پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229306
پليس انگليس در موضوع تعرض به سفارت ايران، کوتاهي کرد / دولت انگليس رسما عذرخواهي کرد
تاریخ انتشار : 1396/12/23 10:20:11
نمایش : 2179
معاون سياسي وزير امور خارجه با بيان اينکه روال محاکمه تعرض‌کنندگان به سفارت ايران در لندن در جريان است، خاطرنشان کرد: موضوع امنيت سفارتخانه‌هاي ما به‌طور جدي مدنظر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس عراقچي معاون سياسي وزارت امور خارجي پس از برگزاري جلسه با اعضاي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طي مصاحبه‌اي اظهارکرد: جلسه برگزار شده با اعضاي کميسيون امنيت ملي مجلس جلسه خوب و سازنده‌اي بود و براي نخستين بار بود که به‌عنوان معاون سياسي وزارت امور خارجه به همراه معاون اقتصادي در ساختار جديد در اين جلسه شرکت کرديم که تبادلات مثبتي صورت گرفت.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون تعرض عده‌اي به سفارت ايران در لندن گفت: در اين رابطه پليس انگليس در دو حوزه کوتاهي کرد؛ نخست آن که از قبل تمهيدات لازم را نينديشيده بود و ديگر اينکه در به اتمام رساندن ماجرا تعلل داشت؛ چراکه به اعتقاد ما اين ماجرا خيلي صريح بايد خاتمه مي‌يافت، اما بيش از دو ساعت به طول انجاميد

عراقچي افزود: در رابطه با تعرض به سفارتمان در لندن پيگيري‌هاي خود را با دولت انگليس براي مجازات عاملان انجام داده‌ايم و دولت انگليس نيز رسماً در اين رابطه عذرخواهي کرده و تعهد داده که امنيت سفارتخانه ما را افزايش دهد؛ که البته اين کار انجام شده و ما در حال حاضر در مقابل سفارتمان در لندن پليس مستقر داريم.

معاون سياسي وزير امور خارجه با بيان اينکه روال محاکمه تعرض‌کنندگان به سفارت ايران در لندن در جريان است، خاطرنشان کرد: موضوع امنيت سفارتخانه‌هاي ما به‌طور جدي مدنظر است و ما تماس‌هايي را با کشور‌هاي اروپايي براي تأمين جاني سفرا و ديپلمات‌هاي خود و حفاظت از اماکن ديپلماتيک خودمان برقرار کرده‌ايم.

بروجردي: اين مجلس همان مجلسي است که در مقطعي مصوبه کاهش سطح روابط با انگليس را مطرح کرد 
علاء‌الدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در اين مصاحبه با اشاره به سنت حسنه برگزاري جلسات مشترک ميان مسئولان وزارت امور خارجه و اعضاي کميسيون متبوعش اظهار کرد: با توجه به ساختار جديد وزارت امور خارجه در جلسه امروزمسائل متعدد و متنوعي مطرح شد که نياز داريم جلسات ديگري نيز برگزار کنيم و در اين جلسات مروري به مجموعه تحولات را داشته باشيم.

وي ادامه داد: در جلسه امروز بحث برجام و نقض مکرر آن توسط ترامپ رئيس جمهور آمريکا که اخيراً نيز با همين هدف وزيرخارجه‌اش را برکنار کرده و فردي تندتر را جايگزين کرده، مطرح شد و همچنين اين موضوع که شرايط در صورت ماندن يا نماندن آمريکا در برجام چه خواهد شد و موضع اروپايي‌ها در اين رابطه، مطرح شد.

بروجردي با اشاره به تعرض عده‌اي به سفارت ايران در لندن و تعلل پليس انگليس در اين رابطه خاطرنشان کرد: در اين موضوع انگليس کوتاهي کرده و آنها بايد بدانند که اين مجلس همان مجلسي است که در مقطعي مصوبه کاهش سطح روابط را مطرح کرد و اميدواريم به‌گونه‌اي عمل نکنند که ما براي دفاع از منافع ملي خود تصميمات ديگري اتخاذ کنيم.

دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html