پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229250
نامه سيف به شريعتمداري درباره حذف دلار از ثبت سفارش/ کاهش تقاضاي دلار در صرافي‌ها هدف نامه‌نگاري رئيس‌کل
تاریخ انتشار : 1396/12/10 10:28:43
نمایش : 1268
در نامه رئيس کل بانک مرکزي به وزير صنعت، معدن و تجارت آمده است: همچنان امکان ثبت‌سفارش واردات کالا با دلار آمريکا در سامانه سازمان توسعه تجارت فراهم است، در حالي که سياست دولت حذف دلار از مبادلات است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در نامه ولي‌الله سيف رئيس کل بانک مرکزي به محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت آمده است: حسب اطلاعات واصله همچنان امکان ثبت سفارش واردات کالا با ارز دلار آمريکا در سامانه‌هاي سازمان توسعه تجارت مهيا بوده و درصد قابل توجهي از مجموع ثبت سفارش‌هاي انجام‌شده با اين ارز صادر شده است.
 


نامه سيف به شريعتمداري

در اين نامه آمده است: در حالي‌که به علت تداوم تحريم‌هاي اوليه ايالات متحده آمريکا دسترسي شبکه بانکي کشور به سيستم‌هاي دلاري به طور کامل قطع است، ثبت سفارش کالا با دلار آمريکا به مفهوم استفاده از شبکه صرافي به منظور تأمين مالي واردات است. اين شرايط از يک سو سبب افزايش تقاضاي دلار آمريکا در صرافي‌ها شده و از سوي ديگر در تناقض فاحش با تأکيدات مقام رياست‌جمهوري مبني بر انتقال گردش مالي تجارت کشور از صرافي به شبکه بانکي کشور است.

در ادامه اين نامه آمده است: با توجه به توضيحات يادشده و نظر به اينکه سياست ارزي کشور رويکرد حذف کامل دلار را در نظر دارد، لذا خواهشمند است دستور فرمايند به قيد فوريت از صدور ثبت سفارش بر اساس دلار آمريکا ممانعت به عمل آورند.

منبع: فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html