پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229247
دستور صندوق ذخيره به بانک سرمايه براي پرداخت وام؛ وضعيت نامناسب سوددهي
تاریخ انتشار : 1396/12/09 09:25:36
نمایش : 1580
عضو تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: برخي سرمايه‌گذاري‌ها در صندوق ذخيره فرهنگيان بازدهي و سود لازم را نداشته يا اينکه با ضرر و زيان همراه بوده همچنين بازگشت بخش عمده‌اي از وام‌هاي پرداخت شده با ابهام همراه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نتايج تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان پس از جمع بندي نهايي و طرح در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و تاييد اعضاي کميسيون به هيئت رئيسه مجلس ارسال شده و در انتظار براي طرح در صحن علني مجلس است.

با گذشت بيش از يک ماه از جمع بندي گزارش نهايي در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هنوز گزارش نهايي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در صحن علني مجلس قرائت نشده است و مشخص نيست که آيا اين کار تا پايان سال انجام مي‌شود يا خير؟

اسدالله عباسي عضو تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در گفت‌وگو با تسنيم درباره اعلام نتايج نهايي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: پس از تاييد گزارش تيم تحقيق و تفحص در کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، اين گزارش به هيئت رئيسه مجلس ارائه شد اما به دليل ورود به بحث بررسي بودجه تا اين لحظه امکان طرح آن در صحن علني وجود نداشت.

وي افزود: احتمالا گزارش نهايي تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان قبل از تعطيلات سال جديد در دستور کار مجلس قرار مي‌گيرد و پس از قرائت در صحن علني يک نسخه از آن به قوه قضائيه ارائه مي‌شود تا افرادي که باعث سوءاستفاده از بيت‌المال شده‌اند را مورد محاکمه قرار داده و نتيجه را به مجلس ارائه کنند.

عباسي ادامه داد: انتظار داريم قوه قضائيه در پرونده تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان و بانک سرمايه سريعتر عمل کند و سرعت عمل در برخورد با متخلفان درس عبرتي باشد تا پس از اين مديران در چارچوب قانون عمل کنند و اقدامي انجام ندهند که باعث حيف و ميل بيت المال شود.

عضو تيم تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در پاسخ به اين پرسش که بيشترين خسارت‌ها در کدام بخش است؟ مطرح کرد: بيشترين خسارت‌ها در بانک سرمايه است همچنين اموال و دارايي‌هاي صندوق ذخيره در بانک سرمايه مورداستفاده قرار گرفته است. بانک سرمايه با دستورات صندوق ذخيره اقدام به پرداخت وام مي‌کرد و مسئولان صندوق دراين رابطه مقصر هستند.

وي ادامه داد: خلأهاي قانوني باعث سواستفاده بخشي از مديران بانک سرمايه، سهامداران و افرادي شده است که به نام سرمايه‌گذاري وام دريافت کرده و براي بازپرداخت آن اقدام نمي‌کنند يا در برخي موارد وام‌هاي دريافت شده در بخش‌هايي سرمايه‌گذاري شده است که بازدهي براي صندوق ذخيره فرهنگيان نداشته است و سهامداران اين صندوق که فرهنگيان هستند انتظار سود دارند اما با تصميمات نادرست مديران وضعيت سوددهي مناسب نيست.

عباسي با اشاره به اينکه در برخي موارد سرمايه‌گذاري‌ها در صندوق ذخيره فرهنگيان بازدهي و سود لازم را نداشته يا اينکه با ضرر و زيان همراه بوده است، گفت: بخشي از وام‌هاي پرداخت شده توسط بانک سرمايه بازگشته است اما بخش عمده‌اي چون وثيقه محکم و قابل قبولي براي آنها وجود ندارد امکان بازگشتشان ابهام دارد.

 

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html