پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229281
نبردي تمام عيار در غوطه شرقي در جريان است
تاریخ انتشار : 1396/12/17 10:46:36
نمایش : 1655
ارتش سوريه در حال نبرد سنگين با تروريستها در غوطه شرقي دمشق است و تحرکات حاميان گروههاي مسلح و تروريستي نيز به موازات آن تشديد شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ارتش سوريه به نبرد در جبهه غوطه شرقي ادامه مي دهد و لحظه به لحظه حلقه محاصره را بر تروريستها تنگ تر کرده است. به نظر مي رسد که بحران سوريه از نظر سياسي و نظامي به اوج پيچيدگي خود رسيده است. در زمينه سياسي موضوع جديد تشکيل کميته تدوين قانون اساسي سوريه است که هنوز ابعاد و زواياي اين کميته و اعضايي که اين ماموريت تاريخي را برعهده مي گيرند مشخص نيست به ويژه که دولت سوريه بايد در اين زمينه با هوشياري و دقت کامل عمل کند تا آنچه توطئه گران عليه سوريه طي ساليان نتوانسته اند محقق سازند از اين طريق نتوانند به اهداف خود برسند.

اما در بُعد نظامي، تلاش آمريکا و غربي و همپيمانان منطقه آنها مشغول کردن افکار عمومي بين المللي از طريق دامن زدن به موضوعات انساني درباره نبرد آزادسازي غوطه شرقي از لوث تروريستهاي تکفيري است.

هدف غربي ها اين است که بحران را طولاني کنند هدف غربي ها اين است که بحران را طولاني کنند و اوضاع ميداني را در اين منطقه مسکوت نگه دارند و مانع از پيروزي ارتش سوريه و متحدانش شوند تا ارتش سوريه و متحدانش به نبرد نهايي يعني رويارويي با نيروهاي اشغالگر آمريکايي در شرق فرات به ويژه پايگاه التنف و مناطق مجاور آن روي نياورند.

به عبارت ديگر واشنگتن و همپيمانانش همه توان خود را به همراه گروههاي تروريستي به کار بسته اند تا پيروزي محور مقاومت کامل نشود. آمريکا و متحدانش مي دانند که اگر گروههاي تروريستي و وابسته به آنها از بين بروند نتايج وخيمي براي آنها به دنبال خواهد داشت.

ارتش سوريه با سرعت در حال پيشروي در عمق غوطه شرقي است و مي کوشد که با تاکتيک هاي نظامي منحصر به فرد تروريستهاي را به محاصره درآورد تا غوطه شرقي را در اسرع وقت به آغوش سوريه بازگرداند.

ديدگاه کارشناس

«امين محمد حطيط» کارشناس نظامي لبناني درباره تحولات غوطه گفت: « اوضاع بسيار شبيه جنگ آزادسازي حلب است. در زمان جنگ حلب اوضاع به گونه اي روايت مي شد که ارتش سوريه گويا به همه بشريت تعدي کرده و از اصول اخلاق و قانون خارج شده است. هدف در آن زمان اين بود که ارتش سوريه موفق به آزادسازي کامل نشود زيرا آنها آزادسازي حلب را به مثابه ناکام ماندن هدف استراتژيک بزرگ خود يعني تجزيه سوريه مي دانستند.

وي مي افزايد: در غوطه شرقي دمشق، دشمنان سوريه تمام توان خود را به کار گرفته اند و به جنگ مستقيم روي آورده اند و هدف اين است که دمشق ناامن بماند. دشمنان ادوات خود در غوطه را به کار بسته اند و آنها به کودتا بر عليه مناطق کاهش تنش سوق دادند. تروريستها گمان مي کردند که دمشق در قبال اين تحرکات آنها ساکت و دست بسته مي ماند.

حطيط بيان کرد: اميدهاي زيادي به ميدان غوطه شرقي از سوي دشمنان شد و علاوه بر تحرکات تروريستها؛ حاميان آنها نيز تمام توان مالي، رسانه اي، سياسي و ديپلماتيک خود را به کار بسته اند و به گونه اي عمل مي کنند که گويا کره زمين در مساحت ۱۰۰ کيلومتري که تروريستها آنرا در اختيار دارند محدود مي شوحطيط: به گونه اي عمل مي کنند که گويا کره زمين در مساحت ۱۰۰ کيلومتري که تروريستها آنرا در اختيار دارند محدود مي شودد يا اينکه ساکنان دنيا در ۴۰۰ هزار نفري که تروريستها در غوطه شرقي به عنوان سپر انساني قرار داده اند، خلاصه مي شود. با اين حساب، تروريستها به گلوله باران دمشق روي آوردند و از منطقه کاهش تنش خارج شدند.

وي افزود: دولت سوريه از حل مشکل غوطه شرقي از طريق نظامي به منظور حفظ جان غيرنظاميان خودداري مي کرد و از اينکه غوطه به منطقه کاهش تنش وارد شده بود استقبال کرد اما در نهايت متوجه شد که تنها راهي که نفع سوريه و شهروندان غوطه و شهر دمشق در آن است اقدام نظامي است و با اين تصميم راهبردي عمليات پاکسازي غوطه شرقي از لوث تروريستها را شروع کرد.

حطيط اعلام کرد: اين تصميم راهبردي دولت سوريه همانند صاعقه اي بر سر دشمنان بود و آنها تلاش کردند که با هر ابزاري مانع از تحقق اهداف دولت سوريه شوند اعم از ابزار رسانه اي تا موضوعات بشردوستانه و در نهايت روي آوردن به شوراي امنيت و بحث به کارگيري سلاح شيميايي. هدف دشمنان باقي نگه داشتن برگه غوطه شرقي براي فشار بيشتر بر دولت سوريه  است. اما سوريه و متحدانش زير بار فشارها و اقدامات هراس افکنانه دوام آوردند و نبرد پاکسازي غوطه را با حرفه گري تمام ادامه مي دهند».

به هر حال قدر مسلم آن است که ارتش سوريه و متحدانش به عمليات پاکسازي غوطه شرقي ادامه خواهند داد تا ابزار ديگري را از دست دشمنان سوريه و محور مقاومت خارج سازند.

سوريه و متحدانش تصميم به پاکسازي گرفته اند و تهديدهاي آمريکا مبني بر اقدام نظامي نيز نه تنها در عزم آنها خللي وارد نکرده است بلکه روند عمليات ضد تروريستها را تسريع کرده است.

تاکنون ارتش سوريه شهرک ها زيادي را در غوطه شرقي از لوث تروريستها آزاد کرده است تاکنون ارتش سوريه شهرک ها زيادي را در غوطه شرقي از لوث تروريستها آزاد کرده استو هم اکنون آنگونه که شبکه الاخباريه سوريه اعلام کرده؛ «ارتش سوريه هم اکنون در حال پيشروي در عمق غوطه شرقي دمشق است و پيشروي هاي جديدي ضد تروريستها جبهه النصره و گروههاي مرتبط با آن به دست آمده است.

خبرنگار الاخباريه سوريه از ورودي ها مسرابا اعلام کرد: ارتش سوريه در حال تقسيم غوطه به دو بخش است اما اين تاکنون رخ نداده است و نيروهايي که از مسرابا در حال پيشروي هستند هنوز با نيروهاي موجود در اداره مرکبات دست نداده اند(ملحق نشده اند). اما با پيشروي ارتش سوريه در شهرک هاي مسرابا، مديره و بيت سوا؛ دوما کاملا جدا خواهد افتاد و تروريستها در غوطه شرقي هم محاصره خواهند شد. منطقه باقيمانده ۷۰ درصد از مساحت غوطه شرقي را تشکيل مي دهد که صحنه عمليات است. ارتش سوريه به دنبال جدا کردن حرستا از دوما از سمت مزارع و محاصره اداره مرکبات است.


 

بر اساس گزارش شبکه الاخباريه سوريه؛ در حرستا احرار الشام حضور دارند و فقط ۱.۵ کيلومتر در برابر ارتش سوريه قرار دارد تا حرستا از ديگر مناطق غوطه شرقي جدا شود و در صورتي که نيروها از جنوب و شمال از اطراف مزارع کرم الرصاص به يکديگر ملحق شوند حرستا تاثير خود را از دست خواهد داد و منطقه اي سقوط کرده از نظر حجم آتشباري محسوب مي شود».

اما درباره ژست حمايت از غيرنظاميان در غوطه شرقي هم بايد گفت که موضوع حقوق بشر از جمله موضوعاتي است که غرب از آن استفاده ابزاري مي کند. در حالي که روسيه و دولت سوريه با موافقت با آتش بس ۵ ساعته روزانه، بهانه را از دست آمريکا و همپيمانان غربي و منطقه اي آنها خارج کردند. در واقع اين تروريستها هستند که مانع از خروج غيرنظاميان مي شوند و آنها را به عنوان سپرانساني قرار داده اند.

غربي ها که منافع حرف اول را براي آنها مي زند نمي توانند ژست حمايت از غيرنظاميان را بگيرند. در واقع مدعيان حقوق بشري در راستاي حمايت از جنايتکاران و قاتلان حرکت مي کنند و گواه بارز آن اوضاع يمن است که کودکان و زنان در ميان سکوت مدعيان حقوق بشر به خاک و خون کشيده مي شوند. اگر فرانسه، انگليس و آمريکا دم از حقوق بشر مي زنند، کشتار کودکان و زنان در يمن را متوقف کنند.

اما جنگ غوطه در واقع جنگ ارتش سوريه و متحدانش با سرويس هاي اطلاعاتي کشورهاي مختلف و عوامل آنهاست. دشمنان سوريه طرحي کثيفي براي دمشق و نا امن کردن آنها از طريق دست زدن به ترور و ايجاد ارعاب و وحشت داشتند که ناکام مانده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html