پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229243
پشت پرده واردات داروهاي خارجي توسط يک شرکت خاص!/ فشار دولتي ها براي انحصار واردات دارو
تاریخ انتشار : 1396/12/09 09:17:39
نمایش : 1454
قاضي پور گفت: در حال حاضر اقدامات هيأت امناي صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران خيانتي به توليد داخلي در کشور است و در شرايطي که کارگران زيادي مي توانند از طريق توليد اين داروها شغل داشته باشند و همچنين سرمايه کشور از کشور خارج نشود، شاهد واردات دارو از کانال اين هيأت امنا هستيم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نادر قاضي پور، عضو فراکسيون کارگري مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخير وزير بهداشت مبني بر اينکه تامين اجتماعي بايد از بنگاه‌داري دست برداشته و محرومين جامعه تحت پوشش خود را را شناسايي و از آنها حمايت کند گفت: فراکسيون کارگري مجلس از اين اظهارات آقاي قاضي زاده هاشمي حمايت مي کند.

وي در ادامه افزود: پيشنهاد ما اين است که تامين اجتماعي را با قيمت مناسب و نرخ روز در بورس واگذار کرده و بعد از واگذاري با قيمت مناسب پول نقد آن در بانکي دولتي سرمايه گذاري شده و در نهايت از سود حاصل از اين پول از مستمري بگيران اين صندوق حمايت هاي مالي صورت بگيرد.

عضو فراکسيون کارگري مجلس همچنين گفت: آقاي قاضي زاده هاشمي اگر به فکر بيماران است بايد هيأت امناي صرفه جويي ارزي در وزارت بهداشت را منحل کند چرا که اين مکان حياط خلوتي براي واردات انواع داروها شده است که امکان توليد داخلي همه اين داروها در کشور وجود دارد.

قاضي پور عنوان کرد: در حال حاضر اقدامات هيأت امناي صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران خيانتي به توليد داخلي در کشور است و در شرايطي که کارگران زيادي مي توانند از طريق توليد اين داروها شغل داشته باشند و همچنين سرمايه کشور از کشور خارج نشود، شاهد واردات دارو از کانال اين هيأت امنا هستيم.

وي با بيان اينکه واردات انحصاري دارو در اختيار هيأت امناي صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران قرار گرفته است عنوان کرد: سالانه ارز زيادي از کشور به خاطر اين واردات انحصاري خارج مي شود اما اين هيأت بدون پرداخت هيچگونه عوارض و بيمه اي داروهايي را وارد مي کنند که توان توليد آن در داخل کشور وجود دارد.

عضو فراکسيون کارگري مجلس با بيان اينکه اسناد لازم در اين خصوص وجود دارد تصريح کرد: اميدواريم قوه قضاييه به سرعت به اين پرونده ورود کرده و دست اين افراد را از رانت اختصاصي واردات دارو کوتاه کند؛ هرچند تغييراتي در سازمان غذا و دارو رخ داد اما فشارهاي زيادي از جناح هاي مختلف و افراد دولتي به فرد جديد جهت اعطاي مجوز واردات وارد شده و وي را تا مرز استعفا پيش برده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html