پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229257
برجام چه کمکي به تحقق شعار سال 96 کرد؟/ عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع مجلس: يکي از دلايل عدم تحقق شعار سال، اعتماد برخي به برجام و غرب بود
تاریخ انتشار : 1396/12/12 08:30:08
نمایش : 1098
عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع مجلس با اشاره اقدامات دولت در راستاي تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال " گفت: اقداماتي در زمينه تحقق شعار سال از سوي هيات دولت صورت گرفت اما به دليل محدوديت هايي که از سوي خارج در کشور اعمال شده است دولت نتوانست به صورت مطلوب شعار سال را به اجرا درآورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيدجواد حسيني‌کيا، عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره اقدامات دولت در راستاي تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال " گفت: اقداماتي در زمينه تحقق شعار سال از سوي هيات دولت صورت گرفت اما به دليل محدوديت هايي که از سوي خارج در کشور اعمال شده است دولت نتوانست به صورت مطلوب شعار سال را به اجرا درآورد.

 

وي ادامه داد: برجام، بدعهدي هاي آمريکا و غرب و از طرفي برخي از عوامل که ريشه در داخل کشور داشتند دست به دست يکديگر دادند تا اقدامات دولت براي خودکفايي در زمينه اقتصادي به ويژه توليد و اشتغال صورت نپذيرد؛ دليل آن هم اميد واهي بود که به برجام و آمريکا در برخي زمينه ها وجود داشت.

 

عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينکه ايران به تمام تعهدات خود در برجام عملکرده است، اظهارداشت: ايران تمام تعهداتي را که در برجام به آن اشاره شده بود را عمل کرد ولي زماني که نوبت به آمريکا و ساير کشور ها رسيد در اين زمينه بدعهدي کردند و به تعهدات خود اجرا نکردند.

 

حسيني‌کيا افزود: اين امر يکي از مهم ترين دلايل عدم تحقق شعار سال که ريشه در اعتماد برخي به برجام بود است اما حال که متوجه شده اند از آنها آبي گرم نمي شود بايد دولتي ها دست بکار شوند و خود انها در اين زمينه اقدام و عمل کنند.

 

وي در ادامه با اشاره به اصل اقتصاد مقاومتي بيان کرد: اقتصاد مقاومتي يعني نگاه و رويکرد داخلي به مولفه هاي اقتصادي کشور نه اينکه به خارج از کشور چشم اميد داشته باشيم ، بنابراين اقتصاد مقاومتي عامل درون زاست و هيچ عامل برون زايي نمي تواند در ان اثر داشته باشد کمااينکه تا امروز هم نداشته است .

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html