پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229289
جزئيات حمله به سفارت ايران در لندن/ پاي تشيع انگليسي در ميان است/ دستگيري هر 4 مهاجم به ساختمان سفارت+ عکس
تاریخ انتشار : 1396/12/19 08:04:27
نمایش : 2511
هواداران يک گروهک منحرف با حمله به سفارت ايران در لندن، وارد فضاي سفارت ايران در اين شهر شدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميد بعيدي‌نژاد، سفير ايران در انگليس دقايقي پيش تأييد کرد عده‌اي،سفارت ايران در لندن را مورد تعرض قرار داده‌اند. اعضاي اين گروهک با سرنگون کردن پرچم مقدس کشورمان، پرچم گروهک خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند. تحرکات اين گروهک شورشي به صورت زنده از برخي شبکه‌هاي ضدانقلاب به صورت زنده در حال پخش شدن است.

حميد بعيدي‌نژاد سفير ايران در انگليس، در اين خصوص در حساب کاربري‌اش در توئيتر نوشت:

«دقايقي پيش تعداد اندکي از طرفداران فرقه شيرازي به سفارت جمهوري اسلامي ايران در لندن تعرض نموده و با شکستن پرچم، در حال شعار عليه مقامات کشور، و لعن عايشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه ديده شدند. پليس در محل حاضر است.»

 

 

فرقه شيرازي که از آنها به عنوان «شيعه انگليسي» هم ياد مي‌شود، تحت تاثير فردي به‌نام سيد صادق شيرازي است. طرفداران وي از جمله «ياسر حبيب»، صاحب شبکه تلويزيوني ماهواره‌اي الفدک، عموما به نشر مطالب تفرقه‌برانگيز در جهان اسلام شهرت دارند.

 

بهرام قاسمي سخنگوي وزارت خارجه در رابطه با اين خبر با بيان اينکه با لندن در تماس هستيم، تصريح کرد: دولت انگليس موظف است به طور جدي و قاطع وظايف خودش را در حفظ و حراست از اماکن ديپلماتيک جمهوري اسلامي ايران و ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي ايران انجام دهد و متجاوزان به حريم ديپلماتيک را سريعا دستگير و مورد پيگيرد قرار دهد.

قاسمي تأکيد کرد که برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ايران در لندن اشغال نشده و تنها عناصر تفرقه افکنان که تعداد اندکي بوده‌اند به بالکن سفارت وارد شده‌اند.

 

چهار نفري که به سفارت ايران در لندن حمله کردند

 

حميد بعيدي نژاد سفير ايران در انگليس در توييتر با انتشار اين عکس نوشت: متعرضان فقط روي بالکن بيروني ساختمان سفارت بوده و در محاصره پليس هستند. همکاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنيت هستند.

 

پليس لندن در خصوص حمله عده اي شرور به سفارت ايران اعلام کرد: ساعت ۱۶:۲۰ به وقت محلي گزارش شده است که افرادي وارد سفارت ايران شده‌اند. اين اشخاص چهار نفر هستند و ماموران در حال رسيدگي به وضعيت هستند. هنوز کسي بازداشت نشده است.

 

بلافاصله پس از وصول خبر تعرض به سفارت ايران در لندن، سيد عباس عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به نيکلاس هاپتون سفير انگلستان در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پليس از ديپلمات‌هاي کشورمان در لندن، و برخورد فوري پليس با مهاجمين شد.

 

قاسمي افزود: سفير انگلستان در تهران نيز ضمن ابلاغ عذرخواهي رسمي دولت انگلستان گفت: پليس ضدشورش انگلستان در محل حضور يافته و اوضاع را تحت کنترل دارد. وي گفت تمامي اقدامات لازم براي محافظت از جان ديپلمات هاي ايران و جلوگيري از ورود مهاجمين به داخل سفارت به عمل آمده است.

 

بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان، اعلام کرد که متعرضان به سفارت ايران در لندن دقايقي پيش توسط پليس انگلستان دستگير و با دخالت پليس مسئله تمام شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html