پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229253
تحرکات گسترده سعودي ها براي دخالت در انتخابات پارلماني ۲۰۱۸ لبنان
تاریخ انتشار : 1396/12/10 10:33:59
نمایش : 1439
منابع وابسته به جريان هشت مارس لبنان از تحرک سعودي ها براي تقويت و تامين هزينه هاي انتخاباتي جريان ۱۴ مارس در انتخابات و دستوراتي که حريري از رياض دريافت کرده ، پرده برداشتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه الديار لبنان به دخالتهاي سعودي ها در روند انتخابات پارلماني ۲۰۱۸ لبنان اشاره کرد و به نقل از منابع وابسته به جريان هشت مارس لبنان نوشت: رژيم سعودي به دستور دولت آمريکا در راستاي تحکيم صفوف جريان ۱۴ مارس در انتخابات حرکت مي کند.

اين منابع بيان کردند: سعودي ها به دنبال وحدت فهرست هاي انتخاباتي اين جريان و وارد شدن آنها به روند انتخابات به منظور ممانعت از رسيدن حزب الله به يک سوم از کرسي هاي پارلمان آتي لبنان هستند.

منابع آگاه تاکيد کردند که در اين راستا رياض هزينه هاي انتخاباتي جريان ۱۴مارس را تامين خواهد کرد.

منابع مذکور بيان کردند:  احتمال مي رود که سعد حريري نخست وزير لبنان با خطابه اي با صداي بلند از رياض بازگردد و تصميم سعودي ها در ملحق کردن حزب القوات اللبنانيه و جريان المستقبل در انتخابات در بيشتر حوزه هاي انتخاباتي را پياده کند و روابط خود را با ميشل عون رئيس جمهور لبنان خوب نگه دارد.

اين منابع همچنين احتمال دادند که نخست وزير لبنان به تفاهماتي با سعودي ها در زمينه اوضاع شخصي خود برسد.

منابع وابسته به ۸ مارس  اعلام کردند: سعودي ها به دخالت خود در امور داخلي لبنان ادامه مي دهند و اين بار در آستانه انتخابات پارلماني آينده بر دامنه تحرکات خود افزوده اند.

شايان ذکر است که انور عشقي مدير مرکز مطالعات سياسي و استراتژيک رياض قبلا با اشاره به سفر سعد حريري نخست وزير لبنان به عربستان اعلام کرده بود: پرونده انتخابات پارلماني لبنان در راس موضوعات مورد گفتگو ميان سعد حريري نخست وزير لبنان و ملک سلمان بود.

وي افزود: عربستان به دنبال اين است که حزب الله در انتخابات پارلماني سهم زيادي نداشته باشد.

گفتني است که سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان اخير در سخنراني خود گفته بود: منطقه بعلبلک  زير ذره بين سفارت هاي خارجي از جمله آمريکا و عربستان است. سفارت آمريکا و عربستان بر انتخابات بعلبلک هرمل متمرکز شده اند.. هنگامي که در سفارت عربستان جمع مي شوند و از تشکيل فهرست و پرداخت پول حرف مي زنند مفهومش اين است که کار در مناطق ما شروع شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html