پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229290
کاخ سفيد: آمريکا خواستار «گامهاي ملموس و قطعي» کره شمالي است
تاریخ انتشار : 1396/12/19 08:06:20
نمایش : 1437
سخنگوي کاخ سفيد اعلام کرد که واشنگتن خواستار برداشته شدن «گامهايي ملموس و قطعي» از جانب کره شمالي تا پيش از ديدار رؤساي جمهور دوکشور در ماههاي آتي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري «هيل»، «سارا سندرز» سخنگوي کاخ سفيد روز جمعه اعلام کرد: «پيش از آنکه رئيس جمهور ترامپ در ديدار از پيش اعلام شده با کيم جونگ اون حضور يابد، آمريکا خواستار آن است که کره شمالي گامهايي ملموس و قطعي بردارد».

گفتني است که کاخ سفيد پيش از اين هيچگونه پيش شرطي براي انجام اين گفتگوي رودررو اعلام نکرده بود.

سندرز همچنين گفت: «بدون اقدامات عيني و ملموس در جهت تحقق وعده هاي دولت کره شمالي، اين ديدار صورت نخواهد گرفت».

سخنگوي کاخ سفيد از اشاره به اينکه دولت کره شمالي براي ديدار دوجانبه با رئيس جمهور آمريکا بايد چه وعده هايي را عملي سازد و يا چه گامهايي بردارد، خودداري کرد.

سندرز در پاسخ به اين پرسش خبرنگاران که آيا احتمال لغو اين ديدار وجود دارد يا خير، گفت: «اتفاقات بسياري ممکن است روي دهد. اما مي توانم به شما بگويم که رئيس جمهور [ترامپ] دعوت [کيم جونگ اون] را بر اين مبنا پذيرفت که گامهايي قطعي و ملموسي برداشته شود».

لازم به ذکر است که يک مقام بلندپايه کره جنوبي اواخر روز پنج شنبه پس از ديدار با «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا و «هربرت مک مستر» مشاور امنيت ملي در کاخ سفيد اعلام کرد که رهبر کره شمالي از رئيس جمهور آمريکا دعوت کرده است تا شخصاً با يکديگر ديدار کنند.

«چونگ ايوي- يونگ» مشاور امنيت ملي کره جنوبي در کاخ سفيد اظهار داشت: «کيم جونگ اون، رهبر کره شمالي گفت که به خلع سلاح هسته اي [در شبه جزيره کره] متعهد است و کره شمالي از اجراي هرگونه آزمايش هسته اي و موشکي خودداري خواهد کرد».

چونگ در خصوص پاسخ ترامپ به دعوت کيم جونگ اون گفت که «رئيس جمهور آمريکا تا ماه مه با رهبر کره شمالي ديدار خواهد کرد».

اين در حالي است که کاخ سفيد روز جمعه جزئيات بيشتري در خصوص زمان يا مکان احتمالي اين ديدار دوجانبه ارائه نکرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html