پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229275
سکوت در قبال کودک‌کشي سعودي؛ اتهام حقوق بشري به ايران/ رونوشت به آقاي دبيرکل!
تاریخ انتشار : 1396/12/15 10:16:47
نمایش : 1394
گزارش انتشار يافته از سوي دبيرکل سازمان ملل داراي نقصان و ايرادات بسياري است که علاوه بر مبنا قرار دادن قطعنامه‌اي ناعادلانه و سياسي، در تنظيم مفاد آن از منابع و اطلاعات غيرموثق، نادرست و سراسر فاقد اعتبار استفاده شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از ميزان، «آنتونيو گوترش» دبير کل سازمان ملل، طي گزارشي به سي و هفتمين نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو سوئيس، ادعا‌هاي واهي بيشماري عليه کشورمان مطرح کرده است.


دبيرکل ۶۹ ساله و پرتغالي سازمان ملل، در گزارش اخير خود با استناد به گزارش‌هايي مخدوش و فاقد اعتبار، ادعاهايي تکراري و با استفاده از منابعي معلوم الحال عليه ايران مطرح کرده است.

واکنش وزارت امور خارجه به گزارش مغرضانه دبيرکل سازمان ملل
بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش اخير دبيرکل سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران، اظهار داشت: همان گونه که از گذشته‌ها نيز شاهد بوده ايم اين نوع گزارشات اساسا هم به لحاظ ماهيتي و هم از نظر رويه‌اي داراي ايرادات مبنايي فراواني است و بر اين اساس اصولا از ديد جمهوري اسلامي ايران فاقد اعتبار و ارزش تلقي مي‌شود.

قاسمي همچنين افزود: گزارش انتشار يافته از سوي دبيرکل سازمان ملل داراي نقصان و ايرادات بسياري است که علاوه بر مبنا قرار دادن قطعنامه‌اي ناعادلانه و سياسي، در تنظيم مفاد آن از منابع و اطلاعات غيرموثق، نادرست و سراسر فاقد اعتبار استفاده شده است؛ همچنين با ناديده انگاشتن و بي توجهي کامل به پيشرفت‌ها و اقدامات حقوق بشري در جمهوري اسلامي ايران، گزارشي نامتوازن و با جهت‌گيري خاص شده است.

منبع اصلي گزارش مخدوش آقاي دبيرکل!
اما با نگاهي به مطالب خلاف واقع منتشره در رسانه‌هاي ضدانقلاب کاملا روشن مي‌شود که منبع اصلي تدوين چنين گزارشي توسط عالي‌ترين مقام سازمان ملل، چه بوده است.

در ماه‌هاي اخير فعاليت شبکه رسانه‌اي ضدانقلاب، در برجسته سازي مفاهيم و مطالب کذب و مغاير با واقعيت‌هاي جامعه ايراني تشديد شده است. از کشته سازي در وقايع دي ماه ۹۶ تا جازدن جواسيس به اسم روزنامه نگار و فعال مدني؛ از جابجايي و وارونه نمايي مقوله ارزش‌ها و هنجار‌ها در کشورمان که در قبال موضوعاتي همچون حجاب برجسته شد تا خبرسازي کذب پيرامون تضييع حقوق اقليت‌هاي ديني. همه اين گزاره‌هاي منطبق با ناراستي و کذبيات را مي‌توان با رصد گذري کانال‌ها و شبکه‌هاي رسانه‌اي ضدانقلاب در حجم وسيع مشاهده کرد.

در واقع گردانندگان کانال‌ها و شبکه‌هاي رسانه‌اي ضدانقلاب، براي پوشش وقايع داخل ايران از تکنيک قديمي و نخ نما «گوبلزي» که نه تنها براي متخصصان دانش ارتباطات جمعي که براي عوام هم شناخته شده است، استفاده مي‌کنند؛ و آن تکنيک عبارت است از اينکه، «يک دروغ را به قدري جدي و با شاخ و برگ بگوييم که براي همگان باورپذير باشد»؛ حتي اگر يکي از آن همگان، دبيرکل سازمان ملل باشد!

روزي که دبيرکل سازمان ملل در ازاي دريافت پول، چشمان خود را به روي کودک‌کشي آل‌سعود بست
اما آقاي گوترش که بر مبناي مطالب خلاف واقع رسانه‌هاي ضدانقلاب و احتمالا فشار‌هاي سياسي قدرت‌هاي استکباري، ايران را متهم به سرکوب روزنامه نگاران و تضييع حقوق زنان و اقليت‌ها مي‌کند، نيک مي‌داند که وارث دبيرکلي است که دقيقا ۲۱ ماه پيش در خرداد ۱۳۹۵ (ژوئن ۲۰۱۶) در ميان نگاه‌هاي حيرت زده جهانيان، با چراغ سبز آمريکا و در ازاي دريافت پول، نام عربستان سعودي را از ليست ناقضان حقوق کودک خارج کرد!


قابل تامل آنکه چند روز بعد از اين اقدام حيرت‌آورِ «بان کي مون» دبيرکل سابق سازمان ملل، خبر رسيد که «سعودي‌ها همچون ماه‌هاي گذشته دست به کودک کشي زدند و ۵۰ دانش‌آموز يمني را در استان صعده به خاک و خون کشيدند». حيرت‌آورتر آنکه سازمان ملل نشينان در قبال اين خبر فاجعه بار نيز ککشان هم نگزيد و احتمالا در آن موقع سرگرم شمارش دلار‌هاي نفتي سعودي‌ها بودند!

سکوت کرکننده سازمان ملل در قبال جنايات رژيم سعودي در يمن
فارغ از مورد فوق‌الذکر، حدود سه سال از تهاجم وحشيانه ائتلاف سعودي به يمن و بمباران مناطق مختلف اين کشور و تخريب زيرساخت‌هاي آن و کشتار بي‌رحمانه مردمانش مي‌گذرد؛ قحطي، بي خانماني، گرسنگي، وبا، ديفتري و ده‌ها مصيبت و امراض ديگر مردم يمن را محاصره کرده و در تنگنا قرار داده است. دريغ از يک بيانيه محکوميت و يا حتي يک اعتزاض نامه از جانب دبيرکل سازمان ملل که مطابق با منشور اين سازمان بايد حامي صلح و مردم سراسر جهان بويژه ستمديگان و جنگ‌زدگان باشد.

بنا به گزارش صندوق کودکان ملل متحد (يونيسف) از آغاز عمليات متجاوزانه ائتلاف سعودي عليه مردم يمن طي سه سال گذشته بيش از ۵ هزار کودک يمني يا جان خود را از دست داده‌اند يا مجروح شده‌اند، يعني هر روز به صورت ميانگين ۵ کودک کشته يا زخمي شده‌اند.

يونيسف همچنين ماه گذشته اعلام کرد بيش از نيمي از مردم يمني به آب آشاميدني و نظام بهداشتي مناسب دسترسي ندارند و با آوارگي، بيماري، فقر و سوء تغذيه رو به رو هستند.

سازمان ملل متحد هم چندي پيش هشدار داد که تقريباً ۷۰ درصد جمعيت يمن نيازمند کمک‌هاي انساندوستانه هستند و اين کشور اکنون با بزرگترين بحران انساني در جهان روبرو است.

طبق گفته «کيت گيلمور» معاون کميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل، حدود هفت ميليون و ۳۰۰ هزار نفر در يمن در معرض قحطي قرار دارند. معاون کميسرعالي حقوق بشر سازمان ملل همچنين اعلام کرده که از جمعيت ۲۷ ميليون و ۴۰۰ هزار نفري يمن، حدود ۱۹ ميليون نفر به کمک‌هاي انساندوستانه نياز دارند که نياز ۱۰ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از آنان حاد است.

علاوه بر اين، سازمان آکسفام (Oxfam) انگليس، طي بيانيه‌اي هشدار داده که از ۲۷ آوريل ۲۰۱۷ (۷ ارديبهشت ۱۳۹۶) که نخستين گزارش‌ها در خصوص ابتلا يمني‌ها به وبا واصل شد، تا اواخر سپتامبر ۲۰۱۷ (اوايل مهر ۹۶) شيوع بيماري وبا در يمن با ۷۷۵ هزار مورد ثبت شده، «بدترين شيوع آن در تاريخ» است.

علاوه بر «وبا»، در نتيجه تجاوز ظالمانه رژيم سعودي به يمن، بيماري «ديفتري» نيز در اين کشور شيوع پيدا کرده است؛ سازمان بهداشت جهاني در اواخر ژانويه «اوايل بهمن» طي بيانيه‎اي اعلام کرد که تعداد قربانيان بيماري واگيردارعفوني «ديفتري» در يمن از زمان انتشار ويروس آن، به ۵۳ نفر رسيده است.

سازمان بهداشت جهاني در اين بيانيه اعلام کرد که طي ماه‎هاي گذشته همزمان با شيوع ويروس ديفتري در ۱۹ استان يمن، ۷۶۹ نفر از يمني‎ها به اين بيماري مبتلا شده‌اند.

موارد فوق‌الذکر تنها گوشه‌اي از رنج‌ها و مصائب مردم يمن در نتيجه سه سال تجاوز بي‌رحمانه رژيم سعودي است؛ مواردي که خود سازمان ملل و نهاد‌هاي تابعه آن، نسبت به آن معترف هستند، اما با اين همه دريغ از يک بيانيه در محکوميت و يا حتي اعتراض، به جنايات وحشيانه آل سعود در يمن.

«کوري» و «کري» سازمان ملل پيرامون اتفاقات بحرين
از يمن و مصائب و رنج‌هاي ناتمام مردمان جنگ زده‌اش که بگذريم به بحرين مي‌رسيم؛ کشوري که رژيم آل‌خليفه در آن با کمک‌گيري از عربستان سعودي و با مجوز آمريکا، هر نوع جنايتي را عليه مردمش مرتکب مي‌شود.

رژيم آل خليفه در بحرين حدود ۷ سال است که در سايه سکوت مجامع مدعي بين‌المللي به سرکوب مردم و نقض سيستماتيک حقوق بشر مشغول است؛ رژيمي که اجداد کارگزارانش اصالتا از «راهزنان سرزمين نجد» واقع در عربستان بودند، اين روز‌ها در سرزمين بحرين راهزني مي‌کند؛ از زنداني کردن و سلب تابعيت روحانيون تا صدور احکام مجازاتي طويل‌المدت براي نوجوانان و حتي کودکان.

همين هفته پيش بود که دادگاهي در منامه پايتخت بحرين، دو جوان شيعه بحريني را به سبب يک اتهام واهي به اعدام محکوم کرد. برخي تحليلگران تشديد صدور احکام اعدام توسط رژيم آل‌خليفه عليه شهروندان شيعه اين کشور را نشان دهنده تلاش اين رژيم براي باج‌گيري از ملت بحرين و يکدست سازي قومي – مذهبي ارزيابي مي‌کنند.

سازمان «ديده‌بان حقوق بشر» نيز در گزارش سال ۲۰۱۸ خود، رژيم آل خليفه را «سرکوبگر» معرفي و اعلام کرد، حقوق بشر در سال گذشته ميلادي وضعيت وخيمي در بحرين داشت.

با اين همه، گوترش دبيرکل سازمان ملل تاکنون يکبار هم نسبت به رفتار خصمانه و جنايتکارانه رژيم آل خليفه عليه مردم بحرين موضع‌گيري نکرده است. امري که بار ديگر سياست «يک بام و دو هواي» مقامات سازمان ملل را در عرصه پيگيري رويداد‌هاي جهاني به رخ مي‌کشد.

اکاذيب و جعليات «آقاي دبيرکل»
اما «گوترش» در گزارش اخير خود به «نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل» که مفاد آن وام گرفته از اکاذيب و جعليات منتشره در رسانه‌هاي ضدانقلاب است، اعلام داشته که در ايران روزنامه نگاران سرکوب مي‌شوند! البته منظور او از روزنامه نگاران احتمالا جواسيسي هستند که اسناد متقن و غيرقابل خدشه جاسوسي و نفوذ آن‌ها به کرات انتشار عمومي يافته است.

از سويي ديگر در سراسر ايران بالغ بر هزاران روزنامه نگار با طرز فکر و گرايشات سياسي متنوع، مشغول به فعاليت و کسب درآمد هستند و هيچ فرد و سازماني هم نمي‌تواند در روند کار رسانه‌اي آن‌ها سنگ‌اندازي کند و يا مزاحمت ايجاد کند؛ البته مرز روشن و شفافي ميان روزنامه نگاري و فعاليت رسانه‌اي با جاسوسي و يا پيشبرد پروژه دشمن وجود دارد که در هر کجاي دنيا مشاهده شود با برخورد پليسي و قضائي مواجه خواهد شد.

دبيرکل سازمان ملل يا معناي «تبعيض» را نمي‌داند يا بيش از حد «سياست‌زده» است
علاوه بر موارد فوق‌الذکر در گزارش مغرضانه «گوترش» به «نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل» که مفاد آن وام گرفته از اکاذيب و جعليات منتشره در رسانه‌هاي ضدانقلاب است، اشاره شده بود که در ايران نسبت به زنان و اقليت‌هاي ديني تبعيض روا داشته مي‌شود.

اينگونه گزارش دهي دبيرکل سازمان ملل از دو حالت خارج نيست؛ يا او به شدت تحت تاثير دروغ‌هاي شاخ و برگ‌دار رسانه‌هاي ضدانقلاب است که به شيوه «گوبلزي» او را مسحور کرده و يا آقاي دبيرکل واقعيت را مي‌داند و در راستاي منافع قدرت‌هاي استکباري، خود را به تجاهل مي‌زند.

در جمهوري اسلامي ايران، زنان همانند مردان از حقوق مصرح قانوني برخوردارند و اساسا برخلاف مغرب زمين پرمدعا، نگاه حقوقي و قانوني در جمهوري اسلامي به زنان از دريچه جنسيتي نيست.‌اي کاش دبيرکل سازمان ملل پيش از تنظيم گزارش مغرضانه عليه ايران، نگاهي به آمار رسمي اشتغال در کشور ما مي‌انداخت تا متوجه شود در سال گذشته، ۶۷ درصد اشتغال ايجاد شده مربوط به زنان جامعه ما بوده است.

زنان جامعه ما پاي به پاي مردان و در برخي موارد مصمم‌تر و شجاع‌تر از بسياري از مردان گام برمي دارند
آيت الله آملي لاريجاني عصر روز گذشته در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريک ميلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بخشي از سخنان خود با بيان اينکه در زمينه عفاف و حجاب جرياني بر خلاف انصاف و عقلانيت به راه افتاده است، گفت: امروز زنان جامعه ما پاي به پاي مردان و در برخي موارد مصمم‌تر و شجاع‌تر از بسياري از مردان گام برمي دارند. مدتي قبل مصاحبه يک بانوي سالخورده از اهالي کرمان که سه تن از نزديک‌ترين افراد خود را در جبهه جنگ تقديم اسلام کرده بود، پخش مي‌شد، وي همسر، پدر و فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب تقديم کرده بود. انسان وقتي به کلمات و نوع بينش اين بانو نگاه مي‌کرد مي‌ديدکه قدرت روحي او از هر مردي بيشتر است و با اينکه از سن و سال او اين طور بر مي‌آمد که چندان تحصيلات بالايي ندارد، اما با توجه به سخنانش به لحاظ بصيرت و شجاعت و استحکام در دفاع از اسلام، مدرس هر درس خوانده‌اي بود. اين زنان همان کساني هستند که حضرت امام (قدس الله نفسه الزکيه) مي‌فرمود: دفاع بر آن‌ها همانند مردان واجب است.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه امروز در کشور ما هزاران تن از اين شيرزنان حضور دارند که در استحکام رأي، بصيرت و حضور در خط مقدم هر جبهه‌اي پيشگام‌تر از بسياري از مردان هستند، مادران، همسران و دختران شهداي مدافع حريم ولايت را از جمله آنان دانست و تأکيد کرد: انسان بايد در مقابل عظمت روحي اين بانوان سر تعظيم فرود آورد.

از نگاه غرب زيبايي ظاهري زن ملاک است
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به نگاه مقابل اين ديدگاه که از سوي غرب ترويج مي‌شود، اظهار کرد: زن نمونه از نگاه آن‌ها زني است که زيبايي ظاهري داشته باشد و اين به معناي فراموش کردن همه جنبه‌هاي معنوي است. اينکه جشني برپا و زني را به عنوان سلطان زيبايي معرفي کنند، نشان مي‌دهد که نگاهشان به چه ميزان با معيار‌هاي قرآني فاصله دارد.

رئيس قوه قضاييه به همه مردم و مسئولان هشدار داد: عده‌اي با پشتوانه سلطه رسانه‌اي غرب در جهان تلاش مي‌کنند که فرهنگ منحط غربي بويژه در مورد زنان را به جوامع اسلامي از جمله کشور ما تزريق کنند. همه دلسوزان نظام و فعالان فرهنگي بايد به هوش باشند و دست‌ها و زبان‌هايي را که در جهت ترويج فرهنگ مذکور حرکت مي‌کنند مورد امر به معروف و نهي از منکر قرار دهند.

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه هيچ منعي در کشور ما براي حضور زنان در عرصه‌هاي گوناگون اجتماعي، اقتصادي، سياسي، فرهنگي و ... وجود ندارد، بر ضرورت حاکميت نگاه عميق قرآني و انساني به زن تأکيد کرد و گفت: شايسته است که از ايام ميلاد عظيم حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر براي واکاوي نگاه الهي و اخلاقي به زن و بازگشت به ارزش‌هاي انساني بهره‌مند شويم.



علاوه بر اين «گوترش» در گزارش مغرضانه و خلاف واقعش مشخص نکرده که چگونه ممکن است در کشوري، همه اقليت‌هاي ديني شناخته شده در قانون اساسي آن در مجلس قانونگذاري داراي نماينده باشند و در عين حال در چنين جامعه‌اي تبعيض نيز عليه اقليت‌هاي ديني در جريان باشد!

 

«مسروپ راتوسيان» کشيش کليساي گريگور تهران پيشتر به ميزان گفته بود در دوران پهلوي مسيحيان براي برگزاري جشن هاي وارتان مقدس که بر عليه پادشاه ساساني بود با مشکل مواجه بودند وبعضا برخي از ارامنه زنداني مي شدند، اما در دوره جمهوري اسلامي ما اين جشن ها را به راحتي برگزار مي کنيم.

 


بهتر است «آنتونيو گوترش» دبيرکل سازمان ملل اگر واقعا در فکر ارئه گزارش بدون سوگيري و واقع بينانه پيرامون وضعيت حقوق بشري ايران است، عينک سياسي خود را دربياورد و واقعيت‌هاي جامعه ايران را از دريچه‌اي غير از کانال‌ها و شبکه‌هاي رسانه‌اي ضدانقلاب و ضدملت ايران ببيند؛ همچنين فشار‌هاي سياسي قدرت‌هاي استکباري در اين زمينه را نيز پس بزند.

علاوه بر اين‌ها دبيرکل سازمان ملل کاش پيرامون وضعيت حقوق بشري کشورهايي که علنا دست به جنايات عليه زنان و کودکان بيگناه مي زنند و هر روز مدرسه و بيمارستاني را عمدا مورد هدف قرار مي دهند نيز  ورود پيدا کند و چشمان خود را به جنايت‌هاي رژيم‌هايي همچون عربستان سعودي در يمن نبندد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html