پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229330
«حمايت از کالاي ايراني» مهم‌ترين عامل مقابله با تحريم‌ها است
تاریخ انتشار : 1397/01/07 10:42:49
نمایش : 1654
عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي گفت: تنها راه رونق اقتصادي و مهم‌ترين عامل مقابله با تحريم‌هاي دشمن، حمايت از کالاي ايراني است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميدرضا ترقي در گفتگو با نداي چناران اظهار داشت: شعاري که مقام معظم رهبري براي امسال تعيين کردند، تنها راه رونق اقتصادي در کشور و مهم‌ترين عامل براي مقابله با تحريم‌هاي دشمن است.

 

 خروج از رکود و مقاوم‌سازي اقتصاد با حمايت از کالاي ايراني

 

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي تأکيد کرد: ملت و دولت بايد دست‌به‌دست هم بدهند و با حمايت از کالاي توليدي ايراني، زمينه مقاوم‌سازي اقتصاد کشور را فراهم کنند تا هم مشکلات بيکاري در کشور حل شود و هم بتوانيم از رکود اقتصادي خارج شويم.

 

اين کارشناس سياسي خاطرنشان کرد: با حمايت از کالاي ايراني، تلاش‌هاي دشمن براي فشار اقتصادي بر کشور بي‌اثر مي‌شود بنابراين در راستاي حمايت از کالاي ايراني، مهم‌ترين وظيفه دولت اين است که با ارائه لايحه مربوطه، زمينه تشويق توليد داخلي و کارآفريني را در ابعاد مختلف فراهم کند و موانع توليد و بروکراسي ديوان‌سالاري در بخش‌هاي مختلف را برطرف کند.

 

لزوم افزايش تعرفه واردات کالاهايي که مشابه داخلي دارند

 

وي تصريح کرد: دولت بايد عوامل اصلي که مانع رشد توليد است را برطرف کند و با افزايش تعرفه کالاهايي که مشابه آن در داخل توليد مي‌شود، جلوي واردات آن‌ها را بگيرد.

 

خودداري از پيوستن به تجارت جهاني تا رقابت‌پذير شدن توليدات ملي

 

ترقي همچنين تأکيد کرد: دولت بايد مبارزه جدي را با قاچاق کالا آغاز کند، به‌گونه‌اي که قاچاق کالا در کشور به حداقل ممکن برسد و براي حمايت از توليد، با اصلاح قوانين، هزينه تمام‌شده کالا توليدي داخل کشور را کاهش دهد و از پيوستن به تجارت جهاني تا زماني که بتوانند کالاي داخلي را به حد قابل‌رقابت با کالاهاي خارجي برساند، پرهيز کند.

 

از صندوق ضمانت صادرات حمايت شود/ ضرورت بسيج عمومي وزارتخانه‌ها جهت يافتن بازار فروش محصولات ملي

 

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي خاطرنشان کرد: از طرف ديگر نيازمند اين هستيم که صندوق ضمانت صادرات تقويت شود و دولت در جهت بازاريابي کالاهاي توليد داخل تلاش کند.

 

وي افزود: براي پيدا کردن بازارهاي فروش محصولات در کشورهاي مختلف به‌ويژه همسايگان، بايد يک بسيج عمومي در دولت، مسئولين و وزارتخانه‌ها صورت بگيرد.

 

افزايش غيرت ملي در خريد کالاي داخلي

 

وي ادامه داد: در بعد مردم نيز به نظر مي‌رسد که افزايش غيرت ملي نسبت به کالاي داخلي و ايجاد تعصب در مردم جهت استفاده از کالاي ايراني از مهم‌ترين وظايفي است که بايد انجام شود.

 

اين کارشناس سياسي بيان کرد: يقيناً اگر مردم اين تعصب را در خودشان تقويت کنند و رسانه‌هاي همگاني جهت فرهنگ‌سازي مصرف کالاي ايراني، گام‌هاي لازم و مناسب را بردارند و همچنين براي تبليغ کالاهاي خارجي در رسانه‌هاي عمومي محدوديت‌هايي ايجاد شود، اين فرهنگ‌سازي در جامعه مي‌تواند تأثير بسيار مثبتي بر نوع مصرف و سبک زندگي مردم داشته باشد و آن‌ها را از مصرف کالاهاي خارجي دور کنند.

 

نقش توليدکنندگان در چرخه حمايت از کالاي داخلي

 

 وي اظهار کرد: در بُعد ديگر، وظيفه توليدکنندگان نيز قابل‌تأمل و توجه است. توليدکنندگان اگر به کيفيت توليدات خودشان نيفزايند و قيمت تمام‌شده کالاهايشان را کاهش ندهند و توليداتشان را متناسب با نياز، خواسته و ذائقه مردم، بازسازي و متناسب نکنند، اين چرخه به‌طور کامل محقق نخواهد شد.


سه عامل تحقق شعار سال؛

 

 عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي بيان کرد: بنابراين حمايت دولت، ارتقاء فرهنگ مصرف کالاي ايراني در مردم و بالا بردن کيفيت توليدات، سه عاملي است که مي‌توانند شعار سال مقام معظم رهبري را تحقق ببخشد.

 

ترقي ادامه داد: در صورت تحقق اين مسئله قطعاً بيکاري در کشورمان کاهش ميابد، از رکود خارج خواهيم شد، در بازار کسب‌وکار رونق ايجاد مي‌شود و مردم درآمدهاي مالياتي بيشترين به دولت خواهند داد و دولت تکيه‌اش به درآمدهاي غيرنفتي افزايش پيدا مي‌کند.

 

تحقق شعار سال زمينه‌ساز افزايش صادرات است

 

 وي افزود: به‌طورقطع، با تحقق شعار سال، آسيب‌هاي اجتماعي کاهش جدي پيدا مي‌کند و زمينه خلاقيت، ابتکار و رقابت در جهت توليد کالا و متناسب‌سازي محصولات و توليدات داخلي با توجه به نياز مردم و جامعه فراهم مي‌شود و با بروز خلاقيت در توليدکنندگان، بازار مصرف مناسبي هم در داخل کشور و هم در منطقه ايجاد خواهد شد که موجب افزايش صادرات و گرفتن بازارهاي مصرف کشورهاي همسايه و حتي کشورهاي دور را مي‌توانيم به‌خوبي فراهم کنيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html