پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229244
هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال دربي ۸۶؛ نمايش فرهنگ و فوتبال ايراني مقابل چشمان رئيس فيفا/ قهرماني پرسپوليس يا برد استقلال؟
تاریخ انتشار : 1396/12/09 09:18:57
نمایش : 1689
حساس‌ترين ديدار باشگاهي قاره آسيا روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادي بين دو تيم استقلال و پرسپوليس و با حضور جياني اينفانتينو برگزار مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از فارس، روز پنجشنبه ساعت 15:45 سوت بازي دو تيم استقلال و پرسپوليس به صدا در مي‌آيد و يکي از برترين مسابقات باشگاهي فوتبال ايران، آسيا و جهان آغاز مي‌شود.

پرده اول؛90 دقيقه هيجان مثبت و لذت بردن از فوتبال

ديدار استقلال و پرسپوليس تقريبا براي همه مردم از هر قشر و هر سني مهم است. از روزها قبل هواداران دو تيم براي هم کري‌ مي‌خوانند. ساعت‌ها راديو و تلويزيون براي اين بازي برنامه‌ مي‌سازد و چندين هزار کلمه در مورد اين مسابقه در شبکه‌هاي اجتماعي، خبرگزاري‌ها، روزنامه‌ها و ...در موردش مطلب مي‌نويسند.

هواداران دو آتشه تيم‌ها گاهي تا مرز سکته قلبي هم پيش مي‌روند. اين مسابقه سراسر هيجان است و اگر فرهنگ لذت بردن از فوتبال را بلد شويم مي‌توانيم از اين 90 دقيقه بازي دو تيم بي‌نهايت استفاده کنيم و هنجارهاي زيبايي را در ورزشگاه و حتي جامعه به نمايش بگذاريم اما افسوس که گاهي شرايط جور ديگري رقم مي‌خورد. هيجان مثبت فوتبال را برخي با جنگ و دعوا اشتباه مي‌گيرند و انگار خون به مغزشان نمي‌رسد که دوست و فاميل خود را به چشم يک دشمن نه رقيب نگاه مي‌کنند!

پرده دوم؛ بزرگترين دربي آسيا و محروميتي ناجوانمردانه

اين مسابقه بدون تعارف حساس‌ترين مسابقه باشگاهي قاره پهناور آسياست. حداقل در خاورميانه هيچ مسابقه باشگاهي نيست که ميليو‌ن‌ها نفر بيننده تلويزيوني داشته باشد و 100 هزار نفر هم به ورزشگاه بکشاند اما ديدار استقلال و پرسپوليس اينگونه است.

دو تيم بزرگ و پرطرفدار قاره آسيا و ايران که سرمايه ملي و اجتماعي ما محسوب مي‌شوند اين دو باشگاه‌ها مدتي است که به دليل رفتارهاي سياسي کنفدراسيون فوتبال آسيا از ميزباني در ورزشگاه آزادي در ليگ قهرمانان آسيا مقابل حريفان سعودي محرومند. پنجشنبه اما يک فرصت تاريخي براي استقلال و پرسپوليس است تا بتوانند مقابل چشمان رئيس فيفا هيجان مثبت فوتبال ايراني و فرهنگ غني ايراني - اسلامي خود را به نمايش بگذاريم.

پرده سوم؛ نمايش عشق به فوتبال

حضور اينفانتينو بهترين فرصت است تا بالاترين مقام اجرايي فوتبال جهان از نزديک اين شور و اشتياق و علاقه به فوتبال را در ايران احساس و با گوشت و پوستش عشق مردم ايران به فوتبال را لمس کند. بنابراين فارغ از هر نتيجه‌اي که در اين مسابقه رقم بخورد بازيکنان، مربيان و هواداران دو تيم بايد ابتدا رفتاري حرفه‌اي از خود به نمايش بگذارند تا بتوانيم به شخص اول فوتبال جهان با رفتارمان بفهمانيم که محروميت تيم‌هاي ايراني از ميزباني از سعودي‌ها به خاطر نا امني يک بازي پليد سياسي است و ايران يکي از امن‌ترين کشورهاي جهان است و اميدواريم رئيس فيفا بعد از حضور در دربي تهران به عنوان تماشاگر نظرش نسبت به فوتبال ايران کاملا مثبت شود و بتواند محروميت‌هاي ناجوانمردانه استقلال و پرسپوليس را لغو کند.

پرده چهارم؛ شرايط فني

از نظر فني وضعيت دو تيم بسيار نزديک بهم شده است. استقلال با وينفرد شفر فوتبالي زيبا و تماشاگر پسند ارايه مي‌کند و توانسته خود را به رده سوم جدول ليگ برتر برساند. اين تيم مقابل الهلال عربستان هم در ليگ قهرمانان پيروز شد. با اين حال پيروزي در اين مسابقه بيشتر براي آبي پوشان حکم اعاده حيثيت را دارد آنها مي‌خواهند از اعتبار فوتبال‌شان دفاع کنند و نشان بدهند که اکنون تبديل به يکي از بهترين و منسجم‌ترين تيم‌هاي ايران و آسيا تبديل شده اند. سه امتياز اين بازي البته براي استقلال مهم است و مي‌تواند اين تيم را به نايب قهرماني  اين فصل بيش از گذشته اميدوار کند. استقلال ميزبان اين مسابقه است اما سکوهاي ورزشگاه بين تماشاگران دو تيم قرار است مساوي تقسيم شود.

پرسپوليس هم قبل از اين بازي قهرماني‌اش در ليگ برتر تقريبا مسجل شده و کافي‌ است سه امتياز ديگر بگيرد تا قرمزپوشان به طور رسمي براي دومين مرتبه قهرمان ليگ برتر شوند. هواداران و بازيکنان پرسپوليس  وحتي خود برانکو هم دوست دارد دومين قهرماني‌شان در ليگ برتر همزبان با پيروزي مقابل حريف سنتي خود رقم بخورد. برانکو وعده داده که سورپرايز ويژه اي براي اين بازي دارد اما شفر با تلخندي گفته شايد سورپرايز او حضور در ميهماني شام رئيس فيفاست!

به هر حال وضعيت دو تيم اگرچه از نظر امتيازي در جدول فاصله زيادي دارد اما استقلال در هفته‌هاي اخير از نظر فني رشد چشمگيري داشته است. همين مساله مي‌تواند جذابيت دربي را دوچندان کند. پرسپوليس 10 گل بيشتر از استقلال زده اما فقط 4 گل کمتر از  آبي پوشان دريافت کرده است.

پرده پنجم؛ دربي گل‌دار!

حضور دو مهاجم خارجي به نام منشا نيجريه‌‌اي و تيام سنگالي در دو تيم مي‌تواند نويد بخش گلزني در اين دربي باشد. بخصوص اينکه علي عليپور مهاجم 17گله پرسپوليس در صدر گلزنان ليگ برتر هم در اين بازي حضور دارد. خط دفاع  و دروازه‌بان‌هاي دو تيم شرايط سختي را تجربه خواهند کرد.

خط هافبک استقلال البته روي کاغذ شرايط بهتري دارد. سرور جباروف ، اميد ابراهيمي ، فرشيد اسماعيلي و  داريوش شجاعيان به خوبي باهم هماهنگ شده‌اند و همديگر را حمايت مي‌کنند. در پرسپوليس هم محسن ربيع‌خواه، کم اشتباه و دونده است. کمال کاميابي‌نيا بايد برنده جنگ‌هاي تن به تن باشد. وحيد اميري هم يکي ديگر از بازيکن تاثيرگذار پرسپوليس در اين بازي خواهد بود.

سيدمهدي رحمتي قطعا درون دروازه استقلال قرار مي‌گيرد زيرا حسيني محروم است در آنسوي ميدان هم احتمالا عليرضا بيرانوند سنگربان اول سرخپوشان خواهد بود.

پرده ششم داوري؛ قضاوت بهترين داور آسيا

حضور عليرضا فغاني بهترين داور فوتبال ايران و آسيا باعث مي‌شود که بازيکنان دو تيم با رويي باز تصميم‌هاي اين داور بين‌المللي فوتبال کشورمان را بپذيريند. فغاني پيش از اين هم دربي را قضاوت کرده بود و کاملا با جو اين بازي آشناست. فغاني مي‌تواند با قضاوت خوب اين بازي بزرگ گام بلندي براي رسيدن به قضاوت در جام جهاني 2018 روسيه بردارد.

پرده هفتم ؛ قهرماني پرسپوليس يا برد استقلال؟

اگرچه برد در دربي به اندازه يک جام قهرماني ارزشمند است اما اميدواريم هر نتيجه‌اي که در اين بازي رقم بخورد هواداران دو تيم فرهنگ بالاي ايراني - اسلامي را به نمايش بگذارند و بدانند که فوتبال برد و باخت دارد  ونتيجه بازي را بپذيرند ، اگر پرسپوليس برنده شد و به مقام قهرماني رسيد دنيا براي استقلالي‌ها به آخر نرسيده و آنها هم در اين فصل فيناليست جام حذفي هستند و در آستانه گرفتن جام قهرماني، اگر پرسپوليس هم بازنده شد بازهم فرصت براي رسيدن به قهرماني را دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html