پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229321
رهبر معظم انقلاب سال 97 را سال «حمايت از کالاي ايراني» نام نهادند/مخاطب شعار امسال آحاد ملت و مسئولانند همه بايد سخت، کار کنند
تاریخ انتشار : 1397/01/01 10:51:37
نمایش : 1243
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي به‌ مناسبت آغاز سال 1397 ضمن تبريک فرارسيدن سال نو و دعوت آحاد مردم به کار و تلاش مضاعف سال 97 را سال حمايت از کالاي ايراني نام نهادند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجري شمسي، با تبريک به همه هم‌ميهنان و ايرانيان بويژه خانواده‌هاي معزز شهيدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ اميدآفرين و پيشران حرکت علمي کشور، و با آرزوي نوروزي شاد و شيرين و سالي پر از خير و برکت، سال جديد را سال «حمايت از کالاي ايراني» نامگذاري کردند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي در يک ارزيابي از فراز و نشيب‌ها، و تلخ و شيرين‌هاي سال ۹۶، اين سال را «سال بروز عظمت و اقتدار و حضور ملت» خواندند و افزودند: در اوائل سال بيش از ۴۰ ميليون نفر از مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها، حضوري بسيار خوب، عظيم، خيره‌کننده و پرمعنا داشتند و اين حضور در راهپيمايي روز قدس، راهپيمايي‌هاي ۹دي و برتر از همه در راهپيمايي تماشايي ۲۲ بهمن ادامه يافت.
ايشان، با اشاره به برنامه‌ريزي و تلاش ناکام دشمنان براي ايجاد ناآرامي در ماههاي پاياني سال، راهپيمايي‌هاي خودجوش مردم در مقابل اغتشاشات را نشان‌‌دهنده حضور ملت بزرگ، بصير، چالاک و آماده‌بکار ايران در همه ميدان‌ها دانستند و گفتند: ملت ايران و حتي آن کساني که دشمنان قصد داشتند اغتشاشات را به‌نام آنها تمام کنند، در مقابل اغتشاشگران ايستادند و با اين حادثه، عظمت ملت ايران بيش از پيش روشن شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، دستاورد ديگر جمهوري اسلامي در سال گذشته را «تبديل تهديدهاي منطقه‌اي به فرصت» دانستند و گفتند: يکي از اهداف تهديدهاي منطقه‌اي، ضربه زدن به ايران بود اما جمهوري اسلامي نه تنها اجازه نداد تهديدها به کشور آسيبي وارد کند بلکه آنها را به فرصت تبديل کرد.
ايشان، تلاش‌هاي انجام‌شده در جهت تحقق شعار سال ۹۶ يعني «اقتصاد مقاومتي: توليد- ـ اشتغال» را از ديگر نقاط مثبت و اميدوارکننده برشمردند و افزودند: کارهاي خوبي براي توليد و اشتغال انجام و شعار سال تا حدودي عملي شد، البته کارهاي زيادي نيز باقي مانده که بايد تا تحقق کامل اين شعار دنبال و انجام شود.
حوادثي همچون «سيل، زلزله، غرق‌شدن نفتکش، سقوط هواپيما و جان‌باختن عزيزان هموطن در آنها» از جمله حوادث تلخ سال ۹۶ بود که رهبر انقلاب اسلامي به آنها اشاره و خاطرنشان کردند: علاوه بر اين حوادث، تداوم خشکسالي در برخي مناطق کشور و همچنين استمرار مشکلات معيشتي برخي قشرها از گذشته، از جمله مواردي است که همه بايد براي رفع آنها تلاش کنند.
ايشان در بيان چشم‌انداز حرکت مردم و مسئولان در سال جديد، گفتند: بنده در شعارهاي سال، معمولاً مسئولان را مخاطب قرار مي‌دهم اما امسال، مخاطب، همه آحاد ملت از جمله مسئولان هستند و همه بايد سخت، کار و تلاش کنند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي مسئله اصليِ امسال را نيز همچون سالهاي قبل، مسئله اقتصاد و معيشت مردم خواندند و با تأکيد بر «توليد ملي» به‌عنوان محور اساسي در حل مشکلات اقتصادي، افزودند: اگر توليد ملي با همت و پيگيري همگاني شتاب بگيرد، بسياري از مشکلات معيشتي مردم و مسائل اشتغال و سرمايه‌گذاري حل خواهد شد و آسيب‌هاي اجتماعي کاهش زيادي خواهد يافت، بر همين اساس، نام و شعار امسال را «حمايت از کالاي ايراني» قرار داده‌ام.
رهبر انقلاب اسلامي، آحاد مردم و مسئولان را در حمايت از کالاي ايراني داراي نقش و وظيفه دانستند و افزودند: در سخنراني روز اول سال، ابعاد مختلفي را از آنچه مردم و مسئولان بايد در حمايت از کالاي ايراني انجام بدهند، تشريح خواهم کرد.
ايشان همچنين با سلام به محضر حضرت بقية‌الله (عج) و درود به روح مطهر امام بزرگوار، همزمان‌شدن بهار طبيعت با بهار معنويت يعني ماههاي رجب، شعبان و رمضان‌المبارک را فرصتي براي رشد و رويش مادي و معنوي ملت خواندند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html