پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229276
ميزان قاچاق با ۵۰ درصد کاهش به ۱۱ ميليارد دلار رسيده است/ انتصاب رئيس جديد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رئيس جمهور در روزهاي آتي
تاریخ انتشار : 1396/12/15 10:18:49
نمایش : 1423
رحماني فضلي ضمن تأکيد بر اينکه ۶۰ درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است، گفت: ميزان قاچاق با ۵۰ درصد کاهش به ۱۱ ميليارد دلار رسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در خصوص نشست مشترک نمايندگان مجلس و دولت در کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز جلسه خوبي در مجلس در رابطه با سوال نمايندگان از رئيس جمهور برگزار شد و سوال حق نمايندگان است.

وزير کشور ادامه داد: بنده به عنوان نماينده رئيس جمهور در خصوص سوال نمايندگان مجلس درباره وضعيت قاچاق کالا و ارز توضيحاتي در اين نشست ارائه دادم.

رحماني فضلي در اين رابطه افزود: با توجه به سابقه حضور در ديوان محاسبات درباره ريشه ها و مسائل پيرامون قاچاق کالا و ارز توضيحاتي در جلسه مطرح کردم، البته در اين رابطه ضعف ها و قدرت هايي در قانون وجود دارد.

وزير کشور افزود: در خصوص اقداماتي که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستاي جلوگيري از قاچاق انجام داده توضيحاتي به نمايندگان سوال کننده ارائه شد و در مجموع اقدامات خوبي صورت گرفته چرا که بر اساس همان برآوردها، معيارها، شاخص ها و محاسبات قبلا رقم و ميزان قاچاق را حدود 21 ميليارد دلار محاسبه کرده بود، در حال حاضر ميزان قاچاق در حدود 11 تا 12 ميليارد دلار محاسبه مي شود که بيانگر اين است که حدود 50 درصد موفقيت حاصل شده است.

رحماني فضلي تصريح کرد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه نرم افزاري نيز اقداماتي صورت گرفته و سامانه هاي خوبي تعريف شده البته در خصوص اصلاح قانون نيز پيگيري هايي انجام شده و سطح کنترل ها در مبادي خروجي به ويژه در خصوص قاچاق سوخت ارتقاء يافته است و تقريبا 60 درصد مشکل قاچاق سوخت حل شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html