پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229299
ترامپ باج گير!/ شيپور جنگ تجاري آمريکا و اروپا نواخته شد
تاریخ انتشار : 1396/12/22 12:17:07
نمایش : 1669
تصميم جديد رئيس جمهور جنجالي آمريکا به تازگي جرقه آتشي ديگر را زده است که اين بار شعله هاي آن به سطح کشورهاي مختلفي کشيده مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  مرصاد ده ها کشور به فرمان ترامپ بر وضع تعرفه به فولاد و آلومينيوم اعتراض کردند؛ تصميمي که به نظر مي رسد هدف رئيس جمهور آمريکا از آن نوعي باج گيري بوده است.

نواختن شيپور جنگ تجاري بهترين تعبير براي اين تصميم ترامپ است؛ با اين تصميم رئيس جمهور آمريکا، اقتصادهايي که روي تجارت آزاد حساب کرده اند نيز به مشکلاتي جدي برخورده اند.

رئيس شوراي اروپا در اين باره گفته است: براي اولين بار در تاريخ اتحاديه اروپا اين اتفاق رخ داده به گونه اي که در 70 سال گذشته در سياست خارجي  آمريکا شاهد آن نبوديم.

اقدام مقابله اي اروپا عليه ترامپ

همچنين وزير امور خارجه فرانسه نيز در اين باره گفته است: اروپا بايد حاکميت و قدرت خود را به نمايش گذارد به همين دليل کميسيون اروپا بايد اقدامات مقابله اي را در برابر آمريکا که فقط به فکر منافع خود است در پيش گيرد؛ اقدامي که در آينده به ضرر آمريکا است.

برهم خوردن نظام تجارت جهاني

وزير امور خارجه چين نيز گفته است: اين اقدام نظم تجارت بين المللي را برهم مي زند و براي دنيا خطر بزرگي است.

ترامپ که به زير و بم تجارت وقوف دارد به نظر مي رسد هدف وي از اين تصميم بالا بردن چماق تعرفه ها، امتياز گيري از شرکا است؛ با اين حال کانادا و مکزيک تا زمان مشخص شدن نتيجه مشمول اين تعرفه نمي شوند؛ از سوي ديگر مذاکرات درباره قرارداد تجاري نفتا يا درخواست از ساير کشورها براي مذاکره نيز حامل همين پيام است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني مرصاد، رويکرد باج گيرانه ترامپ قابل انکار نيست اما خيزش اقتصادي آمريکا حاکي از افزاي توان رقبا است؛ با اين شرايط گويا سخن انديشمند برجسته ژاپني -آمريکايي و نويسنده کتاب پايان تاريخ، که دوهفته پيش گفته جهان در سال هاي آينده به ناگزير از مرکزيت واشنگتن و لندن به سمت چين سوق مي يابد، در حال محقق شدن است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html