پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229336
بازيکنان داخلي‌ آماده حضور در جام‌جهاني نيستند
تاریخ انتشار : 1397/01/08 12:15:23
نمایش : 1973
سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: دوست داشته باشيد يا نه بازيکنان داخلي آماده حضور در جام جهاني نيستند؛ اگر آنها تا جام جهاني تمرينات با کيفيتي انجام ندهند، ما شانسي نخواهيم داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، کارلوس کي‌روش در نشست خبري پس از ديدار ايران برابر الجزاير اظهار کرد: آزمايش بسيار خوبي براي تيم ملي ايران مقابل اين تيم خيلي خوب بود. الجزاير بازيکنان بسيار خوبي دارد که سريع فکر مي‌کنند و بازي را با سرعت انجام مي‌دهند. آنها بازيکنان قدرتمندي در اختيار دارند. فرصت خوبي براي بود تا ياد بگيريم. مي‌خواهم در همين جا از فدراسيون فوتبال الجزاير و آقاي رباح ماجر به خاطر فرصتي که به ما براي انجام اين بازي دادند، تشکر کنم.

وي در پاسخ به اين سوال که بعد از دو بازي برابر تونس و الجزاير به چه نتيجه‌گيري دست پيدا کرده‌ايد، گفت: همانطور که قبلا گفتم در بازي‌هاي دوستانه بين المللي مقابل تيم‌هايي مثل تونس و الجزاير ما تنها دو نتيجه کسب مي‌کنيم، يا مي‌بريم يا ياد مي‌گيريم. چيزي که ما ياد گرفته‌ايم يک چيز است و من خيلي شفاف آن را مي‌گويم؛ به هيچ عنوان بازيکنان داخلي ما براي حضور در جام جهاني آماده نيستند. بازيکنان داخلي ما به برنامه‌ آماده‌سازي ويژه‌اي در چهل روز آينده نياز دارند تا به اين سطح برسند. آنها از اين سطح دور هستند و نياز دارند براي دوئل‌ها بهتر آماده شوند. آنها احتياج دارند قوي‌تر و سريع‌تر باشند. آنها نياز دارند تا فکر کردن و بازي کردن سريع را تمرين کنند و به همين خاطر آنها احتياج دارند با من کار کنند.

کي‌روش افزود: اين دو بازي به روشني نشان داد که ما از آنچه براي جام جهاني مي‌خواهيم، دور هستيم. افرادي هستند حرفي که من مي‌زنند را دوست ندارند اما اين وظيفه من است که اين را بگويم و هشدار لازم را بدهم. اکنون تصميم با ما نيست. تصميم با کساني است که فوتبال ايران را مديريت مي‌کنند. تصميم با رياست محترم فدراسيون آقاي تاج، روساي باشگاه‌ها و وزير محترم وزارت ورزش است. ما به تمرينات ويژه‌اي براي بازيکنان داخلي‌مان نياز داريم.

وي با بيان اينکه بازيکنان‌مان بايد قوي‌تر شوند گفت: مهاجم مرکزي تيم الجزاير به راحتي به پرسپوليس سه گل زد. او مي‌تواند در تمام صحنه‌هاي تک به تک پيروز شود چون قدرتمند و قوي است. اکنون زماني است که فدراسيون ما و افرادي که در فوتبال ما مسئوليت دارند بايد تصميم‌گيري کنند. اکنون زماني است که يا همه چيز را داريم يا هيچ چيز نداريم بنابراين ضروري است که بازيکنان با من کار و تمرين کنند تا براي حضور در جام جهاني آماده شوند. دوست داشته باشيد يا نه بازيکنان داخلي آماده حضور در جام جهاني نيستند. اگر آنها تا جام جهاني تمرينات با کيفيتي انجام ندهند، ما شانسي نخواهيم داشت.

سرمربي تيم ملي افزود: نکته کليدي اين است که بازيکنان‌مان را در راه پيشرفت و آمادگي بهتر قرار دهيم و به اين منظور راه ديگري به جز انجام تمرينات ويژه نداريم. ما از حالا ۴۰ روز زمان داريم. اکنون زماني است که بايد تصميم بگيريم. فردا دير است. تمرينات و مسابقات داخلي براي بازيکنان ما کافي نيست. هر مربي‌اي که بگويد اين حرف درست نيست، دروغ مي‌گويد و حقيقت را به شما نمي‌گويد. اکنون چه چيزي براي ايران اهميت دارد؟ ليگ داخلي يا جام جهاني؟ اين وظيفه من است که توجه‌ها را جلب کنم و بگويم که اين يا همه چيز است يا هيچ چيز. من بايد صادق باشم و اين حرف را بزنم.

 کي‌روش در پاسخ به اين سوال که امشب دوئل‌هاي قدرتمندي را به همراه تعدادي مصدوميت ديديم، گفت: شما حالا از مراکش چه انتظار داريد؟ يک مهماني بزرگ؟ از پرتغال واسپانيا چه انتظاري داريد؟ والس يا اوپرا؟ اين بازي‌ها نوعي «راک اند رول» هستند، سريع و جنگنده. نياز داريم تا بازيکنان براي اين ميزان سرعت و جنگندگي آماده باشند. ما مي‌توانيم اما بايد براي آن آماده شويم. بازيکنان ما مي‌توانند مقابل رونالدو ۱۰ بار بپرند؟ نه خير تا اين حد اين شانس را ندارند! ما به اينجا آمديم تا ببريم يا بياموزيم و ما اکنون ياد گرفتيم که نياز به کار داريم. اکنون کساني که مسئوليت دارند بايد تصميم بگيرند، رييس محترم فدراسيون فوتبال و وزير محترم ورزش. عربستان تصميمش را گرفته است؛ بازيکنان اين تيم در اردو حضور دارند و براي باشگاه‌هايشان بازي نمي‌کنند. ما مي‌توانيم چنين تصميمي بگيريم؟ اين سوالي است که وجود دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا صحت داشت شما از سوي رييس سابق فدراسيون الجزاير براي همکاري دعوت شده بوديد، کفت: ما دوستان خوبي براي هم هستيم و در فيفا با هم کار کرده‌ايم. اين درست است اما من با فدراسيون فوتبال ايران قرارداد داشتم و به اين تيم و بازيکنان و اهدافي که براي جام جهاني داشتيم، متعهد بودم.
 او در پاسخ به اين سوال که درباره تيم الجزاير چطور فکر مي‌کنيد، گفت: الجزاير تيم بسيار خوبي است. در جام جهاني قبلي آنها تنها تيمي بودند که مي‌توانستند آلمان را شکست دهند. آنها اکنون تيم‌شان را بازسازي مي‌کنند. مطمئن هستم که رباح ماجر با شخصيتي که دارد به تيم ملي الجزاير هر آنچه شايسته اين تيم است را مي‌دهد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html