پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229223
استقلال و شفر در کوره فولاد/ پرسپوليس به فکر جبران شکست آسيايي
تاریخ انتشار : 1396/12/05 09:47:30
نمایش : 1673
در دومين روز از هفته بيست و چهارم ليگ برتر چهار تيمي که از ليگ آسيا بازگشته‌اند مقابل حريفان خود به ميدان مي‌روند. در اين بين سخت ترين بازي براي استقلال است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هفته بيست و چهارم ليگ برتر را با ۴ بازي به پايان مي رسد که طي آن ذوب آهن ميزبان پديده است، تراکتورسازي در جم به مصاف پارس جنوبي مي‌رود، فولاد از استقلال پذيرايي مي کند و در آخرين ديدار امروز پرسپوليس و استقلال خوزستان در تهران با هم ديدار مي کنند.

* ذوب آهن - پديده
شاگردان امير قلعه نويي به تازگي از يک پيروزي شيرين و با ارزش آسيايي بازگشته اند و براي حفظ موقعيت خود در رده دوم جدول به ظاهر روي کاغد کار سختي در پيش ندارند. آنها با تيم پر فراز و نشيبي به اسم پديده بازي دارند که روند اين تيم اصلا ثبت نيست و از پيش نمي‌توان خيلي روي نتايج اين تيم پيش بيني لازم را انجام داد.

شاگردان قلعه نويي بعد از آن که در ليگ برتر به رده دوم جدول رسيدند يک پيروزي با ارزش هم در ليگ قهرمانان آسيا به دست آوردند تا براي حفظ جايگاه شان در رده دوم جدول انگيزه زيادي داشته باشند. ذوب آهن يکي از بهترين گلزنان ليگ برتر را در اختيار دارد. مرتضي تبريزي حتي اگر شانسي براي آقاي گلي نداشته باشد، با ۱۰ گل زده در کنار محمد قاضي براي کسب عنوان دومين گلزن برتر ليگ رقابت مي کند. استنلي کي روش مهاجم تازه وارد اين تيم هم ۵ بار در ليگ برتر گلزني کرده تا همراه با تبريزي ذوب آهن را را صاحب يک خط حمله خطرناک کرده باشد.

محمد قاضي هم در تيم پديده با ۱۰ گل در کنار مرتضي تبريزي در جدول گلزنان قرار دارد  رقابت بين اين دو تيم را مي توان به نوعي رقابت بين تبريزي و قاضي در جدول گلزنان هم دانست. 

زمزمه هايي مبني بر کسر دومين ۶ امتياز از پديده هم وجود دارد که اگر اي اتفاق بيفتد آنگاه به شکلي جدي اين تيم با خطر سقوط به ليگ يک مواجه مي شود. حتي اگر اين موضوع قطعي هم نباشد باز هم مي تواند روي روحيه بازيکنان تيم پديده تاثير گذار باشد.

* پارس جنوبي - تراکتورسازي
ضعيف ترين تيم ايراني در آسيا با ۲ شکست و بعد از ۲ بازي خارج از خانه، بايد در ديداري نفس گير در شهر جم به مصاف پارس جنوبي برود. تراکتورسازي در ليگ برتر در حاشيه امنيت قرار دارد و دغدغه اي براي سقوط کردن ندارد و آنها بهترين فرصت را دارند تا با ساغلام براي فصل بعد ساخته و پرداخته شوند. تيم تبريزي در صورت شکست در اين بازي از رده دهم پايين تر نمي‌آيد اما در صورت پيروزي ممکن است با دو رده صعود به جايگاه هشتم دست پيدا کند.

پارس جنوبي هم بعد از هفته‌ها نبردن سرانجام اين طلسم را مقابل پديده در هفته بيست و سوم گذشت تا جلوي رشد منفي اين تيم در جدول گرفته شود. شاگردان تارتار اميدوارند در اين بازي پيروز شده و لااقل حضورشان در رده‌هاي بالاي جدول را تثبيت کنند.

* فولاد - استقلال
فولاد و استقلال هر کدام با يک غايب مقابل هم قرار مي گيرند. فولادي ها ميلاد بدرقه و استقلالي ها هم پژمان منتظري را به دليل مصدوميت براي اين بازي در اختيار ندارند. استقلالي ها با يک پيروزي شيرين و با ارزش مقابل الهلال در آسيا قدم به اين ميدان مي گذارند. شاگردان شفر حالا نه مشکل گزن دارند و نه مشکل گلزني. آنها در ليگ برتر و ليگ آسيا خوب گل مي زنند و تنها تيم ايراني صدر نشين در اين مسابقات هستند. 

اين در حالي است که فولاد خوزستان تيم رده سوم جدول در هفته هاي اخير با مشکلات داخلي مواجه شده است و تنش هاي موجود اين تيم و به خصوص سرمربي آن را رنج مي دهد. فولادي ها بعد از هفته هاي زياد نباختن بالاخره رنگ شکست را ديدند. آن هم در يک ديدار معوقه مقابل پيکان. شاگردان پورموسوي حالا و به دليل تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن رده دوم جدول را هم از دست داده اند و قطعا تمايل ندارند تا سقوط بيشتر در جدول را تجربه کنند. 

شفر براي اولين بار مقابل فولاد روي نيمکت استقلال نشست و کارش را با آبي پوشان با اين تيم آغاز کرد. قطعا شفر نمي‌خواهد فولاد اولين تيمي باشد که رفت و برگشت نتوانسته بر آن پيروز شود.

* پرسپوليس - استقلال اهواز
قابل پيش بيني ترين نتيجه اين بازي مي تواند منجر به نزديک شدن بيش از حد پرسپوليس به قهرماني اين فصل و سوق پيدا کردن استقلال خوزستان به سمت و سوي سقوط به ليگ يک باشد. پرسپوليس براي عملي ساختن روياي قهرماني زودهنگام تنها ۶ امتياز نياز دارند. شاگردان برانکو که به تازگي يک شکست سنگين آسيايي را تجربه کرده اند بايد براي به فراموشي سپردن آن خاطره يک پيروزي با ارزش مقابل استقلال خوزستان که خود در معرض سقوط به ليگ يک است به دست آورند.

همه آمارهاي ليگ برتر در اختيار پرسپوليس است. بهترين خط حمله، بهترين خط دفاع، بهترين گلزن، بيشترين برد و کمترين باخت. شاگردان برانکو دوست ندارند بعد از شکست آسيايي آمارهاي خوب شان در ليگ با خطر مواجه شود. آنها با يک ريکاوري کامل در خانه از آبي پوشان اهواز پذيرايي مي کنند.

برنامه بازي هاي باقي مانده از هفته بيست و چهارم به شرح زير است:

شنبه ۵ اسفند ۹۶‏
* ذوب‌آهن اصفهان - پديده خراسان، ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۵:۳۰
داور:
 محمدرضا اکبريان کمکها:  سجاد طوري – قهرمان نجفي – عليرضا حيدرپناه ناظر: ابوطالب طاهريان

* پارس جنوبي جم - تراکتورسازي تبريز، ورزشگاه تختي جم بوشهر- ساعت ۱۵:۳۰
داور:
 علي صفايي کمکها:  هادي طوسي – مهدي شفيعي – جواد محمدي ناظر: رسول فروغي

* فولاد خوزستان - استقلال تهران، ورزشگاه غدير اهواز- ساعت ۱۶
داور: 
بيژن حيدري کمکها:  عليرضا ايلدروم – مهدي الوندي – اميد سعيدفر ناظر: مسعود مرادي

* پرسپوليس - استقلال خوزستان، ورزشگاه آزادي تهران- ساعت ۱۸:۳۰
داور:
 کوپال ناظمي کمکها:  محمدرضا ابوالفضلي – محمد راهي – علي اصغر مومني ناظر: مسعود عنايت

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html