پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229236
روسيه به دنبال پايان دادن به سلطه دلار آمريکا بر بازار جهاني/ ذخاير طلاي روسيه از چين نيز بيشتر شد
تاریخ انتشار : 1396/12/08 09:53:43
نمایش : 1321
ماه گذشته ميلادي بانک مرکزي روسيه ۲۰ تن طلا خريداري کرد و حجم ذخاير طلاي اين کشور را ۱۸۵۷ تن رساند، هم‌اکنون حجم ذخاير طلاي روسيه از چين نيز بيشتر شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راشاتودي، از ماه مارس سال ۲۰۱۵ روسيه بهطور مداوم حجم ذخاير طلاي خود را افزايش داده است. ماه گذشته ميلادي اين کشور شمال درياي خزر ۲۰ تن طلا خريد و حجم ذخاير خود را به ۱۸۵۷ تن رساند.

بر همين اساس هم‌اکنون روسيه در جمع ۵ کشور با بيش‌ترين حجم ذخاير طلا در جهان است و قصد دارد در اين زمينه به سلطه دلار آمريکا پايان دهد.

حجم ذخاير طلاي چين در حال حاضر ۱۸۴۳ تن برآورد مي‌شود. طي ۱۵ سال گذشته مسکو و پکن به شدت به دنبال خريد طلا و افزايش ذخاير طلاي خود بودند تا وابستگي خود به دلار آمريکا را از بين ببرند.

رونان منلي، کارشناس مؤسسه بوليون استار سنگاپور، گفت: هم روسيه و هم چين اقدام خود در راستاي افزايش ذخيره طلاي خود را رسانه‌اي کرده و به طور رسمي اعلام کردند که طلا را به عنوان يک دارايي پولي استراتژيک محسوب مي‌کنند. اين دو کشور به هيچ‌وجه در اين زمينه محرمانه عمل نکردند و اين در حالي است که آمريکا دقيقاً برعکس آن را انجام داده و در تلاش است تا نقش طلا به عنوان دارايي ذخيره پولي را کم‌رنگ کنند.

آمريکا مدعي است که ۸۱۳۴ تن طلا ذخيره کرده است که به گفته منلي تأييد اين ادعا غيرممکن است.

وي معتقد است کل داستان درباره ذخاير طلاي آمريکا محرمانه و مبهم است و تاکنون هيچ ناظر مستقلي بر ذخاير طلاي آمريکا نظارت نداشته است.

بانک مرکزي فدرال نيويورک و سازمان MINT آمريکا که مسئوليت نظارت بر ذخاير طلا و همچنين ضرب سکه را در آمريکا برعهده دارد به هيچ کس اجازه نمي‌دهند که از ذخاير طلاي آمريکا بازديد کرده و يا آنها را از لحاظ کمي و کيفي بررسي کنند.

آلمان دومين ذخاير بزرگ طلا در جهان را در اختيار دارد و حجم ذخاير اين کشور ۳۳۷۴ تن برآورد مي‌شود اما مشکل اينجاست که بازهم بخش قابل توجهي از ذخاير طلاي آلمان در آمريکاست.

سال گذشته ميلادي بوندس بانک آلمان اعلام کرد اين کشور از زمان جنگ سرد تاکنون تنها توانسته ۶۷۴ تن از ذخاير طلاي خود را از پاريس و نيويورک بازگرداند.

در حال حاضر ۵۰ درصد از ذخاير طلاي آلمان در فرانکفورت و مابقي آن در لندن و نيويورک است.

صندوق بين‌المللي پول نيز با دارا بودن ۲۸۱۴ تن طلا سومين دارنده طلا در جهان است و فرانسه نيز چهارمين حجم طلاي ذخيره‌شده در جهان را دارد.

بانک مرکزي روسيه حجم خريد طلاي خود را به دو برابر افزايش داده و قصد دارد از طريق بالا بردن ذخاير شمش طلاي خود به دستور پوتين مبني بر کاهش آسيب‌پذيري اقتصاد اين کشور نسبت به تحولات ژئوپلتيک جامه عمل بپوشاند. حجم ذخاير طلاي روسيه از سال ۲۰۰۰ ميلادي تاکنون به ۵ برابر افزايش يافته است.

روسيه هم اکنون سومين توليدکننده طلا در جهان محسوب شده و دوسوم کل طلاي توليدي اين کشور توسط دولت و از بانک‌هاي محلي خريداري مي‌شود.

کرملين به طلا به عنوان يک پناهگاه در زمان بحران‌هاي ژئوپلتيکي نگاه مي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html