پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229322
اميدوارم جهان براي تمامي انسان‌ها به دور از افراط‌گري باشد
تاریخ انتشار : 1397/01/01 10:52:51
نمایش : 1374
رئيس‌جمهور در پيام‌هاي جداگانه‌اي فرا رسيدن سال ۱۳۹۷ هجري شمسي و عيد سعيد باستاني نوروز را به سران ۹ کشور منطقه تبريک گفت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در پيام‌هاي جداگانه‌اي فرا رسيدن سال 1397 هجري شمسي و عيد سعيد باستاني نوروز را به سران کشورهاي افغانستان، تاجيکستان، پاکستان، آذربايجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکيه، قزاقستان و ازبکستان تبريک گفت.

وي در پيام‌هاي جداگانه خود خطاب به سران 9 کشور منطقه که نوروز را جشن مي‌گيرند، اظهارداشت: نوروز، اين آيين کهن و پررمز و راز، رويدادي بس شگرف و سرشار از شعف و شادماني و برخاسته از انديشه، تمدن و فرهنگ غني پيشينيان فرهيخته ماست که از خود ميراثي چنين گرانبها برجاي گذاشته‌اند. فصل بهار و عيد نوروز با رنگ و عطر خود مي‌آيد تا پيام‌آور زيبايي، طراوت و تازه شدن جان طبيعت و بشارت‌دهنده صلح و دوستي باشد.

رئيس‌جمهور ابراز اميدواري کرد به واسطه آمدن بهار، جهان براي تمامي انسان‌ها و به ويژه مردم منطقه، همراه با يکدلي و يکرنگي، ريشه‌کن شدن اختلافات قومي و مذهبي و توأم با آرامش و به دور از هر گونه خشونت و افراط‌گري و جنگ باشد.

روحاني تاکيد کرد: ما دولت‌ها و سياستمداران مي‌توانيم با الهام گرفتن از اين عيد سراسر زيبايي و برکت، صلح، اتحاد و عدالت را براي ملت‌هايمان به ارمغان آورده و در جهت نيل به آن تلاش نماييم.

رئيس جمهور در پايان پيام خود خطاب به سران کشورهاي افغانستان، تاجيکستان، پاکستان، آذربايجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکيه، قزاقستان و ازبکستان، سالي سرشار از شادکامي و بهروزي را براي مردم اين کشورها آرزو کرده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html