پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229288
ماجراي پاسخ قاطع بازيکن استقلال به سرمهماندار پرسپوليسي
تاریخ انتشار : 1396/12/19 08:02:56
نمایش : 1881
آبي هاي پايتخت در شرايطي از چند روز قبل به کشور امارات سفر کرده بودند که اين بازي حکم يک انتقام گيري را نيز براي آبي پوشان داشت و در صورت پيروزي در اين مسابقه، مي توانستند انتقام شکست 6 بر يک خود را در همين ورزشگاه هزاع بن زائد بگيرند. اما داور مسابقه مسير بازي را به سمتي برد که زور استقلالي ها به يار دوازدهم تيم اماراتي نرسيد و سرانجام 2 تيم امتيازهاي خود را تقسيم کردند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فردا تيم فوتبال استقلال تهران پس از يک تساوي البته ظالمانه برابر العين امارات که به لطف داور مسابقه براي تيم اماراتي يک امتياز دربر داشت، توانست در گروه چهارم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا که به گروه مرگ نيز معروف است، به صدر جدول صعود کرده و به 2 بازي آينده خود در تهران اميدوار باشد.

آبي هاي پايتخت در شرايطي از چند روز قبل به کشور امارات سفر کرده بودند که اين بازي حکم يک انتقام گيري را نيز براي آبي پوشان داشت و در صورت پيروزي در اين مسابقه، مي توانستند انتقام شکست 6 بر يک خود را در همين ورزشگاه هزاع بن زائد بگيرند. اما داور مسابقه مسير بازي را به سمتي برد که زور استقلالي ها به يار دوازدهم تيم اماراتي نرسيد و سرانجام 2 تيم امتيازهاي خود را تقسيم کردند.

سفر 5 روزه استقلال به دبي و العين امارات از روز شنبه هفته گذشته آغاز شد و استقلالي ها ابتدا به دبي رفته و سپس يک روز پيش از آغاز مسابقه به شهر العين در فاصله 100 کيلومتري دبي سفر کردند. در حاشيه اين مسابقه هواداران بسياري براي ديدن بازي آبي پوشان تهراني به ورزشگاه آمده بودند و 10 درصد متعلق به آبي پوشان تهراني مملو از تماشاگران ايراني بود.

تلاش دست هاي پشت پرده اماراتي فقط مختص زمين مسابقه و داور بازي نبود و آزار و اذيت شرطه هاي عربي قبل از آغاز بازي نيز در جريان بود. طوري که پليس هاي اماراتي از ورود پرچم هاي مقدس کشورمان به ورزشگاه هزاع بن زائد جلوگيري کرده و پرچم هاي ايران از دست تمشاگران ايراني گرفته مي شد.

از سوي ديگر نيز در اواسط نيمه اول، نيروهاي امنيتي ورزشگاه بن زائد، بوق هاي ليدرهاي باشگاه استقلال را به بهانه مزاحمت و ايجاد سر و صدا از آنها گرفتند. اين در حالي بود که هواداران حريف انواع و اقسام وسائل ايجاد کننده سر و صدا را وارد ورزشگاه کرده بودند و از ابتداي مسابقه تا انتها بر آنها نواختند. نيروهاي امنيتي اماراتي حتي کار را به اينجا ختم نکردند و در پايان مسابقه 3 تن از ليدرهاي باشگاه استقلال را به بهانه هي واهي بازداشت کردند.

اما شايد جالبترين بخش از حواشي سفر استقلالي هاي تهران به امارات، مربوط به هواپيما و 2 ساعت پرواز آبي هاي پايتخت به تهران باشد. مسيري که شايد برخي بر اين باور باشند که بازيکنان استقلال روي صندلي هاي خود نشسته و منتظر رسيدن به تهران بوده اند. اين در حالي است که به نظر مي رسد قضيه به گونه ديگريست و اتفاقاتي که در هواپيما افتاد، نشان از روحيه بالا و اميدواري استقلالي ها به روزهاي آتي دارد. در ادامه گزارش حاشيه نگاري خبرنگار «فردا» از پرواز 2 ساعته دبي به تهران را مي خوانيد.

آنچه در پرواز 2 ساعته گذشت

- از همان بدو ورود به فرودگاه تا زمان نشستن هواپيما روي زمين استقلالي ها را مي شد به 2 دسته تقسيم کرد. مجردهاي استقلالي و بزرگترهايي که متاهل هم بودند. تفاوت اين 2 گروه اما بيشتر در ميزان شيطنت ها و بازيگوشي آنها بود. بازيکنان متاهل استقلال آرام تر از مجردها بودند و اتفاقا بيش از آنکه سر خود را به گوشي گرم کنند، به شوخي با يکديگر و گفت و شنود مي پرداختند. اين در حالي بود که در اکثر مدت زمان سفر، سر استقلالي هاي متاهل در تلفن هاي همراه خود بود.

- مجردهاي استقلال که اتفاقا جزو بازيکنان بازيگوش و داراي شيطنت هم بودند شامل فرشيد اسماعيلي، فرشيد باقري، روزبه چشمي و داريوش شجاعيان مي شد. گروهي که از همان ابتداي سفر تا رسيدن به مقصد، يک لحظه هم آرام و قرار نداشتند و دائم با يکديگر در حال شوخي و بحث و گفتگو بودند.

- بيشترين ميزان گفتگوي رد و بدل شده بين بازيکنان استقلال فوتبالي و فني بود. استقلالي ها که بعد از بازي با العين چندين بار هم خلاصه مسابقه را ديده بودند، نقاط ضعف و قوت خود را دائم با يکديگر مرور کرده و گاهي هم همديگر را متهم مي کردند که به عنوان مثال بايد در فلان صحنه فلان حرکت رخ مي داد.

- بازيکنان استقلال با گذشت بيش از 24 ساعت از مسابقه هنوز هم نمي دانستند داور چرا براي حريف اماراتي 2 پنالتي مفت و مسلم گرفت و همچنان از اين موضوع شاکي بودند. اما استقلالي ها بر اين باور بودند که به طور حتم در تهران از العين انتقام خواهند گرفت.

- از ميان اعضاي کادر فني استقلال، ساناک جزو افرادي بود که استقلالي ها بيش از همه با وي شوخي مي کردند. گويا رابطه دستيار شفر با بازيکنان جوان استقلال رابطه صميمانه اي بود.

- وريا غفوري مرد گلزن دربي 86 مهمترين بازيکن استقلالي ها از نگاه ساير مسافران بود. از مسافران پرسپوليسي تا استقلالي ها، هر کس که با وريا غفوري مواجه مي شد از گل دربي ياد مي کرد و استقلالي ها نيز از ديدن اين بازيکن آبي پوش سر از پا نمي شناختند.

- اميد ابراهيمي جزو معدود بازيکناني بود که از ساير بازيکنان جدا افتاده بود و مسافري که در کنار اميد ابراهيمي نشسته بود، از دبي تا تهران با هافبک خوش استيل استقلال دائما در حال صحبت کردن بود.

- جابر انصاري و ارشيا بابازاده، جپاروف و فرشيد باقري، روزبه چشمي و فرشيد اسماعيلي، رحمتي و نورافکن، منتظري و محسن کريمي، خسرو حيدري و علي قرباني، تيام و بويان بازيکناني بودند که در صندلي هاي هواپيما کنار هم نشسته بودند.

- از ميان کادر مديريتي باشگاه استقلال، زماني عضو هيات مديره آبي ها در اين سفر همراه استقلالي ها بود و در چند صحنه با کاپيتان ها و بزرگترهاي تيم گفتگو کرد.

- يکي از مسافران خارجي هواپيما که هيچکدام از بازيکنان استقلال را نمي شناخت، از شيطنت هاي بازيکنان استقلال به شدت متعجب بود. اين مسافر خارجي که در کنار جپاروف نشسته بود وقتي فهميد با يک تيم فوتبال هم سفر شده عنوان کرد که اصلا از اينکه با يک تيم فوتبال هم سفر شده خوشحال نيست. اما وقتي متوجه شد کنار بازيکني نشسته که 2 دوره بهترين بازيکن سال آسيا انتخاب شده، به شدت متعجب شده و لبخند رضايت بر لب گرفت.

- يکي از بانوان حاضر در هواپيما خطاب به استقلالي ها عنوان کرد که پسر من پرسپوليسي است و به همين خاطر من هم پرسپوليسي هستم. يکي از بازيکنان استقلال نيز در پاسخي مودبانه به اين بانوي ايراني عنوان کرد که "مادر فرزندت را خوب تربيت نکرده اي." اين جمله خنده بانوي ايراني و ساير مسافران را نيز همراه داشت.

- سرمهماندار هواپيما که يکي از هواداران پر و پاقرص پرسپوليس بود، به جمع بازيکنان استقلال آمد و خطاب به آنها گفت: "قبول کنيد که تعداد هواداران پرسپوليس بيشتر است." يکي از بازيکنان استقلال نيز در پاسخ گفت: "پرايد هم اين روزها در خيابان بيشتر است." اين جمله باعث شد تا چند دقيقه بازيکنان استقلال خوشحال و خندان شوند.

- در ميان بازيکنان استقلال روزبه چشمي و داريوش شجاعيان بيش از ساير بازيکنان شيطنت و تحرک داشتند. در اين بين اما داريوش شجاعيان با رفتارهايي که داشت نشان داد يکي از مودب ترين و در عين حال شوخ ترين بازيکنان حال حاضر فوتبال ايران است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html