پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229245
مديران نجومي بالاخره مفسدند يا کارآفرين نابغه؟!/ هشدار سياسي درباره برگزاري برخي تورهاي ايراني/ محکوميت 2 وزير پيشين
تاریخ انتشار : 1396/12/09 09:20:40
نمایش : 1782
حامي مفسدان اقتصادي و مديران نجومي‌خوار مي‌گويد: بعد از 40 سال وضع اقتصادي را بايد به چه کسي بگوييم و از چه کسي بپرسيم؟

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛ روزنامه‌ها در لابه‌لاي گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتي از صفحات خود را به اخبار روزهاي گذشته يا اخبار ويژه اختصاص مي دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره مي‌کند.

********

کيهان

مفسدان اقتصادي و مديران نجومي بالاخره مفسدند يا کارآفرين نابغه؟!


حامي مفسدان اقتصادي و مديران نجومي‌خوار مي‌گويد: بعد از 40 سال وضع اقتصادي را بايد به چه کسي بگوييم و از چه کسي بپرسيم؟


صادق زيباکلام که اين بار در دانشگاه لرستان از موضع کارشناس اقتصادي(!) حرف مي‌زد، گفت: اگر امروز وضع اقتصاد ايران خوب است بايد از آن کسي که وضعيت اقتصادي متوجه اوست تشکر کنيم و اگر وضع اقتصاد ناحق و ناجور است بايد گلايه‌مند باشيم. بازهم سؤال اين است مسئوليت اقتصادي ايران متوجه چه کسي يا چه نهادي است؟ اقتصاد از آن مقولاتي است که به صورت نسبي و مقايسه‌اي تصور مي‌شود ولي هميشه اقتصاد به صورت نسبي، معنا و مفهوم پيدا مي‌کند.


وي افزود: وضعيت اقتصادي ما پس از 40 سال شاخص‌هاي مهم اقتصادي به کدام سمت‌وسو رفته است؟ يک شاخصه ديگر هم که مي‌شود آن را در نظر گرفت مقايسه گذشته ايران است.


زيباکلام تصريح کرد: يکي از شاخص‌هايي که براي سنجش شاخص اقتصادي در کشورها از آن استفاده مي‌کنند، وضعيت عدالت و توزيع ثروت در آن جامعه است، وقتي بين دهک‌هاي جامعه اختلاف وجود داشته باشد از نظر توليد ثروت وضع مطلوبي ندارد و اگر بين دهک‌هاي جامعه اختلاف وجود نداشته باشد، توزيع ثروت وضعيت مطلوبي دارد.


وي بيان کرد: سال 57 که انقلاب شد، چند پرونده فساد اقتصادي داشتيم و اکنون چقدر داريم، سال 70 چند پرونده فساد اقتصادي داشتيم و اکنون چقدر داريم؟


زيباکلام همچنين گفت اقتصاد همواره دولتي بوده است. اقتصاد دولتي را در اين 40 سال رها نکرده‌ايم، فساد را هم به آن اضافه کرده‌ايم.


اين سخنان در حالي است که زيباکلام، در ماجراي اعدام مفسد اقتصادي 3 هزار ميلياردي و نيز مديران نجومي، از اين مفسدان به عنوان استيو جابز و کارآفرين نابغه و نمونه تمجيد کرد. او در عين حال تبليغاتچي انتخاباتي دولتمرداني است که در دوره آنها غارت 16 هزار ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان اتفاق افتاد اما او سکوت کرد. بنابراين بايد پرسيد آيا مي‌شود هم از بانيان تخلفات مفاسد اقتصادي کلان حمايت و هم به بي‌عدالتي و عدم توزيع درست ثروت اعتراض کرد؟! يا از برخي نابساماني‌هاي اقتصادي ناراضي بود؟! آيا سال 57 هم مي‌شد از مفسدان اقتصادي و غارتگران بيت‌المال شبيه زيباکلام و هم‌طيفانش حمايت کرد و آروغ روشنفکري و اصلاح‌طلبي هم زد؟! بعد از اين همه ماست‌مالي، تازه آقاي زيباکلام مي‌پرسد وضعيت اقتصادي را از چه کسي بپرسيم؟!


فتنه‌گران و حلقه انحرافي مانند دو لبه يک قيچي عمل مي‌کنند


مواضع اخير احمدي‌نژاد، تکرار مواضع فتنه‌گران و عناصر ساختارشکن است.


حميد رسايي مدير مسئول هفته‌نامه 9 دي در اين زمينه نوشت: بالاخره بعد از مدتها کش و قوس و آسمان به ريسمان بافتن، محمود احمدي‌نژاد آنچه در دل داشت را بيرون ريخت و با زبان بي‌زباني در نامه‌اي که بيشتر شبيه به بيانيه‌هاي مير حسين موسوي است، اعلام کرد اگر مي‌خواهيد مشکلات کشور حل شود، راه‌حل آن به هم ريختن کشور و تغييرات اساسي در سه قوه، نهادها و ارگان‌هاي کشور، دفتر رهبري، سياست‎هاي اقتصادي، فرهنگي و تغيير قانون اساسي و در يک کلام، سپردن همه امور به «من» است.


اما احمدي‌نژادِ امروز دنبال چيست؟ آيا مسئله او واقعا رأي مردم است؟ آيا مسئله او واقعاً بي‌عدالتي در دستگاه قضاست؟ آيا مسئله او واقعا عدالت است؟ مسئله او خودش است!


خط نامه احمدي‌نژاد، القاي اين نکته است که کشور در بن‌بست قرار دارد و تنها راه‌حل برون رفت از اين بن‌بست، انجام اقدامات چهارگانه زير است: ۱. حذف شوراي نگهبان و نظارت اين نهاد،۲. برگزاري انتخابات مجدد رياست‌جمهوري و مجلس،۳. تغيير رئيس‌قوه قضائيه و ابطال احکام قضايي،۴. آزادي کساني که به دلايل جرايم سياسي در بازداشت هستند.


 نامه احمدي‌نژاد را بايد بيانيه جديد جريان فتنه سال ۸۸ دانست. مرور بيانيه‌هاي ميرحسين موسوي و ديگر سران فتنه و کودتاي سال ۸۸، حکايت از همين خط مي‌کند. آنها هم روزي همين نگاه را داشتند که کشور در بن‌بست است و تنها راه‌حل ابطال انتخابات، حذف نظارت شوراي نگهبان، برگزاري مجدد انتخابات و آزادي دوستان سياسي شان از زندان است. خطي که اين روزها با ادبيات کادو پيچي شده‌اي با عنوان «رفراندوم» مطرح شد!


هر دو گروه (احمدي‌نژاد و سران کودتاي سال 88) اين نسخه را در حالي مي‌پيچند که خود را نسخه اصلي انقلاب و تنها سخنگويان واقعي و دلسوز انقلاب معرفي مي‌کنند و جالب اينجاست که نسخه پيشنهادي هر دو گروه مورد استقبال گسترده دشمنان نشانه‌دار اين انقلاب و مردم قرار گرفته است.


 به نظر مي‌رسد هر دو جريانِ به ظاهر رو در روي هم که مانند دو لبه متضاد قيچي در تقابل با يکديگرند و با انگشتان يک دست تحريک مي‌شوند و حرکت مي‌کنند تا به هم برسند، يک مانع قوي به نام ولايت فقيه در برابر خود دارند.
احمدي‌نژاد در سخنراني‌هاي خود و در نامه خطاب به رهبر انقلاب، دائما از مردم سخن مي‌گويد اما راي مردم براي او همچون جريان فتنه سال ۸۸ تنها در صورتي که مقوم به قدرت رسيدن او باشد، ارزش دارد. وي در اين نامه، نظام اسلامي را به مهندسي انتخابات متهم مي‌کند، تهمتي که بارها و بارها از زبان جريان فتنه در مواقعي که شرايط قانوني را نداشته يا راي مردم را به دست نياورده عنوان شده، از جمله در انتخابات سال ۸۸ که شخص احمدي‌نژاد، خودش از سوي جريان فتنه متهم بود.


 نکته اينجاست که رهبر انقلاب چه در سال ۸۸ و چه انتخابات‌هاي قبل از آن، و بعد از آن همواره به حفظ شان و جايگاه دو رکن مهم «ساختارهاي انتخاباتي و آراي مردم» پايبند بوده‌اند و از هر دو دفاع کرده‌اند. احمدي‌نژاد، اگر دو دوره رئيس‌جمهور اين کشور بوده است، دقيقا به دليل حفظ حرمت و جايگاه دو رکن مهم «ساختارهاي انتخاباتي و آراي مردم» بوده است.


 شرمندگي روزنامه حامي دولت از آمار کاغذي جناب سخنگو


«ظاهرا بايد همان حرف اسحاق جهانگيري را اين‌بار خطاب به نوبخت تکرار کرد و گفت اين برادر عزيز يا شغل ايجاد نکرده، يا عدد و رقم متوجه نمي‌شود»!


روزنامه اصلاح‌طلب بهار ضمن نقد اظهارات سخنگوي دولت نوشت: سخنگوي دولت در تازه‌ترين وعده خود اعلام کرده که دولت در سال آينده بيش از يک ميليون و سيصد هزار شغل ايجاد خواهد کرد. بنابر آنچه خبرگزاري دولت از سخنان آقاي نوبخت منتشر کرده است، او مي‌گويد: «دولت قصد دارد سال آينده يک ميليون و 333 هزار فرصت شغلي ايجاد کند که از اين تعداد، 846 هزار شغل در اختيار فارغ‌التحصيلان دانشگاهها قرار خواهد گرفت».
محمدباقر نوبخت مدتي پيش نيز چنين وعده‌اي را مطرح کرده بود که در نشست خبري رئيس‌جمهور مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت. روحاني هنگام مواجه شدن با اين سوال با خنده‌اي که نشانه‌هايي از تعجب هم همراه آن بود رو به خبرنگار گفت: آقاي نوبخت قول دادند؟! خب از خودشان بپرسيد، توضيح دهند!


روزنامه اصلاح‌طلب بهار و از حاميان دولت طي گزارشي در اين‌باره مي‌نويسد: «رئيس دولت در ادامه توضيح مي‌دهد که اگر لايحه پيشنهادي دولت براي بودجه سال 1397 در مجلس تغييرات عمده‌اي پيدا نکند امکان ايجاد اين ميزان از شغل وجود دارد. نکته جالب توجه آن است که اظهارنظر تازه رئيس سازمان برنامه و بودجه مبني بر ايجاد يک ميليون و سيصد و سي و سه هزار شغل در سال 1397 پس از تصويب لايحه بودجه در مجلس مطرح شده است و مي‌توان گفت ديگر از آن قيدي که رئيس‌جمهور براي محقق ساختن اين وعده مطرح کرده، خبري نيست.


در روزهاي انتخابات 96 شاهد آن بوديم که رقباي سياسي حسن روحاني با مطرح کردن وعده‌هايي  همچون ايجاد يک ميليون و دويست هزار و يا يک ميليون و پانصد هزار شغل در هر سال در پي آن بودند که با شعارهايي عوام‌فريبانه راي مردم را به سمت و سوي خود جلب کنند. در آن مقطع زماني بسياري از کارشناسان اقتصادي بر اين نکته تاکيد مي‌کردند که چنين ايجاد شغلي اساسا با ساختار اقتصادي موجود امکان‌پذير نيست و اگر تمام شرايط هم مهيا باشد ساختار اقتصادي اجازه ايجاد شغل در اين ميزان بالا را نخواهد داد.


همان روزها بود که معاون اول رئيس‌جمهور خطاب به رقبايي که چنين وعده‌هايي مي‌دانند گفت: «ظرفيت اقتصاد مشخص است که چه مقدار شغل مي‌توان ايجاد کرد بنابراين کسي که بگويد چند ميليون شغل ايجاد مي‌کنم، معلوم است که مي‌خواهد مردم را فريب دهد. برخي مي‌گويند و شعار مي‌دهند که مي‌خواهند اين ميزان شغل ايجاد کنند، اين برادر عزيز يا شغل ايجاد نکرده يا عدد و رقم متوجه نمي‌شود.» حالا ظاهرا بايد همان نقد اسحاق جهانگيري را خطاب به نوبخت تکرار کرد و گفت: «اين برادر عزيز يا شغل ايجاد نکرده يا عدد و رقم متوجه نمي‌شود!»


براي فهم دقيق‌تر مطلب خوب است به ميانگين ميزان ايجاد اشتغال در چند دهه گذشته توجه کنيم که کمتر از پانصد هزار شغل در هر سال بوده است و حتي در بهترين شرايط نيز به عددي بيشتر از هشتصد هزار شغل نرسيده‌ايم؛ در نتيجه حتي اگر مسئولان دولتي معجزه‌گر هم باشند حداقل در سال 1397 و با توجه به پيش‌بيني‌هاي داخلي و بين‌المللي از وضعيت اقتصادي، به آن ميزان از ايجاد شغل نخواهيم رسيد. نکته آخر آنکه چنين وعده‌هايي که امکان تحقق آن وجود ندارد علاوه بر اينکه سبب مخدوش شدن وجهه دولت نزد مردم و سوءاستفاده رقباي سياسي مي‌شود، اعتماد جامعه را نيز به آمارهاي رسمي کشور خدشه‌دار مي‌کند. هنگامي که يکي از مسئولان ارشد اقتصادي دولت چنين بي‌محابا از اعداد نجومي ايجاد شغل سخن مي‌گويد که خود به خوبي به عدم امکان تحقق آن واقف است ديگر نمي‌توان انتظار داشت که شاهد اعتماد مردم به آمارهاي مثبت ارائه شده از سوي مراکز دولتي باشيم.»


مأموريت يگان سايبري اسرائيل شنود و رصد مردم ايران


روزنامه راي‌اليوم روز يکشنبه به نقل از منابع صهيونيستي نوشت: يگان اطلاعاتي - نظامي «اسرائيل» موسوم به «يگان 8200» ايران را مهم‌ترين رقيب و دشمن خود در جنگ سايبري و الکترونيکي مي‌داند.


راي‌اليوم افزود: يک افسر بلندپايه اطلاعات نظامي ارتش «اسرائيل» (هامان) که به نامش اشاره نشده در ديدار با شماري از تحليلگران و کارشناسان مطبوعات و رسانه‌هاي اسرائيلي گفت: چالش بزرگ يگان 8200، جمع‌آوري اطلاعات از ايران است که 80 ميليون جمعيت دارد و آنها  از نظر ايدئولوژي از رهبر اين کشور پيروي و عمل مي‌کنند.


وظايف اصلي يگان 8200، جمع‌آوري داده‌هاي مجازي، جاسوسي از ايميل‌ها و اطلاعات اينترنتي در کنار رمزگشايي از کدها است.


اين افسر صهيونيست همچنين گفت: در جنگ‌هاي آينده، «اسرائيل» با موشک‌هاي زمين به هوا و ساحل به درياي ساخت ايران، و پدافند هوايي آنها مواجه است.


وي افزود: يگان اطلاعاتي 8200 اطلاعات زيادي از قاچاق سلاح پيشرفته از سوريه به حزب‌الله لبنان که ايران در آن نقش دارد جمع‌آوري کرده است و از نزديک حضور نظامي ايران در سوريه را زير نظر دارد تا اطلاعات دقيقي  را در اين زمينه جمع‌آوري کند.


اين افسر صهيونيست اذعان کرد: ايران به لحاظ پيشرفت و رشد تکنولوژي از کشورهاي بزرگ در اين زمينه محسوب مي‌شود و اطلاعات نظامي «اسرائيل» ايران را دشمن سرسخت و گزينه دشوار براي خود در زمينه فناوري، تسليحاتي و جنگ سايبري مي‌داند و عقيده دارد جنگ سايبري با تهران نسبت به کشورهاي عربي متفاوت است.


به گفته وي: بسياري از نيروهاي اين يگان به زبان عربي و فارسي مسلط هستند و بيش از دو دهه گذشته به اسرائيل مهاجرت کرده‌اند و برخي از آنها ايراني‌الاصل هستند.


او گفت: بخش اطلاعات نظامي از مهم‌ترين بخش دستگاه اطلاعاتي اسرائيل محسوب مي‌شود و يگان 8200 در منشور نظامي يک يگان مرکزي است که ماموريت آن رهبري جنگ سايبري در ارتش را از طريق جمع‌آوري سيگنال‌ها و رمزگشايي کدها و تحليل آنهاست.


به گزارش اين روزنامه، «امير بوحبوط» تحليلگر نظامي پايگاه خبري صهيونيستي «واللا» گفت: ماموريت يگان 8200 جمع‌آوري اطلاعات از پروژه هسته‌اي ايران نيست بلکه تلاش براي فهم راهبرد جمهوري اسلامي ايران و شناخت دقيق جزييات فعاليت ايران در خاورميانه است.


راي‌اليوم افزود: منابع مطلع در تل‌آويو گزارش دادند که يگان 8200 که توسط يک سرهنگ اداره مي‌شود و سه ماموريت اصلي از جمله رصد، شنود، تصويربرداري و ارسال پارازيت را برعهده دارد.


راي‌اليوم نوشت: اين نوع ماموريت ابزارهاي الکترونيکي پيشرفته لازم دارد و «اسرائيل» همه امکانات صنايع نظامي و پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي الکترونيکي خود را در اختيار يگان 8200 قرار داده است.


در همين راستا «عمير رايبوبورت» سردبير سايت خبري صهيونيستي «اسرائيل ديفنس» گفت: اسرائيل ابزار فناوري و الکترونيکي خود را براي توسعه عمليات شنود در اختيار يگان 8200 قرار داده است و کامپيوترهاي پيشرفته اين يگان قادر به رصد پيام‌هاي مهم اطلاعاتي از طريق شنود ميليون‌ها تماس و ميلياردها کلمه هستند.


يواف ليمور تحليلگر نظامي اسرائيلي در گزارش خود درباره جاسوسي در شبکه‌هاي اجتماعي توسط اين يگان فاش کرد: از زمان شروع بهار عربي، يگان 8200 اقدام به رصد و پيگيري شبکه‌هاي اجتماعي که جوانان کشورها در آن فعاليت دارند به خصوص فيسبوک و توييتر پرداخت تا تصويري از تحولاتي که ممکن است در کشورها روي دهد به دست آورد.

خراسان

محکوميت 2 وزير پيشين توسط يک نهاد نظارتي


بر اساس گزارش جديد يک مقام مسئول به تعدادي از مديران اجرايي، اعلام شده حسب بررسي ها و گردش کار يکي از نهادهاي نظارتي، مشخص شده 2 تن از اعضاي کابينه در سال هاي گذشته که يکي از آن ها از مهم ترين وزراي اقتصادي دولت وقت بوده، به علت تخلف محکوم شده اند و اين محکوميت در تجديدنظر نيز تاييد شده که پس از اين مرحله، قرار است وفق مفاد قانوني، در صورتي که ثابت شود از ناحيه اين مسئولان، بدون سوء نيت ضرري به بيت‌المال وارد شده راي به جبران آن صادر شود.


هشدار سياسي درباره برگزاري برخي تورهاي ايراني


يک مقام مسئول با ارسال بخشنامه اي به تعدادي از مديران اجرايي، از آن ها خواسته است با توجه به اين که تقسيم بندي هاي سياسي همچون قبرس شمالي يا قبرس ترک نشين با سياست هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران منطبق نيست، برنامه ريزي و اجراي تور به اين منطقه مورد مناقشه ترکيه و قبرس مي تواند به ايجاد تنش در روابط کشورمان با ديگر کشورها منجر شود. به همين دليل، هرگونه اقدام در زمينه برگزاري تور به اين مقصد، مورد تاييد نيست و بايد متوقف شود.

ايران

کنايه آشنا به کيهان: به جاي فحاشي به آرشيو مراجعه فرماييد

پس از آنکه روزنامه کيهان در شماره روز دوشنبه خود با مطلب تمسخرگونه به نقد سخنان رئيس جمهوري درخصوص رابطه علم و دين پرداخت، مشاور فرهنگي رئيس جمهوري  به آن واکنش نشان داد. روحاني در آن همايش از برخي تقسيم بندي‌هاي نادرست در علوم انتقاد کرده و با تأکيد بر اينکه «قطعاً علم اسلامي و غيراسلامي شبيه همديگر است و تفاوتي ميان آنها وجود ندارد، بلکه اهداف فرق دارد»، گفته بود: «اينکه شما يک قرآن در داشبورد خودرو بگذاريد که خودروي اسلامي نمي‌شود.» کيهان اما در واکنش به اين سخنان در ستوني نوشت: «اين کدام آدم کج‌فهم و کم‌عقلي بوده که گفته است با گذاشتن يک جلد قرآن توي داشبورد ماشين، آن ماشين اسلامي مي‌شود؟!... تا حالا هيچ بني‌بشري چنين ادعاي بي‌پايه و اساسي نکرده است!» 

حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگي رئيس جمهوري در واکنش به «کيهان» در کانال تلگرامي خود نوشت: «به جاي فحاشي، به آرشيو مراجعه فرماييد.» وي افزود: «در سال 1386 ايده‌هايي بلندپروازانه در مورد توليد خودروي اسلامي با همکاري ايران، مالزي، اندونزي و ترکيه مطرح شد و وزير صنايع و مدير وقت ايران خودرو به عنوان پيشگامان اين طرح بزرگ امکان سنجي، زمانبندي و بودجه‌بندي آن را هم اعلام کردند. طرف‌هاي مالزيايي اين خبر را به شرح زير رسانه‌اي کردند: خودرويي با قبله‌نما و جايگاه قرآن و روسري.» آشنا ادامه داد: «زينال عابدين، مدير عامل شرکت ملي خودروسازي مالزي به شبکه ملي برناما مالزي اعلام کرده  اين کار که به پيشنهاد ايران انجام مي‌شود، شامل نصب تجهيزاتي در خودروها مانند قطب‌نماست که به وسيله آن بتوان جهت قبله را پيدا کرد و همچنين جايگاه‌هاي ويژه‌اي براي قرار دادن قرآن و روسري مي‌باشد.» وي افزود: «البته اين طرح هم به سرنوشت برخي  ديگر طرح‌هاي دولت محمود مبتلا شد ولي متأسفانه کيهان فرصت نقد و بررسي آن را نداشت.»

طلب مغفرت  آيت‌الله استادي براي برخي محکومين

آيت‌الله رضا استادي، دبير شوراي ‌عالي حوزه‌هاي علميه در مصاحبه‌اي از برخي کسان که به ناحق محکوم شده‌اند طلب مغفرت کرد.

به گزارش جماران،  آيت‌الله استادي گفت: «اوايل انقلاب به خيال انجام وظيفه به عنوان کار قضايي يا شبه‌قضايي به مسافرت به بندرعباس، سبزوار، تبريز و زنجان رفتم اما بعدها که به آن سفرها مروري داشتم، به اين نتيجه رسيدم که‌ اي‌کاش اين مأموريت‌ها را نمي‌پذيرفتم، محيط آرام نبود و گاهي تحت تأثير برخي سر و صداها کاري انجام مي‌شد، افرادي مانند حقير هم سابقه و خبرويت در برخورد با مسائل نداشتند و گاهي منافقان غيرمستقيم در بخشي از امور تحريک مي‌کردند که شايد برخي‌ها متوجه نبودند در هر حال بنده براي کساني که شايد به ناحق محکوم شدند و رنجي را تحمل کردند و... مدام طلب مغفرت مي‌کنم.»

حضور جوانفکر در دادسراي رسانه

علي اکبر جوانفکر  روز گذشته در دادسرا حضور يافت. به گزارش ايسنا، او به اتهام «انتشار مطالب خلاف واقع به قصد تشويش افکار عمومي»  به شعبه دوم  دادسراي فرهنگ و رسانه احضار شده بود.

آرمان

در جلسه مجمع چه گذشت؟

هيات عالي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام صبح روز سه شنبه ۸ اسفندماه به رياست آيت الله هاشمي شاهرودي تشکيل جلسه داد. در ادامه جلسه قبل هيات عالي نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، باقي‌مانده بودجه سال ۹۷ مصوب مجلس شوراي اسلامي براي تطبيق با سياست هاي کلي نظام مورد بحث و بررسي قرار گرفت . در جلسه ديروز پس از قرائت گزارش کميسيون نظارت ، ديدگاه هاي موافق و مخالف اعضاي هيات عالي مطرح و پس از توضيحات رييس سازمان برنامه و بودجه کشور، با رأي اعضا، ۶ بند از مصوبات مجلس مغاير سياست‌هاي کلي نظام، تشخيص داده شد. براساس اين گزارش پس از تصويب مغايرتِ بندها و تبصره‌ها و بررسي انطباق بودجه با عناوين و سر فصل‌هاي سياست‌هاي کلي نظام، نظر مجمع به شوراي نگهبان اعلام خواهد شد.

سفر وزير خارجه فرانسه به ايران

«ژان ايو لودريان»، وزير اروپا و امور خارجه فرانسه در تاريخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) نمايشگاه «موزه لوور در تهران- گنجينه مجموعه‌هاي ملي فرانسه» را در حضور «ژان لوک مارتينز»، رئيس موزه لوور، در موزه ملي ايران افتتاح خواهد کرد.

همچنين در اين نمايشگاه آثاري چون «مجسمه پاديمائس با لوح هروس در دست» اثري از مصر باستان قرن چهارم قبل از ميلاد مسيح و يا «مينرو» اثري از قرن دوم بعد از ميلاد مسيح که نمونه‌اي بسيار بارز از مجسمه‌سازي روم باستان است، به نمايش در مي‌آيد. بر اساس اين گزارش در ۲۷ مارس سال جاري (۶ خرداد ۱۳۹۷)، در موزه لوور لانس، نمايشگاه مهمي از هنر دوره قاجار به نام «امپراطوري گل‌هاي سرخ شاهکارهايي از هنر ايراني قرن نوزدهم» بر پا خواهد شد.

اظهارات تازه عارف درباره حصر

رئيس شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تاکيد کرد: اميدوارم هر چه زودتر مساله حصر که باعث چالش‌هايي درون خانواده انقلاب شده، حل شود. محمدرضا عارف در توئيتر خود نوشت: نقش و سهم آقايان در انقلاب غيرقابل انکار است. هر دوي اين عزيزان يک عقبه قوي در انقلاب دارند. اميدوارم هر چه زودتر مساله حصر که باعث چالش‌هايي درون خانواده انقلاب شده، حل شود.

وارد گفت‌وگوي آبي شويم

رئيس همايش ملي ديپلماسي آب و فرصت‌هاي هيدروپليتيک غرب آسيا با اشاره به اهميت موضوع آب ميان ايران و کشورهاي همسايه گفت: ما نمي‌خواهيم در اين حوزه کار به قدرت سخت و نظامي بکشد و بايد از قدرت نرم و ديپلماسي به يک تعامل مشترک برسيم.

سردار سيد يحيي صفوي با بيان اينکه ممکن است مساله کمبود منابع آبي به تعامل يا چالش ميان کشورها تبديل شود، اظهار کرد: ما در ايران با ۱۲ کشور همسايه آب‌هاي مشترک داريم که هم مي‌تواند عامل تعامل باشد و هم تنش. وي افزود: ۹۰ درصد آب ما صرف کشاورزي مي‌شود که الگوي آن را بايد اصلاح کرد. وي ادامه داد: ما بايد با کشورهايي مثل عراق و افغانستان و ... در اين خصوص وارد گفت‌وگو شويم. صفوي گفت: يکي از پروژه‌هاي مهم درخصوص آب منطقه، پروژه گات است که صهيونيست‌ها سرمايه گذاري قابل توجهي در آن کرده‌اند.

شکايت ابتکار از رسانه‌هاي دلواپس

معصومه ابتکار رئيس پيشين سازمان حفاظت محيط‌زيست در کانال تلگرامي نوشت:«رسانه‌هاي خاص در قضيه پرونده مربوط به نفوذ در ميان سازمان‌هاي غيردولتي از سکوت اينجانب براي احترام به دستگاه قضايي سوء استفاده کرده‌اند. آن‌ها هر روز اتهاماتي مبني بر ارتباط با متهم جاسوسي دو تابعيتي مطرح مي‌کنند.

مجوز فعاليت‌هاي فرد مورد نظر در سال هاي ۸۷ و ۹۱ صادر شده که نه در زمان دولت اصلاحات و نه در زمان دولت اعتدال بوده است. هيچ ارتباط فردي، تشکيلاتي و سازماني طي دوره‌هاي مديريتي اينجانب با اين فرد وجود نداشته است». برخي رسانه‌ها ابتکار را به ارتباط با کاووس سيدامامي، استاد دانشگاهي که در زندان اوين درگذشت، متهم کرده‌اند.

آخرين وضعيت پرونده پلاسکو

رئيس کل دادگستري استان تهران در خصوص آخرين وضعيت پرونده مقصران حادثه پلاسکو گفت: پرونده هنوز در دادسرا بوده و تحقيقات مفصل و کارشناسي‌هاي متعددي انجام شده است.

غلامحسين اسماعيلي افزود: در رابطه با جانباختگان، مالباختگان اين حادثه و نيز در ارتباط با اصل وقوع حادثه و کساني مانند نهادها و بخش‌هاي مختلف در بروز حادثه که کارشناسان سهمي براي قصور و تقصير آن‌ها قايل هستند، کارشناسي مفصلي انجام شده است. وي اظهارکرد: پرونده مراحل نهايي را طي مي‌کند و هنوز در دادسرا قرار دارد.

87 امضا براي اعاده اموال نامشروع مسئولان

نماينده نجف آباد از جمع آوري بيش از 87 امضا براي طرح دو فوريتي اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد. ابوالفضل ابوترابي درباره تهيه و تدوين طرح دو فوريتي اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس‌ گفت: براي مبارزه با اشرافي‌گري که خواسته و مطالبه جدي مردم است، نياز بود خوني تازه در رگ‌هاي انقلاب به جريان افتد و مردم انتظار دارند که حرکت انقلابي از نمايندگان سر بزند.

نماينده نجف آباد در مجلس ادامه داد: اين طرح در حوزه مبارزه با اشرافي گري و فساد مالي که گريبانگير برخي مسئولان شده و همچنين براي حفظ حقوق و بازسازي اعتماد مردم تدوين شده است. وي تصريح کرد: بر اساس اين طرح هياتي پنج نفره که دو نفر از آنها نمايندگان مجلس(به عنوان ناظر) هستند، اموال مسئولان، خانواده آنان از جمله همسر و فرزندان آنها که پس از انقلاب داراي مقام و سمت بودند و به صورت نامتعارف از رانت هاي آن استفاده کرده و صاحب ثروت شده‌اند، مورد بررسي قرار مي گيرد.

ضرورت تشکيل دو مجلس در کشور

عضو هيات رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تشکيل دو مجلس در کشور را ضروري دانست وگفت: با تشکيل دو مجلس يکي به قانون‌گذاري و تهيه و تصويب طرح ها و لوايح مي‌پردازد و مجلس ديگر مشکلات و مسائل مردم در استان ها را پيگيري مي کند.

محمد جواد جمالي از پيشنهاد تعدادي از نمايندگان براي تشکيل دو مجلس در کشور خبر داد و اظهار داشت: حدود 28 سال از آخرين بازنگري قانون اساسي مي گذرد و امروز نياز به بازنگري در اين قانون احساس مي شود. وي افزود: با توجه به مشکلات اساسي مردم، تنها يک مجلس در کشور کافي نيست و نياز است که ما مجلس ديگري داشته باشيم. پيشنهاد ما اين است که با تشکيل مجلسي مسائل مربوط به قانون‌گذاري و بررسي لوايح و طرح ها انجام شود و مسائل مربوط به حل و پيگيري مشکلات مردم در مجلس پيگيري شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html