پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229222
ترامپ: ايران مرگ بر آمريکا مي‌گويد؛ چرا بايد برجام را تاييد کنم؟
تاریخ انتشار : 1396/12/05 09:44:38
نمایش : 1368
دونالد ترامپ در کنگره محافظه‌کاران آمريکا ضمن تکرار ادعاهاي ضد ايراني، دلخوري خودش را از اينکه ايراني‌ها، «مرگ بر آمريکا» مي‌گويند، ابراز کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رئيس‌جمهور آمريکا در نشست کميته محافظه کاران آمريکايي حاضر شد.

دونالد ترامپ در ابتداي سخنراني خود از دستاوردهاي دولتش در مدت زمان حضور در کاخ سفيد سخن گفت و به «محافظه کار» بودن خود و دولتش افتخار کرد.

او سپس به موضوع اصلاح قانون ماليات و «توليد مشاغل بسيار زياد» در آمريکا پرداخت.

در همين بين بود که سر و صداي زيادي در محل کنفرانس محافظه کاران برپا شد. سپس مشخص شد که فردي در مخالفت با مواضع دونالد ترامپ شروع به سر و صدا کرد.

مقام‌هاي برگزار کننده اين نشست، فرد مذکور را از سالن بيرون بردند.

ترامپ در واکنش به اين حاشيه، خطاب به رئيس کميته برگزار کننده گفت که «اين فرد جطور خود را به نشست رسانده است؟»

رئيس‌جمهور آمريکا خطاب به اين فرد معترض، او را «وابسته به رسانه‌هاي اخبار جعلي» خواند.

او با اشاره به انتخابات آتي کنگره آمريکا، از همه هواداران جمهوريخواه و محافظه کاران خواست با حرارت و شوق زياد وارد صحنه انتخابات شوند چرا که اگر اين کار را نکنند، مخالفان «متمم دوم قانون اساسي آمريکا»، اين حق را از شما خواهند گرفت.

اشاره او به قانون آزادي حمل سلاح در آمريکا بود و در واقع بار ديگر مخالفت خود را با اصلاح قانون آزادي سلاح تکرار کرد.

حمايت او از متمم دوم قانون اساسي آمريکا در حالي مطرح شده که به دنبال حمله مسلحانه مرگبار در فلوريدا، درخواست‌هاي زيادي در آمريکا براي اصلاح قانون حمل سلاح مطرح شده است.

ترامپ در ادامه با دفاع از موضع دولتش در خروج از توافق بين‌المللي آب و هوايي پاريس، اين توافق را «فاجعه بار» و «کُشنده اشتغال در آمريکا» خواند.

رئيس‌جمهور آمريکا با دفاع از مواضع اقتصادي دولتش و تاثير خروج واشنگتن از توافق پاريس مدعي شد که از زمان آغاز به کار دولت او، «سرمايه‌گذاري‌ها در آمريکا به شدت افزايش يافته و مشاغل زيادي ايجاد شده است».

ترامپ به موضوع ايران هم اشاره کرد و ادعاهايي عليه ايران و توافق هسته‌اي ايران مطرح کرد.

او گفت: «ما توافق فاجعه‌بار و يک‌جانبه هسته‌اي با ايران را تاييد نکرديم. ايران مرگ بر آمريکا مي‌گويد. چطور پايبندي آنها را (به برجام) تاييد کنم؟»

وي افزود که «ما اين وضع در هم و برهم(درباره برجام) را تاييد نکرديم. آنها با ما رفتار بدي مي‌کنند».

رئيس‌جمهور آمريکا افزود: (جان) کري شايد بدترين مذاکره کننده باشد و البته خود شخص اوباما».

ترامپ در ادامه سخنرانيش درباره دستاوردهاي دولتش، به موضوع «انتقال سفارت امريکا به اورشليم(بيت المقدس)» اشاره کرد.

رئيس‌جمهور آمريکا در اين سخنراني بارها از «دستاوردهاي خيره کننده» دولتش در مسائل داخلي و خارجي سخن گفت.

وي در ادامه اين سخنراني مفصل، به موضوع تيراندازي اخير در دبيرستان فلوريدا اشاره کرد.

ترامپ به ديدار اخيرش با خانواده هاي قربانيان تيراندازيها در مدارس آمريکا اشاره کرد و باز هم موضع خودش درباره لزوم «محافظت از مدارس» را تکرار کرد.

از نظر او بايد به معلمان در آمريکا آموزش‌هاي لازم براي مقابله با تيرانداز و فرد مسلح داده شود؛ اقدامي که به گفته او «اقدام بازدارنده» خواهد بود.

وي سپس با دفاع از «انجمن ملي سلاح»(NRA) و «ميهن پرست» خواندن اعضاي اين گروه، تاکيد کرد که بايد سيستم بررسي پيشينه افراد خواهان خريد سلاح تقويت شود.

ترامپ گفت : ببينيد دوستان بايد اين کار را بکنيم، برعکس کنگره که فقط حرف مي‌زنند من کسي هستم که کار را انجام مي‌دهم. اين را به شما بگويم که من يکي از سرسختترين حاميان متمم دوم قانون اساسي(قانون آزادي حمل سلاح) هستم. مساله حمايت از اين متمم نيست بلکه موضوع مقابله با خشونت و تيراندازي‌ها است».

رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه به موضوع مهاجرت و لزوم مقابله با گروههاي خلافکار و باندهاي خلافکار پرداخت و اين افراد را «حيوانات» خواند.

وي سپس از مواضع دموکرات‌ها به شدت انتقاد کرد و آنها را حامي گروه‌هاي تبهکار و خلافکار خواند.

ترامپ به شدت از جذب مهاجران از طريق  قرعه‌کشي لاتاري به آمريکا انتقاد کرد و گفت از کنگره خواسته که اين روند را تغيير دهد؛ به گفته او اين روند بايد پايان يابد و ورود مهاجران بر اساس صلاحيت و شايستگي باشد نه لاتاري.

وي در بخشي ديگري از سخنراني خود با حمله لفظي به «نانسي پلوسي» رهبر اقليت دموکراتهاي مجلس نمايندگان آمريکا، خطاب به حاضران گفت که «شما بايد با او مقابله کنيد چرا که او مي‌خواهد متمم دوم قانون اساسي(قانون آزادي حمل سلاح) را از شما بگيرد».

وي در بخش پاياني سخنراني خود به موضوع کره شمالي اشاره کرد و گفت که «ما سخت ترين تحريمهارا عليه کره شمالي اعمال کرديم و اميدوارم که نتيجه خوبي از دل آن بيرون بيايد».

ترامپ پس از يک ساعت و 15 دقيقه سخنراني، به اظهاراتش در اين نشست پايان داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html