پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229312
مسئولان بايد كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند/ پيروزى‌هاى انقلاب اسلامى را بايد به نام مردم ثبت كرد
تاریخ انتشار : 1396/12/25 14:53:01
نمایش : 1086
امام جمعه فارسان گفت: مسئولان بايد تلاش كنند خود را همپاي مردم كنند. كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند و در سال ۹۷ عزم و همت بيشترى را براى جامه عمل پوشانيدن به مطالبات بر حق ملت ايران از خود به خرج دهند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: آخرين برگه‌هاى تقويم سال ۹۶ را در حالى داريم ورق مى‌زنيم كه بازهم برگه‌هاى افتخار و عزت امسال را بايد به نام ملت و مردمى ثبت كرد كه سال‌هاست بر عهدى كه با امام راحل عظيم الشان انقلاب بسته‌اند، وفادار مانده‌اند و با عبور از عقبه‌هاى سخت و تاريخى، به قله‌هاى رفيع عزت و اقتدار نزديك شده‌اند.

وي تصريح کرد: افتخارات و پيروزى‌هاى متراكم انقلاب اسلامى در سال ۹۶ را بايد به نام مردمى ثبت و ضبط كرد كه در عرصه‌هاى صيانت از نظام اسلامى، لحظه‌اى ترديد به خود راه ندادند و همه آنچه در چنته داشتند را كريمانه تقديم كردند.

وي اظهار داشت: شكست هيمنه داعش در منطقه غرب آسيا، ناكامى پروژه‌هاى دنياى غرب عليه جمهورى اسلامى ايران، گسترش نفوذ الهام‌بخش انقلاب اسلامى در كشورهاى منطقه، مشاركت شكوهمند مردم در انتخابات رياست جمهورى ۹۶، تجديد ميثاق حماسى مردم در راهپيمايى ۲۲ بهمن امسال علي‌رغم همه كمبودها و مشكلات،حضور غيرتمندانه مردم در شكست پروژه آشوب دى‌ماه و توفيقات متراكم ديگرى كه در سال ۹۶ به نام نظام اسلامى رقم خورد، مرهون حضور و هوشمندى مردمى است كه ۲۹ سال است دست بيعت با ولى زمان خود حضرت آيت‌الله خامنه‌اى (دام عزه العالى) داده‌اند و بر ميثاق الهى خود استوار مانده‌اند.

بزرگ‌ترين هنر امام، ايجاد حلقه‌هاى اتصال ميان مردم با رهبرى بود

امام جمعه فارسان گفت: يكى از پرتكرارترين واژه‌ها در مجموعه بيانات و بيانيه‌هاى بنيان‌گذار انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى (ره)، واژه «مردم» است. امام، بر دو عنصر اساسى تكيه داشت؛ عنصر اول، اسلام و عنصر دوم، مردم بود.بزرگ‌ترين هنر امام، ايجاد حلقه‌هاى اتصال ميان مردم به‌عنوان نماد جمهوريت با رهبرى به‌عنوان مظهر اسلاميت نظام بود.

وي بيان داشت: رمز ماندگارى انقلاب اسلامى را بايد در ميراث حضرت امام (ره) جستجو كرد كه پايه‌هاى اقتدار نظام اسلامى را بر دژ نفوذناپذيري بنا نهاد كه نامش «مردم» است.در مرحله «تثبيت» انقلاب و نظام اسلامى هم امام برخلاف تمامى ايده‌هاي رايج آن روز كه پايه‌هاى اقتدار و امنيت يك ملت را بر اساس قابليت‌هاى نظامى و ارتش‌هاى آموزش‌ديده و كلاسيك بنيان گذارده بودند.

 حجت‌الاسلام ملک پور افزود: مقولاتى همچون «حضور همه‌جانبه»، «مشاركت حداكثرى»، «رضايت عامه»، «وحدت و انسجام اجتماعى»، «دولت ملى» و «دفاع همه‌جانبه» را وارد مؤلفه‌هاى پايدار امنيت ملى كرد.

وي تصريح کرد: مقام معظم رهبرى احترام امام (ره) به اقشار جامعه را اين‌گونه بيان مى‌نمايد كه من ديدم چشم‌هاى امام از هيجان و عشق به بچه‌هايى كه قلك‌هاى خود را براى جبهه آورده بودند، پر از اشك مى‌شد.وقتى پيغامى از مادر شهيدى را خدمتشان گفتم، اشك از چشمان آن حضرت سرازير شد.

وي اظهار داشت: امام در سخت‌ترين شرايط به مردم اطمينان داشت و به صفا، وفا، غيرت، شجاعت و صداقتشان واقف بود. مردم نيز امام خود را خوب شناخته بودند و پاسخ مناسب به او دادند.اين مردم سرمايه‌هاى اصلى نظام اسلامى هستند.مسئولان بايد قدردان مردمى باشند كه با تمام مشكلات و سختى‌هايى كه در اداره زندگى‌شان دارند اما لحظه‌اى از استقلال و سربلندي و عزت ايران عزيز غافل نبوده‌اند.

دشمنان درصددند بين صفوف مردم فاصله ايجاد كنند

امام جمعه فارسان گفت: هيچ ارتشى در دنيا نمى‌تواند يك ملت را به‌زانو درآورد.دشمنان درصددند بين صفوف مردم فاصله ايجاد كنند.نبايد با خط‌كشى‌هاى ناروا، بين مردم فاصله انداخت. ايران با ۸۰ ميليون ايرانى شكل‌گرفته است.مردم ميراث دار تاريخ و تمدن ايران سربلند و باشكوه هستند. كارنامه اين ملت، لبريز از افتخار و شكوه و عزت است.

 وي اظهار داشت: مسئولان بايد تلاش كنند خود را همپاي مردم كنند. كارنامه قبولى‌شان را از مردم بگيرند و در سال ۹۷ عزم و همت بيشترى را براى جامه عمل پوشانيدن به مطالبات بر حق ملت ايران از خود به خرج دهند.آينده متعلق به مردم ايران است. اين وعده لايتخلف الهى است كه اگر ملتى پرچم يارى دين خداوند را بر دوش كشند، خداوند نيز نصرت خود را بر آنان نازل خواهد كرد.  وَ کانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنينَ

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html