پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229267
بوي عيد و جيب‌هاي خالي/ مغازه‌دارها به جاي پول مردم، ميزبان نگاه‌هايشان هستند
تاریخ انتشار : 1396/12/14 12:27:50
نمایش : 1546
جنب و جوش حاکم در فضاي بازار نويدبخش آمدن عيد نوروز و خريد شب عيد است که متاسفانه گراني اجناس کام اکثر مردم به ويژه قشر متوسط و کم‌درآمد را تلخ کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، چيدمان زيباي تنگ هاي ماهي با ماهي قرمزهاي ريز و سيني سبزه در کنار خيابان ها و شلوغي بازار و پاساژها نويدبخش رسيدن عيد است.

عيد نوروز يکي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين جشن‌هاي ايرانيان است که از ديرباز و از ايران باستان نسل به نسل منتقل شده است، اين عيد با تمام شدن زمستان و فرارسيدن بهار آغاز مي‌شود و نمايان‌گر آغاز سالي جديد و با عشق و محبت است، اين روزها بوي عيد به مشام همگان مي‌رسد و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبي را آغاز کنند و اين رسمي که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد.
 
اما متاسفانه گراني اجناس کام اکثر مردم به ويژه قشر متوسط و کم درآمد را تلخ کرده است.

با توجه به شلوغي بازار و پاساژهاي شهر آنچه که جلب توجه مي کند،فقط بازديد مردم از مغازه ها و گرفتن قيمت از مغازه داران است نه خريد براي شب عيد.

با پرسيدن سوال از چند شهروند شهرکردي و مغازه داران، بيان شد که در روزهاي پاياني سال بازار پوشاک، خشکبار و ميوه و تره بار از اهميت بسزايي برخوردار است، اما آنچه که موجب ايجاد نگراني و تلخ شدن زندگي مردم در آستانه سال نو شده است، افزايش بي رويه قيمت ها است.
 
فقط اقلام ضروري را در ليست خريدم گذاشتم

يکي از شهروندان در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز بيان داشت: در حال حاضر در فضاي اقتصادي و بازار مايحتاج مردم درصد تورم و افزايش قيمت ها بسيار افسار گسيخته است، مسئولين با نظارت بيشتر در بازار شب عيد به فکر افراد متوسط و فقير جامعه باشند.

وي افزود: مجبوريم براي عيد خريد کنيم اما با توجه به افزايش قيمت‌ها برخي از اقلام مانند لباس براي بچه‌ها و آجيل و ميوه را در اولويت قرار داديم.

اي کاش مسئولان شب عيد کمي بيشتر به فکر قشر کم‌درآمد بودند/ گراني کمر مردم را خم کرده

يکي ديگر از شهروندان شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار داشت: شوهرم کارگر است و هنوز حقوقش را از کارخانه دريافت نکرده و متاسفانه هنوز براي خريد عيد پولي در بساط نداريم.

وي با اشاره به اينکه امروز بچه‌هايم را براي ديدن کفش و لباس آوردم اما به آن‌ها قول دادم تا هفته آينده همه خريدهاي عيدشان را تکميل کنم ادامه داد: اي کاش مسئولان شب عيد کمي بيشتر به فکر قشر کم‌درآمد بودند، گراني کمر مردم را حم کرده نه مي‌توانيم خريد نکنيم و نه قدرت خريد داريم...

بازار امسال نسبت به سال پيش کم‌فروغ‌تر شده

يکي از کفش فروشان شهرکردي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: همانطور که مي‌بينيد کسي براي خريد مراجعه نمي‌کند البته ما اميدواريم در هفته آخر سال خريد مردم آغاز شود.

وي افزود: بازار امسال نسبت به سال پيش کم‌فروغ‌تر شده و بيشتر مردم براي قيمت گرفتن وارد مغازه مي‌شوند، البته برخي هم که به قصد خريد مي‌آيند وقتي از قيمت‌ها مطلع مي‌شوند مغازه را ترک مي‌کنند.
 


مغازه‌دارها به جاي پول مردم، ميزبان نگاه‌هاي‌شان هستند

به گزارش جهانبين نيوز؛ در جست و جوي بوي عيد و احوال‌پرسي از حال بازار روانه بازار شهرکرد شديم اما گويي بوي عيدي در کار نيست و هر چه هست بوي گراني و ناتواني مردم براي خريد به مشام مي‌رسد.

مردم امسال براي خريد عيد با جيب‌هاي خالي روانه بازار شده‌اند و بازارهاي شهرکرد رونق چنداني ندارد، مغازه‌ها به جاي پول‌هاي مردم ميهمان نگاه‌هاي مردم هستند. در بازار امسال ديگر آن شور و شوق مردم براي خريد به چشم نمي‌رسد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html