پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229310
در سال گذشته 70 درصد از معتکفين جوانان بودند
تاریخ انتشار : 1396/12/24
نمایش : 1313
رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان 70 درصد از جمعيت معتکفين در سال گذشته در اين شهرستان جوانان بودند که بيشتر آن‌ها بار اولي بودند که امسال انتظار مي‌رود درصد بيشتري در اين مراسم معنوي شرکت کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن چراغي رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان در جلسه شوراي فرهنگ عمومي در جمع مديران اين شهرستان گفت: اعتکاف يعني خود را در دامن خدا انداختن و دل را نزد خدا بردند و انتظار برآورده شدن حاجت و نيازها و آمرزش گناهان است.

وي در ادامه افزود: اعتکاف عمل مستحبي است که ارتباط بنده باخدا را مستحکم کرده و اين ارتباط بسيار ارزشمند است زيرا در اين حال بنده خود را به دامان خدا مي‌اندازد و فرصت بسيار خوبي را در اين سه روز پيدا مي‌کند براي تفکر.

رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان يادآور شد: برگزاري مراسمي مثل اعتکاف، شب‌هاي قدر و ايام سوگواري اباعبدالله الحسين عليه‌السلام از برکات اين نظام و انقلاب ناب محمدي است.

بيشتر افرادي که در اعتکاف شرکت مي‌کنند جوانان و نوجوانان هستند

چراغي در ادامه تصريح کرد: بايد انرژي بيشتري را صرف برگزاري اين مراسم کنيم چون بيشتر افرادي که در اعتکاف شرکت مي‌کنند جوانان و نوجوانان هستند و اين نشان‌دهنده اين است که اين چند سال خوب کارشده با توجه با هجمه‌هاي فرهنگي که الان تمام جوانان و نوجوانان را درگير کرده مي‌توان با برگزاري کردن باشکوه اين ايام بسياري از جوانان و نوجوانان را جذب اين عمل مستحبي الهي کنيم...

وي با اشاره به اينکه اعتکاف يک عمل معنوي است که باورها و خودسازي جوانان در جامعه را تقويت مي‌کند گفت: تبليغ و اطلاع‌رساني و مانور دادن روي برنامه‌هاي اعتکاف براي اين است که بگويم مردم براي ارزش‌ها و فرهنگ‌هايشان احترام زيادي را قائل هستند.



چراغي خاطرنشان کرد: بايد مسئله اعتکاف را طوري اطلاع‌رساني کنيم که جوانان و نوجوانان مشتاق به اين امر معنوي باشند و با اشتياق فراوان در اين عمل شرکت کنند.

چراغي با اشاره به اينکه ايام اعتکاف در روزهاي پاياني تعطيلات نوروزي فروردين 97 مي‌باشد افزود: پيش‌بيني مي‌شود که امسال چون مصادف با ايام نوروز است عده کمتري در اين مراسم معنوي شرکت کنند لذا از مبلغين و دست‌اندرکاران امر آموزش‌وپرورش خواست که تبليغ بيشتري کنند تا امسال هم شاهد برنامه خوبي در شهرستان باشيم.





بيش از 18 مسجد براي اعمال اعتکاف در سراسر شهرستان فارسان پيش‌بيني‌شده است

وي اظهار کرد: بيش از 18 مسجد براي اعمال اعتکاف در سراسر شهرستان فارسان پيش‌بيني‌شده است که با اسم شهر و روستاها در سامانه ثبت‌نام در اعتکاف مشخص‌شده است.

رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان عنوان کرد: 70 درصد از جمعيت معتکفين در سال گذشته در اين شهرستان جوانان بودند که بيشتر آن‌ها بار اولي بودند که امسال انتظار مي‌رود درصد بيشتري در اين مراسم معنوي شرکت کنند و دست‌اندرکاران بايد اين فرصت را مغتنم شمارند و طوري برنامه‌ريزي کنند که اين قشر آسيب‌پذير در جامعه بتواند به بهترين وجه استفاده را از اين ايام ببرد تا تشويقي شود براي ديگر جوانان در سال‌هاي آينده.

گفتني است برنامه معنوي اعتکاف در روزهاي 11،12، 13 فروردين در سراسر شهرستان برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html