پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229307
تعيين مزد ۹۷ به نشست بعدي شورايعالي کار موکول شد
تاریخ انتشار : 1396/12/23 10:21:50
نمایش : 1837
نشست شوراي عالي کار به رياست وزير کار و رفاه اجتماعي به پايان رسيد که پس از تصويب حداقل هزينه زندگي کارگري، مقرر شد دستمزد ۹۷ با حضور ۳ وزير کابينه طي چند روز آينده نهايي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دومين نشست شوراي عالي کار براي تعيين دستمزد ۹۷ به رياست علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي که حدود ۴ ساعت به طول انجاميد دقايقي قبل به پايان رسيد.

در اين نشست که با حضور اعضاي کارگري و کارفرمايي شوراي عالي کار برگزار شد حداقل هزينه زندگي کارگري براي يک ماه در سال ۹۶ تحت عنوان «حداقل هزينه معيشت» ۲ ميليون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعيين و با توافق شرکاي اجتماعي تصويب شد.

بر اساس اين گزارش، در حالي که احتمال مي رفت در جلسه امروز حداقل دستمزد سال ۹۷ تعيين شود اما مقرر شد اين رقم در نشست بعدي شوراي عالي کار و با دعوت از وزراي اقتصاد و صنعت نهايي شود.

لازم به ذکر است در نشست امروز پيشنهادات اعضاي کارگري و کارفرمايي شوراي عالي کار در خصوص ميزان افزايش دستمزد ۹۷ ارائه شد اما توافق نهايي در اين خصوص منوط به نشست بعدي شوراي عالي کار با حضور وزير «تعاون، کار و رفاه اجتماعي»، وزير «اقتصاد و دارايي» و وزير «صنعت، معدن و تجارت» شد.

يکي ديگر از محورهاي نشست امروز، تعيين راهکاري براي جبران فاصله حداقل مزد تا هزينه معيشت تعيين شده بود که اين موضوع نيز قرار است در نشست بعدي شوراي عالي کار نهايي شود.

بنابراين گزارش قرار است با هماهنگي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با ۲ وزير اقتصاد و صنعت زمان نشست نهايي شوراي عالي کار براي تعيين دستمزد ۹۷ مشخص شود.

بر اساس اين گزارش، پيش از آغاز نشست شوراي عالي کار، نمايندگان کارگري و کارفرمايي در کارگروه مزد حداقل هزينه ماهيانه معيشت براي سال ۹۶ را ۲ ميليون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعيين کرده بودند که در شوراي عالي کار به تصويب رسيد.

حداقل هزينه زندگي کارگري در سال ۹۵ معادل ۲ ميليون و ۴۸۹ هزار تومان تعيين شده بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html