پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229210
کارد به استخوان رسول خادم رسيده است/ ورزش ايران لبه تيغ قرار دارد
تاریخ انتشار : 1396/12/02 09:57:49
نمایش : 1730
اظهارت صريح و بي پرده رسول خادم در خصوص تبعات سنگين عدم رويارويي با رقباي رژيم اشغالگر قدس همچنان با واکنش‌هاي همسوي اهالي کشتي همراه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابراهيم جوادي عضو شوراي فني تيم هاي ملي کشتي آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاييد و حمايت از اظهارات رسول خادم اظهار داشت: حدود ۴۰ سال با توجه به سياست هاي کشورمان از رويارويي با رقباي رژيم اشغالگر قدس خودداري کرديم که اين موضوع بسياري از قهرمانان ما را از دستيابي به مدال و افتخارات ملي محروم کرد. هر چند ما طبق آرمان‌هاي خودمان از رويارويي با اين حريفان خودداري کرديم، اما حالا کار به جايي رسيده که تکرار اين موضوع با محروميت هاي سنگين کشتي و حتي ورزش ايران همراه خواهد شد.

وي تصريح کرد: ما تاکنون توانستيم به هر ترفند و توجيه ممکن، به ميدان نرفتن کشتي گيران خودمان را در طول اين سالها طبيعي و عادي جلوه دهيم، اما به تازگي کميته بين المللي المپيک و ديگر نهادهاي بين المللي ورزشي جهان با حساسيت بيشتري اين موضوع را پيگيري مي کنند و ديگر نمي شود همچون گذشته از اين موضوع به سادگي خلاص شد.

دارنده چهار مدال طلاي قهرماني کشتي جهان در خصوص اظهارات رسول خادم نيز گفت: کارد به استخوان رسول خادم رسيده بود که مجبور به گفتن اين صحبت ها شد. او حق دارد چون به عنوان يکي از اعضاي هيات رئيسه اتحاديه جهاني کشتي بايد طبق قوانين و برنامه هاي مصوب بين المللي گام بردارد، اما وضعيت به گونه اي شده بود که بايد به دليل عدم رويارويي ورزشکاران ايراني و رژيم اشغالگر قدس، مدام به توجيه اين موضوع مي پرداخت.

جوادي خاطر نشان کرد: ما بايد فکر اساسي و راهکار مشخصي براي اين مساله داشته باشيم، چراکه نهادهاي بين المللي ورزشي جهان به دقت تمامي اقدامات ما را زير نظر دارند و ديگر نمي توان از همان ترفندهاي ۴۰ سال گذشته براي به ميدان نرفتن ورزشکاران مان استفاده کرد. به قول معروف دست ما براي آنها رو شده و منتظر هستند در صورت تکرار اين موضوع با ما برخورد جدي و سنگيني انجام دهند.

وي خطاب به ديگر روساي فدراسيون هاي ورزشي ايران که درگير اين موضوع هستند هم گفت: بحث عدم رويارويي با رقباي رژيم اشغالگر قدس، تنها به کشتي مربوط نمي شود وما رشته هاي مختلف و مدال آور ديگري هم داريم که با اين موضوع دست به گريبان هستند. به نظر من روساي اين فدراسيون ها هم بايد همسو با رسول خادم پيگير حل اين مشکل باشند تا فکري اساسي و راهکاري قطعي انديشيده شود.

عضو شوراي فني تيمهاي ملي کشتي آزاد در پايان گفت: ما ۸ رويداد مهم بين المللي در سال ۲۰۱۸ پيش رو داريم که در تمامي اين مسابقات بايد هر لحظه منتظر برخورد قرعه با رقباي رژيم اشغالگر قدس باشيم. مطمئنا نمي توان در تمامي اين رويدادها با شانس و اقبال پيش رفت و دوباره به فکر توجيه هاي هميشگي بود. در واقع کشتي و حتي ورزش ايران لبه تيغ قرار دارد و هيچ فرصتي براي تکرار چنيني سياست هايي ندارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html