پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229325
نهاد دولت مانع حرکت اقتصاد ملي است/ انقلاب اسلامي به ملت‌هاي منطقه هم هويت بخشيده است
تاریخ انتشار : 1397/01/03 15:35:08
نمایش : 1978
خطيب موقت تهران با بيان اينکه نهاد دولت به معناي تمام دستگاه‌ها مانع حرکت اقتصاد ملي هستند، گفت: کالاي ايراني بايد از بالاترين کيفيت و کمترين هزينه برخوردار باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد خطيب موقت نمازجمعه تهران در نخستين خطبه سال 97 ضمن تبريک سال نو اظهار داشت: اميدوارم در پرتو آموزه‌هاي وحياني و در سايه تحکيم پيوند با اولياي دين مسير سعادت و عزت آنگونه که شايسته ملت ايران است پيموده شود.

ابوترابي‌فرد با بيان اينکه اميدواريم با فهم درست از سرمايه‌ها و ظرفيت‌هاي کشور به تحليل دقيقي از کاستي‌ها و ضعف‌ها و فهم راه برون‌رفت از تنگناهاي پيش رو برسيم، گفت: در اين راه بدون ترديد نيازمند اجماع ملي هستيم و بايد زير سايه عمود خيمه انقلاب به صورت هماهنگ حرکت کنيم تا بتوانيم به پيروزي لازم دست يابيم.

خطيب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: رهبري معظم انقلاب در فرازي از بيان خويش به دو مقوله استقلال و آزادي اشاره کردند، استقلال سياسي امروز ملت ايران يک سرمايه بزرگ و گرانبهاست چرا که در 200 سال اخير بيش از 50 درصد از جغرافياي ايران تجزيه شد و حکمرانان ناصالح و وابسته و مزدور در مجلس شوراي ملي سابق با يک قيام و قعود تجزيه ملي را تصويب کردند.

وي با بيان اينکه امروز ايران در يک جايگاه برجسته‌اي از استقلال قرار دارد يادآور شد: ما چندي قبل نشستي با اساتيد دانشگاه داشتيم که در آن ديدار رئيس اسبق دانشکده ژئوفيزيک دانشگاه تهران مي‌گفت من قبل از انقلاب در استان سيستان و بلوچستان دوران سربازي خود را مي‌گذراندم و شاهد بودم وقتي يک درجه‌دار و مستشار آمريکايي وارد پادگان شد فرمانده ارشد دانشگاه ما در برابر او با تواضع سلام نظامي داد و حقارت ملت ايران را در برابر يک درجه‌دار آمريکايي مشاهده کرديم و من ساعت‌ها به خاطر اين اتفاق گريه کردم.

ابوترابي‌فرد تاکيد کرد: انقلاب اسلامي آن ذلت ديروز را به اقتدار امروز تبديل کرده است طوري که رئيس‌جمهور آمريکا مي‌گويد نفوذ منطقه‌اي ايران براي ما مايه نگراني است، اين نفوذ منطقه‌اي اسلام و آموزه‌هاي وحياني است که به ملت فلسطين، يمن،‌سوريه، لبنان و عراق نيز هويت بخشيده است.

خطيب موقت نمازجمعه تهران  با بيان اينکه امروز جمهوري اسلامي در منطقه و جهان پرچمدار اين استقلال عزت‌بخش است افزود: رهبري گفتند ازادي در اين کشور تامين شده اما عده‌اي بي‌انصافي کرده و با استفاده از آزادي موجود مي‌گويند در کشور آزادي نيست؛ توصيه اول من در اين زمينه به صاحبان قلم، فکر و انديشه‌ورزي است که اگر با مباني انقلاب زاويه و نقد دارند اهل انصاف باشند.

وي ادامه داد: مبادا ظلم ديگران منجر شود که ما از مسير عدالت خارج شويم هرچند که مراعات اين موضوع کار سخت و دشواري است بنابراين اگر عزت ملت ايران را مي‌خواهيم بايد اهل انصاف باشيم.

ابوترابي فرد به لزوم انصاف در نقد دولت، دستگاه قضايي و مجلس اشاره کرد و گفت: توصيه دوم من به مسئولان قضايي است، رهبري بارها فرموده‌اند که در نظام ما آزادي فکر، بيان و انتخاب است؛ لذا مسئولان مراقب باشند که مبادا از اين نقشه راه گامي فراتر برداشته شود و نقشه راه نيز التزام به مسيري است که رهبري مبتني بر دين و قانون اساسي ترسيم کرده‌اند.

خطيب موقت نمازجمعه تهران در بخش دوم سخنان خود به موضوع توليد ملي پرداخت و اظهار داشت: توليد ملي در سايه تلاش موفق مبتني بر دانش، علم و ايمان و سه نهاد محقق خواهد شد که نهاد اول آن توليدکنندگان کالا هستند.

وي تصريح کرد: اگر مي‌خواهيد که کالاي ايراني 15 کشور همسايه را فتح کند و به افق‌هاي دور راه بپيمايد بايد کالاي ايراني از بالاترين کيفيت و کمترين هزينه برخوردار باشد و اين توليد به معناي توليد دانش‌بنيان است.

ابوترابي فرد با بيان اينکه بنگاه‌هاي اقتصادي کشور مي‌گويند صنعت و اقتصاد به دانشگاه فشار نمي‌آورند و حل معضلات خود را از آن‌ها طلب نمي‌کنند افزود: دفاع مقدس دانشگاه را به سکوي پرش تبديل کرد و نيروهاي انقلابي مدافع کشور دانشگاه را به عامل پرقدرتي تبديل کردند.

خطيب موقت نمازجمعه تهران با بيان اينکه صنعت امروز کمترين رابطه را با دانشگاه دارد گفت: اين دغدغه رهبري در اين زمينه بايد در ساير نهادهاي توليدکننده کالا نيز بوجود بيايد.

وي تصريح کرد: امروز نهاد دولت به معناي تمام دستگا‌ها نه تنها در خدمت اقتصاد ملي نيست بلکه مانع حرکت اقتصاد ملي نيز هست در حالي که نهاد دولت بايد همه موانع اقتصاد مقاومتي و رشد اقتصاد خصوصي را از سر راه بردارد.

ابوترابي‌فرد خطاب به مديران و مسئولان اجرايي کشور گفت: معاون اول رئيس‌جمهور با الهام از بيانات مقام معظم رهبري سخناني را مطرح کرد که من آن‌ها را کامل مي‌کنم و مي‌گويم همه نهادها بايد دستورالعملي را براي زيرمجموعه خود صادر کنند مبني بر اينکه به طور کلي خريد هر کالاي غير ايراني ممنوع باشد و دستگاه‌ها بدانند که حوزه اول تامين نياز توليدات داخلي است؛ البته در کنار آن بايد کميته‌هايي نيز با حضور افراد صاحب‌نظر شکل بگيرد و مديران بدانند چنانچه کالاي خارجي خريداري شود بايد يک پيوست توجيهي قابل دفاع نيز در کنار آن باشد.

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به نقش مردم در حمايت از کالاي ايراني اظهار داشت: نهاد ملت در برابر توليد داخلي مسئوليت دارد و کارآفرينان بايد شاهد يک بازار مطمئن باشند و از اين رو مردم بايد اين فضاي اطمينان‌بخش را خلق کنند.

وي بابيان اينکه زماني توليد ايراني در جايگاه فاخر خود قرار مي‌گيرد که باهدف صادرات توليد شود ادامه داد: مردم بايد کمتر مصرف کنند تا امکان صادرات و ورود ارز بيشتر براي کشور فراهم باشد.

ابوترابي فرد تصريح کرد: ما در طول سال حدود 750 ميليون مترمکعب گاز مصرف مي‌کنيم تا امکان صادرات يک مترمکعب براي کشور فراهم نشود، لذا اين راه، راه اقتصاد مقاومتي نيست و بايد نقشه راه خود را تغيير دهيم.

منبع:دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html