پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229284
غيبت مدعيان و قدرتنمايي ايراني ها/مسئولان آسيايي به تهران نيامدند
تاریخ انتشار : 1396/12/17 10:55:43
نمایش : 1880
رقابتهاي اسکي قهرماني آلپاين بزرگسالان آسيا درحالي با کسب ۱۲ مدال براي نمايندگان ايران به پايان رسيد که نمايندگان کنفدراسيون اسکي آسيا به تهران نيامدند!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، درست همانطور که پيش بيني مي شد اسکي بازان ايراني موفق شدند بيشتر از انگشتان يک دست و حتي دو دست مدال در رقابتهاي قهرماني آلپاين بزرگسالان آسيا کسب کنند. رقابتهايي که اگرچه بايد آن را فرصتي بزرگ براي اسکي ايران دانست اما پيش از آن بايد اين واقعيت را پذيرفت که اين مسابقات سطح کيفي پاييني داشت.

اسکي بازاني از ۱۰ کشور قزاقستان، قرقيزستان، پاکستان، افغانستان، چين تايپه، کره جنوبي، تاجيکستان، ازبکستان، مغلوستان، هند به همراه ايراني ها در اين رقابتها حاضر شدند و نمايندگان کشورمان در پايان با کسب ۱۲ مدال (دو طلا، شش نقره و چهار برنز) موفق به کسب عنوان نايب قهرماني آسيا شدند. غيبت ژاپن، چين و ورزشکاران برتر کره جنوبي در اين رويداد باعث شد تا شانس نمايندگان کشورمان براي کسب مدال تا جايي بالا برود که در بسياري از رشته ها رقابت تنها ميان ايراني ها و قزاق ها بود. با اين حال بايد به فدراسيون اسکي که عملکرد ناموفقي در المپيک زمستاني داشت براي اين ميزباني آبرومندانه تبريک گفت، البته اين تبريک را بايد نثار عوامل پيست بين المللي دربندسر کرد که صفر تا صد برگزاري اين رويداد را عهده دار بودند.

تشکيل ديرهنگام ستاد برگزاري مسابقات قهرماني آسيا آلپاين
نگراني هاي خانواده اسکي از بي تفاوتي برخي مسئولان نسبت به ميزباني اسکي ايران در اسفند تا ماه ها پيش ادامه داشت. حتي ستاد برگزاري اين رويداد چند روز قبل از آغاز رقابتها تشکيل شد و هيچ اطلاع رساني هم در اين خصوص نشد که رئيس، قائم مقام، دبير، مسئولان کميته هاي مختلف اين ميزباني آسيايي چه افرادي هستند.

فدراسيون اسکي به عنوان متولي اصلي برگزاري اين رقابتها صفر تا صد کار را بر گردن ميزبان(پيست بين المللي دربندسر ) انداخت. در اين ميان بسياري از دربندسري ها که زير بار فشار تامين هزينه اين ميزباني قرار گرفته بودند مثال جالبي را در ميان خود رد و بدل مي کردند که گويي فدراسيون يک جشن عروسي برگزار کرده و هزينه شام مهمانان را به تالار برگزار کننده سپرده است. هرچند تفاهم نامه سپردن اين ميزباني به دربندسر با قبول پرداخت هزينه هاي آن توسط ميزبان همراه بود و نمي شود در اين زمينه خرده اي به فدراسيون اسکي گرفت.

برگزاري افتتاحيه بدون حضور مسئولان
مراسم افتتاحيه اين رقابتها بدون حضور مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان و کميته ملي المپيک برگزار شد. گويي برگزار کنندگان يک جشن دورهمي براي اين رويداد تشکيل داده بودند و خبري از حضور متوليان اصلي ورزش کشور نبود. اما بايد به اسکي که المپيک زمستاني را در سکوت خبري و بي توجهي محض به رسانه ها به پايان رساند بابت برگزاري نشست رسانه اي پيش از مسابقات تبريک گفت چرا که تعداد زيادي از خبرنگاران در جريان برگزاري اين رويداد آسيايي قرار گرفتند.

دربندسري ها سنگ تمام گذاشتند
مجموعه پيست بين المللي دربندسر با وجود اينکه هزينه هاي زيادي براي اين ميزباني متحمل شد اما به شايستگي تمام آن را به پايان رساند. نقش آفريني همه بوميان اين منطقه و خانواده اسکي در کنار هم با وجود همه مخالفت ها، انتقادها و حتي گلايه ها براي برگزاري هرچه بهتر اين رويداد در نوع خود کم نظير بود. پخش زنده تلويزيوني صدا و سيما از هر سه روز مسابقه در شرايط آب و هوايي سرد و سخت از اتفاقات خوب اين رقابتها بود که بايد آن را به فال نيک گرفت. شرايط اسکان مهمان هاي خارجي شرکت کننده، انتقال آنها و حفظ امنيت توسط ماموران نيروي انتظامي و امنيتي ميزباني نسبتا ايده آلي را از دربندسر به يادگار گذاشت.

انحصار تمام نشدني در معرفي نماينده فدراسيون جهاني
نماينده فدراسيون جهاني اسکي در اين رويداد آسيايي باز هم کسي نبود جز دبير فدراسيون! در حالي که وي مي تواند به عنوان يک چهره اثرگذار در آموزش و تسهيل شرايط افزايش تعداد نمايندگان داراي شرايط حضور در رويدادهاي بين المللي(TD) باشد در هر رويداد داخلي و حتي خارجي به عنوان تنها نماينده ايران معرفي شده و از دستمزد چندهزار دلاري اين موضوع بهره مي برد.

حضور بهرام ساوه شمشکي در اسکي مي تواند با تجارب و تخصص وي به نقطه اي مثبت تبديل شود اما برخي انحصارها در اسکي نارضايتي هايي را در ميان خانواده همين رشته به وجود آورده است. نارضايتي هايي که موج آن حتي به ميان المپين هاي اسکي هم کشيده شده است.

چرا نماينده اي از کنفدراسيون اسکي آسيا در مسابقات قهرماني آسيا حضور نداشت؟
اين سوال مي تواند مهمترين پرسش از برگزار کنندگان اين رويداد آسيايي و فدراسيون اسکي باشد. چرا هيچ نماينده اي از کنفدراسيون اسکي آسيا براي حضور در اين رويداد آسيايي به ايران سفر نکرد؟ اين موضوع از ملزومات برگزاري هر ميزباني است چرا که نمايندگان بين المللي اين رشته ورزشي را با امکانات و سطح فني اسکي ايران و توانمندي ايراني ها براي ميزباني رويدادهاي مختلف آشنا مي کند و زمينه افزايش تعاملات ورزش ايران با کنفدراسيون اسکي آسيا فراهم مي شود. فرصتي که مشخص نيست با چه توجيه و دليلي از دست رفت.

خبرنگاران زير بهمن فراموشي مسئولان
تلاش کميته روابط عمومي برگزار کننده براي پوشش رسانه اي اين مسابقات مطلوب بود، به ويژه پخش زنده همه روزه آن. البته در روز پاياني برخي بي احترامي ها از طرف مسئولان شميرانات و همراهان وي به خبرنگاران شد و صحنه هاي درگيري لفظي هم به وجود آمد که به نظر مي رسد وظيفه برخورد و جلوگيري با آن بر عهده کميته تشريفات اين رويداد بود، کميته اي که مشخص نيست وجود خارجي داشت يا خير.

پس از آمدن وزير ورزش و جوانان به پيست بين المللي دربندسر همه آن قدر درگير پذيرايي از وزير ورزش شدند که هيچ کس حواسش به تنها سه خبرنگار تخصصي اين حوزه نبود. همه مهمانان و حتي مردم عادي سوار بر تله کابين به سمت مراسم اختتاميه در قله رفتند اما تنها به سه خبرنگار حاضر در مراسم اجازه حضور در اين اختتاميه داده نشد و اين يکي از ناپسندتين صحنه هاي اين ميزباني بود. ميزباني که به لطف تلاش اصحاب رسانه پوشش داده شد و اين پاسخ مناسبي براي زحمات خبرنگاران نبوده و نيست.

بازيهاي آسيايي و المپيک تنها محک اصلي در اسکي
رقابتهاي قهرماني اسکي آلپاين آسيا که عموما کشورهاي صاحب نام آسيايي براي حضور در آن سرمايه گذاري خاصي نمي کنند مي تواند سکوي پرشي براي اسکي بازان ايراني باشد. حالا که نمايندگان ايران با ۱۲ مدال اعتماد به نفس از دست رفته خود را پيدا کرده اند بايد فکري به حال بازيهاي آسيايي و المپيک زمستاني کنند. همين امروز بايد با قاطعيت گفت ديگر هيچ توجيهي پس از المپيک زمستاني ۲۰۲۲ قابل قبول نيست. اسکي حقش را از اين رويدادهاي معتبر مي خواهد و حقش چيزي نيست جز پيشرفت. 

پيست بين المللي دربندسر، براي اسکي ايران آبروداري کرد. با سيلي صورتش را سرخ نگه داشت تا ميزباني شايسته اي از اين رويداد آسيايي انجام دهد و اين اتفاق هم افتاد. حالا انتظار خانواده اسکي و به ويژه قهرمانان اين رشته از فدراسيون اين است که به وعده هايش عمل کند. بدون شک "زمان" بهترين قاضي براي عملکرد مسئولان فدراسيون اسکي خواهد بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html