پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229269
پالس‌هاي منفي پيرمردآلماني به استقلال/بهانه‌جويي يا گرفتن امتياز؟
تاریخ انتشار : 1396/12/14 12:39:20
نمایش : 1893
در حالي که مديران باشگاه استقلال با قطعيت از تمديد قرارداد «وينفرد شفر» و حفظ او براي فصل آينده خبر مي‌دهند، اين مربي آلماني مسائل ديگري را پيش کشيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وينفرد شفر با اما و اگرهايي از هفته نهم جانشين عليرضا منصوريان در استقلال شد و از همان ابتدا موافقان و مخالفاني در بين هواداران، پيشکسوتان و منتقدان اين تيم داشت. هرچه از حضور شفر در استقلال مي گذشت روند نتيجه گيري او بهتر شد و به همين ترتيب جايگاه اين مربي کهنه کار هم در تيم استقلال محکم و محکم‌تر شد.

اوج نتيجه گيري شفر با استقلال به هفته‌هاي اخير باز مي‌گردد. جايي که آبي پوشان مسلسل وار سه بازي بزرگ را بردند. الهلال در آسيا و پس از آن فولاد خوزستان در ليگ برتر و البته در آخرين بازي آنها و بزرگترين دستاوردشان يعني پيروزي در دربي. غلبه بر پرسپوليس، شفر را به اوج محبوبيت رساند تا حالا خيلي جدي تر از گذشته استقلالي‌ها به تمديد قرارداد با شفر براي فصل آتي فکر کنند.

مجموعه مديريت در باشگاه استقلال پيش از اين هم نشان داده به شدت تحت تاثير هواداران به خصوص در فضاي مجازي هستند. تصميم سازان در اين مجموعه حتي نقل و انتقالات شان را بيشتر از آن که با نظر سرمربي پيش برده باشند با نظر هواداران که از طريق فضاي مجازي به آنها القا مي‌شد پيش مي‌بردند و حالا هم فضا را به سود شفر مي بينند، در صدد تمديد قرارداد با او بر آمده‌اند.

بعد از دربي کمتر مديري در استقلال بود که بخشي از مصاحبه‌هايش را به تمديد قرارداد با «ژرمن سپيد مو» اختصاص نداده باشد. بهرحال هواداران هم اين نوع گفتمان را دوست دارند و در اين مقطع هر شخصي بيشتر براي تمديد قرارداد شفر چکش بزند مي‌تواند بيشتر نزد هواداران محبوبيت به دست آورد.

اما واکنش شفر در اين روزها به تمديد قراردادش شايد خيلي اميدوار کننده نبوده باشد. شفر با تيزهوشي از هرگونه پاسخ صريحي به سئوالاتي که در مورد ادامه همکاري او با آبي پوشان است خودداري مي‌کند. وي حتي در نشست خبري پيشنهاد الهلال را رد نمي‌کند. او ديروز هم صراحتا اعلام کرد قطعي شدن ماندنش در استقلال به مسئولان اين باشگاه بستگي دارد. سرمربي استقلال حتي مدعي شد ليست نقل و انتقالاتي اش براي فصل بعد را در جيب دارد اما تا قبل از قطعي نبودن ماندنش در استقلال، اين ليست را در اختيار باشگاه نخواهد گذاشت.

شفر نشان داده مربي سازگار با باشگاه است و عادت به بدخلقي و غر زدن ندارد. او مشکلاتش را مسالمت آميز با باشگاه حل مي‌کند. عصبانيت شفر را هنوز هيچکس نديده و به رغم مشکلاتي که در فوتبال ايران نهادينه شده و باشگاه استقلال هم عاري از آن نيست، هرگز عليه باشگاه و مديرانش جبهه گيري نکرده. او هميشه همسو و همگام با باشگاه و مديران بالادستي‌اش بوده و اين ها همه از ويژگي هاي مثبت اين مربي با تجربه آلماني است. همين ويژگي‌هاي اخلاقي در کنار نتيجه گيري استقلال در مدت زمان حضور او بوده که باعث شده مديران باشگاه استقلال ميل و رغبت زيادي به تمديد قرارداد با او داشته باشند.

اما شفر با همه خصوصيات مثبت اخلاقي‌اش اين روزها پالس‌هاي منفي را از خود ساطع مي‌کند. شفر بدخلقي و نارضايتي نمي‌کند اما وقتي از وضعيت و شرايط آکادمي گلايه مي‌کند، وقتي از اينترنت مي‌نالد، وقتي حتي از خودرويي که وظيفه ترانسفر او در سطح شهر را بر عهده دارد ابراز نارضايتي مي کند، يعني يا هنوز براي تمديد با استقلال مصمم نشده و يا با بهانه جويي درصدد است قبل از تمديد قرارداد امتيازاتي از باشگاه بگيرد.

بهرحال شفر نتايج خوبي در استقلال گرفته و به همين ميزان که سطح توقع را از تيم بالا برده، سطح توقع خودش هم از باشگاه بالا مي‌رود. اين بالا رفتن سطح توقع هم در مسائل مالي است و هم در مسائل سخت افزاري.

با پالس‌هايي که اين روزها از سمت شفر ساطع مي‌شود، مي‌توان حدس زد که تمديد قرارداد با شفر در صورتي که روند نتيجه گيري اين تيم به همين شکل ادامه داشته باشد خيلي هم ساده و کم دردسر نيست. حداقل اين که مديران مجموعه باشگاه استقلال بايد انرژِي زيادي براي تمديد قرارداد با اين ژرمن کهنه کار صرف کنند و شايد مجبور شوند امتيازات ويژه‌اي هم بدهند. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html