعت صورت پذيرد .

 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي همچنين در خصوص حمايت از مصرف کننده نيز بيان داشت: توليد کنندگان نيز بايد به اين امر توجه کنند که مردم همواره بايد بهترين اجناس را با بهترين کيفيت دريافت کنند و در راسناي اين هدف تلاش و کوشش کنند، همچنين خدمات پس از فروش قوي نيز مي تواند مردم را به سوي خريد کالاي ايراني تشويق کند.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html