پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229301
کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام/مشکل بازار فروش نيست، عدم حمايت مسئولان است
تاریخ انتشار : 1396/12/22 18:13:23
نمایش : 1635
توليدکننده سنگ مصنوعي در چهارمحال و بختياري گفت: کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام اما صرفه اقتصادي ندارد و مشکل ما بازار فروش نيست بلکه عدم حمايت است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اميررضا پورحيدر توليدکننده سنگ مصنوعي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: ۲۸ سال سن دارم و در رشته عمران تحصيل کردم بنابراين با توليد سنگ مصنوعي بيگانه نيستم.

وي اضافه کرد: از سال ۹۳ کارگاه توليد سنگ مصنوعي در شهرستانمان راه‌اندازي شد و چون شروع کار نياز به تجهيزات عمده‌اي نداشت، خريد تجهيزات لازم با سرعت انجام شد.

پورحيدر با بيان اينکه در ابتداي کار اشتغال‌زايي براي چهار نفر صورت گرفت ادامه داد: درحال حاضر براي ۱۰ نفر اشتغال‌زايي بصورت مستقيم صورت گرفته است و چند راننده و يک حسابدار هم بصورت پاره وقت با ما همکاري دارند.

سنگ مصنوعي بازار فروش گسترده‌ايي هم در داخل و هم خارج از کشور دارد

اين توليدکننده سنگ مصنوعي در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بازار مصرفي سنگ‌هاي مصنوعي گسترده است چون هم در داخل ساختمان و هم در قسمت‌هاي صنعتي پروژه‌ها و مبلمان‌هاي شهري کاربرد دارد، افزود: به اين ترتيب تنوع مصرف اين نوع سنگ‌ها بالا و بازار فروش براي آن‌ها مناسب است.

پورحيدر خاطرنشان کرد: توليدات سنگ مصنوعي علاوه‌بر شهرستان بروجن در ساير شهرستان‌ها و استان‌هاي کشور استفاده دارد و همچنين به کشور عراق صادر مي‌شود و اين کشور مشتري خوبي است که مي‌توان از آن به عنوان بازار فروش استفاده کرد.

وي با بيان اينکه مسئولان به دو صورت مي‌توانند به ما کمک کنند گفت: يکسري از مسئولان براي صادرات به ما کمک مي‌کنند و يکسري ديگر از مسئولان خود خريدار محصولات هستند.

پورحيدر ادامه داد: مسئولان پتروشيمي‌ها، مسئولان کارخانه‌ها و مسئولان شهري معمولا خريدار سنگ‌هاي هستند، در ابتدا اين افراد به سختي زير بار خريد محصولات مي‌رفتند، بنابراين مجبور شديم اثبات کنيم که اين محصول جنس مناسبي دارد و با سرماي استان ما هماهنگ است.

پورحيدر اضافه کرد: قسمت ناراحت‌کننده کار با مسئولان آنجايي است که چون از آغاز به کارم زمان زيادي نمي‌گذرد نياز به نقدينگي دارم تا بتوانم بدهي‌هايم را پرداخت کنم.

وي با بيان انکه من براي تامين نقدينگي مجبور هستم از قيمت بازار کمي بيشتر تعيين کنم افزود: متاسفانه مسئولان به جاي خريد از من که توليدکننده داخلي هستم از توليدکنندگان استان‌هاي همجوار با قيمت کم‌تر خريد کرده، اما به اين موضوع فکر نمي‌کنند که اگر کارگاه توليدي داخل استان را حمايت کنند زمينه اشتغال چند خانواده فراهم مي‌شود.

مسئولان به همان اندازه که وظيفه کنترل بيت‌المال را دارند وظيفه اشتغال جوانان استان را نيز برعهده دارند
وي با اشاره به رايزني‌هاي صورت گرفته با استاندار، شهرداري‌ها و سازمان همياري شهرداري استان خاطرنشان کرد: در اين ديدارها خواستار حمايت مسئولان از
توليدات‌مان شديم و درخواست کرديم اولويت خريد محصولات داخل استان باشند.
 

اين توليدکننده سنگ مصنوعي در چهارمحال و بختياري يادآور شد: مسئولان به همان اندازه که وظيفه کنترل بيت‌المال را دارند وظيفه اشتغال جوانان استان و حمايت از آن‌ها را نيز برعهده دارند، اما متاسفانه نگاهي در اين زمينه از سوي مسئولان استان وجود ندارد.

مسئولان در پرداخت مطالبات‌مان همکاري لازم را ندارند

پورحيدر تاکيد کرد: با پيگيري‌هاي صورت گرفته درحال حاضر خريد محصولات از سوي مسئولان صورت مي‌گيرد، اما پرداخت مطالبات از سوي آن‌ها به درستي انجام نمي‌شود و هيچ‌گونه همکاري با يک توليدکننده خرد صورت نمي‌گيرد.

وي بيان داشت: روند پرداخت مطالبات به توليدکنندگان خرد همواره با مشکل مواجه بوده و نه‌تنها هيچ کمکي به ما نمي‌شود بلکه حق‌مان را هم به ما نمي‌دهند.

قطع برق کارگاه، به دليل 700 هزار تومان بدهي

اين توليدکننده سنگ مصنوعي در چهارمحال و بختياري گفت: متاسفانه برق کارگاه را به علت ۷۰۰ هزار تومان بدهي بدون هماهنگي قطع کردند و باعث ضرر به کارگاه شدند.

وي بيان داشت: من توليدکننده از دولت طلب دارم و جواب دولت به من "ندارم" است اما همين حرف را من نمي‌توانم به دولت بزنم.

پورحيدر خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان بيشتر توليدکننده‌ها را دلسرد مي‌کنند به‌طوري که خود من در حساب و کتاب‌هخايم به اين نتيجه رسيدم که هر يک روز که کارگاه را تعطيل کنم يک ميليون تومان کم‌تر ضرر مي‌کنم.

کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام

وي اضافه کرد: علاوه‌بر دغدغه و مشکلاتي که مسئولان براي ما ايجاد مي‌کنند دغدغه تامين مواد اوليه نيز براي ما مطرح است، توليدکننده‌هاي خرد در ازاي فروش محصولاتشان با تاخير پول دريافت مي‌کنند اما مواد اوليه را بايد نقدا خريداري کنند.

پورحيدر گفت: متاسفانه تسهيلات بانکي ويژه‌اي براي توليدکننده‌ها درنظر گرفته نشده است و عملا بيلان مالي امسال منِ توليدکننده منفي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: کارگاهم را با چنگ و دندان فعال نگه داشته‌ام اما صرفه اقتصادي ندارد و مشکل ما بازار فروش نيست بلکه عدم حمايت است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html