پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229252
گزارش آماري از شرايط استقلال و پرسپوليس/هشتادوششم چه رنگي؟
تاریخ انتشار : 1396/12/10 10:32:38
نمایش : 1821
حساس ترين ديدار هفته بيست و پنجم هفدهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ برتر درحالي بين تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس برگزار مي‌شود که رئيس فيفا تماشاگر اين ديدار است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دربي شماره ۸۶ از راه رسيد تا قطب هاي فوتبال کشور هشتاد و ششمين تقابل تاريخي خود را هم تجربه کنند. استقلال و پرسپوليس در حالي براي اين ديدار آماده مي شوند که پيش از آن رتبه هاي اول و سوم جدول را در اختيار دارند. اما اين در حالي است که استقلال هيچ شانسي حتي روي کاغذ براي قهرماني ندارد. اما سرخ پوشان با قطعي کردن قهرماني شان فاصله اي بسيار اندک دارد.

جياني اينفانتينو رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال تماشاگر و اتفاق ويژه اين ديدار است.

* استقلال با يک محروم و کلي مصدوم
در حالي که پرسپوليس هيچ بازيکن محروم و مصدومي براي اين بازي ندارد و برانکو مي‌تواند از همه داشته‌هايش استفاده کند، دست شفر براي اين بازي به اندازه برانکو باز نيست و چند بازيکن استقلال قادر به حضور در اين ديدار نيستند.

از يک سو سيد حسين حسيني رکورددار طولاني ترين دقايق گل نخوردن در تاريخ فوتبال ايران محروم است تا شفر به ناچار دروازه بان سوم و کم تجربه تيمش را بعنوان ذخيره سيد مهدي رحمتي روي نيمکت بنشاند. به جز حسيني که از حضور در اين ديدار محروم است، استقلالي ها چند بازيکن مصدم هم دارند که قادر به استفاده از آنها نيستند. پژمان منتظري و بهنام برزاي را اضافه کنيد به مهدي قائدي و لئوناردو پادواني تا جمع مصدومان استقلال به ۴ و غايبان اين تيم به عدد ۵ برسد.

* سرخابي ها بهترين تيم در خانه
دو تيم در حالي براي اين ديدار آماده مي شوند که در بازي هاي داخل خانه عملکرد بسيار مطلوبي داشته‌اند. استقلال و پرسپوليس هر کدام ۱۲ بار در خانه بازي کرده‌اند و با عملکردي مشابه صاحب ۷ پيروزي، ۴ مساوي و يک شکست هستند. تفاوت دو تيم تنها در تفاضل گل است. آبي پوشان با ۲۱ گل زده در خانه و ۴ گل خورده در مقايسه با پرسپوليس که ۱۶ گل زده و ۳ گل خورده آوراژ گل ضعيف تري نسبت به استقلال دارد. آبي پوشان به لطف تفاضل گل بهتر بهترين تيم در خانه و سرخ پوشان نيز دومين تيم خوب در مسابقات خانگي هستند.

اين در حالي است که پرسپوليس در بازي‌هاي خارج از خانه عملکردي فوق العاده داشته و با کسب ۳۲ امتياز از ۱۲ بازي قاطعانه در صدر جدول فرضي بازي‌هاي خارج از خانه قرار مي‌گيرد و تيم استقلال با کسب تنها ۱۳ امتياز خارج از خانه در رده هشتم اين جدول جاي دارد.

* عملکرد خوب در نيم فصل دوم
هيچ کدام از دو تيم استقلال و پرسپوليس صاحب بهترين عملکرد در نيم فصل دوم رقابت‌ها نيستند چرا که ذوب آهن در نيم فصل دوم بهترين نتايج را گرفته است. اما پرسپوليس و استقلال به ترتيب بعد از ذوب آهن عنوان دومين و سومين تيم در مرحله برگشت رقابت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالي که ذوب آهن با جمع آوري ۲۲ امتياز در مرحله برگشت بهترين تيم است، پرسپوليس با ۲۱ و استقلال با ۱۸ امتياز در رده‌هاي دوم و سوم اين جدول قرار مي‌گيرند. آبي پوشان با ۲۰ گل زده در مرحله برگشت صاحب بهترين خط حمله هستند و سرخ پوشان با دريافت ۳ گل در ۹ بازي دور برگشت بهترين تيم در فاز دفاعي هستند. خط حمله پرسپوليس با ۱۴ گل زده بعد از استقلال و ذوب آهن سومين خط حمله قوي مرحله برگشت مسابقات  است و خط دفاعي آبي پوشان با ۴ گل خورده بعد از پرسپوليس صاحب دومين عملکرد خوب در نيم فصل دوم است.

در آمار کلي تيم پرسپوليس با ۴۱ گل زده داراي بهترين خط حمله و استقلال با ۳۱ گل زده داراي سومين خط حمله قوي اين فصل  است. پرسپوليس با ۹ گل خورده و استقلال با ۱۳ گل خورده داراي اولين و دومين خط دفاعي قوي مسابقات هستند. پرسپوليس با ۱۶ و استقلال با ۱۴ کلين شيت داراي بيشترين تعداد کلين شيت هستند. ۱۵ کلين شيت سهم بيرانوند است و در استقلال هم حسيني با ۱۰ و رحمتي با ۴ کلين شيت سهامدار ۱۴ کلين شيت ثبت شده هستند. 

بهترين گلزن پرسپوليس علي عليپور با ۱۷ گل زده و بهترين گلزنان استقلال سرور جباروف و داريوش شجاعيان با ۴ گل زده هستند. در پرسپوليس محسن مسلمان با ۹ و وحيد اميري با ۶ پاس گل بهترين عملکرد را از اين نظر دارند و در استقلال داريوش شجاعيان با ۴ و فرشيد اسماعيلي و علي قرباني با ۳ پاس گل بهترين پاسورهاي اين تيم هستند.

ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس از هفته بيست و پنجم رقابت هاي ليگ برتر از ساعت ۱۵:۴۵ فردا در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html