پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229333
دولت براي کالاي ايراني سخت مي گيرد براي کالاي چيني نه!/ براي تحقق شعار سال97 چوب لاي چرخ توليد کنندگان نگذارند
تاریخ انتشار : 1397/01/08 12:09:08
نمایش : 1406
يک شهروند قمي گفت: دولت نتوانست به وعده هايش عمل کند و حتي وعده هاي برجامي اش هم عملي نشد و تنها يک فضا سازي براي همراهي مردم بود اميداواريم براي تحقق شعار سال 97 دولت حداقل اگر کاري نمي کنند چوب لاي چرخ اقتصاد و توليد داخلي نگذارند تا مردم خودشان با توجه به فرمايش رهبري از کالاي ايراني حمايت کنند تا کسب و کار و اشتغال رونق پيدا کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  انقلاب نيوز، سال 96 سال پرفراز و نشيبي براي مردم ايران بود مهمترين اتفاق سياسي کشور برگزاري دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بود که در آن رئيس جمهور منتخب وعده هاي زيادي به مردم داد که مهمترين آنها وعده هاي اقتصادي و ايجاد اشتغال بود.

مهمترين وعده هاي روحاني در زمينه مسائل اقتصادي به بهبود وضعيت رفاهي و برداشته شدن فقر مطلق در دولت دوازدهم بود.

بخشي از اين وعده ها را مرور مي کنيم:
 

به مردم قول مي دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ايران براي هميشه رخت بر بکند.

دولت دوازدهم برنامه‌اي به منظور بهبود وضعيت رفاهي 8 تا 10 ميليون نفر از خانوارهايي که در پايين‌ترين سطح زندگي مي‌کنند دارد.

اگر همه مردم پاي صندوق هاي آراء بيايد گره هاي کور کشور گشوده مي شود. بايد کشور را براي توسعه بيشتر در قرن آينده آماده کنيم.

ما اجازه نمي‌دهيم تحريم به کشور برگردد.

همچنين  در حالي که رئيس جمهور در زمان انتخابات بارها به ادامه پرداخت يارانه ها تاکيد داشت از جمله  سفر انتخاباتي به خرم آباد - 24ارديبهشت ۱۳۹۶ اظهار داشت: "عده اي در حال القاي اين مطلب هستند که چنانچه دولت فعلي ادامه پيدا کند يارانه روستاييان قطع خواهد شد. من از مردم مي خواهم که پيام دولت را به همه روستاييان برسانند و به آنها بگويند که اين عده دروغ مي گويند. در دولت آينده پرداخت يارانه ها ادامه خواهد يافت." که بارها از طريق مختلف اعلام شده که يارانه ها قطع خواهد شد .

همچنين روحاني در سفر انتخاباتي به ساري- 25/2/96 گفت " در آنچه در گذشته بود، بازار واردات براي دنيا بود. اگر مي‌خواهيد ايران بازار و واردات براي جهان باشد به ديگران راي بدهيد. اگر مي‌خواهيد مرکز صادرات باشيم، راه اعتدال را برگزينيد." در صورتي که آمارها نشان مي دهد در سال گذشته واردات افزايش پيدا کرده است از جمله واردات عجيب و غريب که بيشتر شبيه يک شوخي رسانه اي است.

يکي ديگر از مسائلي که در سال گذشته مردم ايران را نگران کرد افزايش بيکاري بود نرخ بيکاري در 6 ماهه نخست  سال 96 نه تنها کاهش نيافته بلکه 0.4 درصد افزايش داشته است.

گزارش مرکز آمار ايران از بيکاري در فصل تابستان 96 حاکي است، نرخ بيکاري در جوانان 15 تا 29 ساله ايراني به 24.4 درصد رسيده و شمار بيکاران در اين سن 1 ميليون و 756 هزار نفر شده است.

همچنين نرخ بيکاري جوانان 15 تا 24 ساله هم 27.3 درصد و شمار جوانان بيکار در اين سن بيش از 852 هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس اين گزارش مباحث کار و اشتغال از مهمترين دغدغه هاي فکري افراد جامعه و دولتهاست بطوريکه در بيشتر نظرخواهي ها و تحقيقاتي در کشورهاي مختلف بعمل آمده است. اشتغال و بيکاري را مهمترين مشکل خود بيان کرده اند.

علاوه بر آن نامگذاري سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال بود وانتظار مي رفت که دولت برنامه هاي خود را براي تحقق شعار سال به کار بگيرد اما در عمل مي توان به جرات گفت که دولت در زمينه اقتصادي کوچکترين توجهي به شعار سال نکرد اين مسئله را در شعار سال 97 و مخاطب قرار دادن مردم براي تحقق شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب مي توان متوجه شد.

در اين زمينه با مردم به گفتگو نشستيم

يک شهروند قمي در اين زمينه گفت: دولت نتوانست به شعار سال 96 و وعده هاي برجامي عمل کند، چند سال است کسب و کار و درآمد وضع بدي دارد، و فشار به خانواده ها وارد مي شود سال به سال هم وضعيت بدتر مي شود ما که صاحب خانه هستيم اما واقعا واي به حال مستاجران يا افرادي که دختر و پسر دم بخت دارد واقعا شرايط اقتصادي سخت شده است.

هم هسته اي را داديم هم اقتصاد را

يکي ديگر از شهروندان قمي در اين زمينه بيان داشت: نتيجه توجه نکردن به فرمايشات رهبر انقلاب توسط دولت نارضايتي است که از وضع اقتصادي وجود دارد، هسته اي را داديم اقتصاد را داديم در حالي که اگر دولتمردان به فرمايشات رهبر گوش مي دادند هم عزت و هم رفاه کشور حفظ مي شد.

جوادي يکي ديگر ازهموطنانمان در اين زمينه گفت: دولت در تحقق شعار سال 96 موفق نبود و اگر نتيجه اي هم حاصل شده هر چه بوده توسط مردم بوده، مردم طبق فرمايشات رهبر معظم انقلاب با همکاري يکديگر مقاومت کردند، اما برخي ازمسئولين از فرصت سوء استفاده کردند و در قضيه برجام  بر مردم مظلوم ايران غلبه کردند تا خودشان را به بهبودي برسانند.

وي بيات داشت: کمي انسانيت هم چيز بدي نيست ان شالله که بعضي از مسئولين کمي سر عقل بيايند.

يک جوان دهه هفتادي در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  دولت مردان ما نه تنها به شعار سال96 که توسط رهبر بيان شد اعتنايي نکردند  بلکه رکود بازار کسب و کار را افزايش دادند و فقط بيکاري و نبودن امنيت شغلي براي قشر کارگر و کم درآمد  محقق شد، دولت با وعده هاي تو خالي فقط اعتبار خودش رو کم کرده است.

يک جوان ديگر قمي در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من ۲۳ سال سن دارم  برجام و وعده هاي اقتصادي بجز بدبختي براي من چيزي نداشت، بيکار هستم تمام!

دولت براي جنس ايراني سخت مي گيرد

يک مادر قمي گفت:  ما نصف سال گرسنه بوديم جوري زندگي کرديم فقط توانستيم مقداري غذا براي زنده ماندن داشته باشيم،  من ۲۷سال سن دارم  سه بچه دارم شرمنده بچه هايم  هستم، من خياط هستم اما بودجه خريد چرخ خياطي را نداشتم هر کاري هم کردم نتوانستم شغلي پيدا کنم تا درآمدي داشته باشم شغل شوهرم هم که اصلا گفتني نيست.

يک جوان دهه شصتي گفت: دولت نتوانست به وعده هايش عمل کند و حتي وعده هاي برجامي اش هم عملي نشد و تنها يک فضا سازي براي همراهي مردم بود اميداواريم براي تحقق شعار سال 97 دولت حداقل اگر کاري نمي کنند چوب لاي چرخ اقتصاد و توليد داخلي نگذارند تا مردم خودشان با توجه به فرمايش رهبري از کالاي ايراني حمايت کنند تا کسب و کار و اشتغال رونق پيدا کند.

يک فروشنده اسباب بازي در اين زمينه گفت: مغازه اسباب بازي فروشي دارم از استاندارد آمدن گفتند اين کاميون پلاستيک اسباب بازي استاندارد ندارد جنس ايراني را  بايد جمع کني! گفتم اگر جمع کنم کارگران ايراني بيکارمي شوند، گفت آنوقت مجبور مي شوند استاندارد بگيرند.

وي گفت:  در حالي براي توليد ايراني چنين سخت گيري هايي دارند که کالاهاي چيني وارداتي يک استاندارد هم ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html